2009. február 3. Dienes Renáta Szakmai tanácsadó A 2009. évi költségvetési törvény közoktatási normatív hozzájárulásai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

A közoktatás finanszírozásának változásai a évi költségvetési törvény alapján (2011. január 20.) Zalaegerszeg.
Művelődési tevékenységek / szolgáltatások a településeken
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
Gyermekvédelmi munka áttekintése
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
Alapfokú művészetoktatási intézmények finanszírozása, ellenőrzése
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Pannónia Kincse LEADER Egyesület május 21. Pannonhalma A mikrovállalkozások létrehozására és fejlesztésére nyújtandó támogatások részletes feltételeiről.
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
A nemzeti köznevelési törvény független iskolákra vonatkozó §-i
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
2012. évi költségvetés (oktatást érintő)
Jogszabályok, jogszabályi változások, szakmai szervezeti finanszírozás jogszabályai, különös tekintettel az intézményintegrációra Dienes Renáta prezentációja.
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
Segélyezési rendszer átalakítása
A 2009/2010. tanév költségvetése, a közoktatást és a kistérségeket érintő normatívák Győr (2009. január 7.)
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
A kerettantervek fejlesztése
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Az új finanszírozási rendszer hatása az intézményfinanszírozásra Drahos Péter – Balogh Miklós.
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
Belügyminisztérium Az önkormányzatok évi várható finanszírozása 1.
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
Oktatás-gazdaságtan Oktatás fő finanszírozói 1. Egyének 2. Munkaadók - általános képzés - speciális képzés 3. Állam - extern hatások - oktatási piac tökéletlensége.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Közoktatási megállapodások. Módosítás OM, Oktatási Hivatal ellenőrzések Szakmai ellenőrzés 2011-től?
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása, valamint az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok anyagi támogatása.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A művészetoktatási intézményeket érintő jogszabályi változások „Művészetoktatás a jogszabályok útvesztőiben” konferencia Budapest, március 31. Imre.
2009. évi költségvetés KÖZOKTATÁS. Az önkormányzati közoktatás évi hozzájárulásai, támogatásai I. (millió forintban) évi országgyűlési előirányzat.
Tájékoztató egyházi és magánintézmények fenntartóinak
Az önkormányzatok évi finanszírozása
A tanárképzés szerkezete
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
2011.évi költségvetés Aranyosiné Borsodi Éva közoktatási szakért ő Tel.:
Tankönyvellátás
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Hegyiné Pallaghy Szilvia április 2.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Előadás másolata:

2009. február 3. Dienes Renáta Szakmai tanácsadó A évi költségvetési törvény közoktatási normatív hozzájárulásai

A helyi önkormányzatok támogatásai A helyi önkormányzatok támogatásai és átengedett SZJA összesen: ,9 millió Ft Ebből  közoktatási hozzájárulások: ,5 millió Ft  központosított előirányzatok közoktatási feladatai: ,0 millió Ft  kiegészítő támogatás egyes közoktatási feladatokhoz : 6.407,0 millió Ft

Az államháztartáson kívüli szervezetek támogatása (30. §) I. a nem állami, nem önkormányzati fenntartók továbbra is jogosultak: a 3. sz. melléklet pontjában, az 5. sz. melléklet 6., , 19., , pontjában, a 8. sz. melléklet I. rész 1. és 3-4. pontjában megállapított hozzájárulások teljes összegére Kivétel! gazdasági társaság, egyéni vállalkozó – a normatíva 30%-a a 3. sz. melléklet pontja szerinti bejáró normatívánál az intézmény székhelyén, telephelyén kívüli településről bejáró tanulókat lehet figyelembe venni

a 3. sz. melléklet pont igénylési feltétele: 1.legalább két település tekintetében ellát óvodai, vagy általános iskolai feladatot 2.a területileg illetékes többcélú kistérségi társulással kötött írásos együttműködési megállapodás 3.csak az érintett községek tanulói után vehető igénybe 4.teljesülnek a létszámfeltételek – a megállapodás megkötésének időpontja szerint pont létszámait kell teljesíteni! a közoktatási közfeladatot ellátó egyház normatív hozzájáruláson és támogatáson túl kiegészítő támogatásra jogosult ( Ft/év/fő) a közoktatási feladatot ellátó országos kisebbségi önkormányzat Nek. tv. 47. §-ának (4) és (13) bekezdése alapján normatív hozzájáruláson és támogatáson túl kiegészítő támogatásra jogosult A miniszter által kötött közoktatási megállapodásokból eredő kötelezettség nem haladhatja meg a évi összegét a évben Az államháztartáson kívüli szervezetek támogatása (30. §) II.

3. sz. melléklet főbb változásai I/A. Változások az alap-hozzájárulásoknál teljesítmény-mutató alapján kerül finanszírozásra: − az óvodai nevelés − általános iskolai oktatás (1-8. évfolyam) − szakközépiskolai, gimnáziumi, szakiskolai oktatás − szakmai elméleti képzés − alapfokú művészetoktatással − kollégiumi, externátusi neveléssel − napközis/tanulószobai és iskolaotthoni ellátásokkal A teljesítmény-mutató a közoktatási törvényben meghatározott paraméterekre épít!

I/B. A teljesítmény-mutató számítása: Nem alkalmazható a létszámszámításnál a Kt. 3. sz. melléklet II. részében foglaltak Alkalmazni kell a létszámok meghatározásánál a Kt. 1. sz. melléklet Második rész A költségvetési hozzájárulás megállapításának elvei cím alatt foglaltakat. Az összevont csoportok/osztályok gyermekeit, tanulóit a legmagasabb összevont nevelési év/évfolyam létszámába kell számítani, a fejlesztő iskolai tanulókat a 4. évfolyamnál kell figyelembe venni Az óvoda esetében a 3 éves gyermek 1. nevelési évnél, a 4 éves 2. nevelési évnél, a 5 éves 3. nevelési évnél kell figyelembe venni Az egységes bölcsőde-óvodába járó második életévüket betöltött gyermekek létszámát kettő főként kell figyelembe venni A teljesítmény-mutató bevezetése után (2007/2008. tanév) felmenő rendszerben szigorodnak a paraméterek.

II/A. Kiegészítő hozzájárulásoknál történt változások: Korai fejlesztés, gondozás és a fejlesztő felkészítés igénylési és elszámolási szabályai megváltoztak az alábbiak szerint: Ha egy tanuló után ugyanazon fenntartó intézményében veszi igénybe az oktatást és a kollégiumi ellátást mindkét jogcímen megteheti

II/A. Kiegészítő hozzájárulásoknál történt változások: A korai fejlesztés, gondozás (16.2.2) és fejlesztő felkészítés ( ) igénylési és elszámolási szabályai változtak az alábbiak szerint oA változás alapján az említett szolgáltatásokat igénybe vevők létszámát oly módon kell megadni, hogy oaz ellátotti létszámból 12 havi, havonkénti átlaglétszámot meghatározzák oezt a évre összesítik és oelosztják tízzel. oAz így meghatározott létszám után hívható le támogatás

II/B. Kiegészítő hozzájárulásoknál történt változások: A pont nemzeti, etnikai kisebbségi oktatáshoz nyújtott kiegészítő hozzájárulásoknál új feltételként jelentkezik, hogy a „kisebbségi nyelvek oktatására fordított heti kötelező tanórák évfolyamonkénti átcsoportosítása esetén is – a romani és beás kisebbségi nyelvoktatás kivételével – csak azok után a tanulók után vehetők igénybe a hozzájárulások, akik az adott tanévben legalább heti három órában tanulják a kisebbség nyelvét. A pont minősített alapfokú művészetoktatási intézmény támogatását a törvény kiterjeszti a magyar Waldorf iskolák kerettanterve alapján nevelő és oktató iskolákat fenntartó helyi önkormányzatokra is, amennyiben ellátják az alapfokú művészetoktatás feladatait.

II/C. Kiegészítő hozzájárulásoknál történt változások: Az intézményi társulás óvodájába, általános iskolájába járó gyermekek, tanulók támogatásánál ( ): oAz új intézményeknél az 5-8. évfolyamon intézményi szinten a Kt. 3. sz. mell. I. Létszámhatárok ím alatti áltaglétszáát (23 fő 75% ~ 17 fő) oMár működő intézményeknél az 5-6. évfolyamon szervezett tanulóknál a Kt. 3. sz. mell. I. Létszámhatárok cím alatti átlaglétszámok 60%-át kell teljesíteni (23 fő 60%-a ~14 fő) oHa az intézményi társulás ugyanazon közoktatási feladatra (pl. óvodai nevelés, általános iskolai nevelés-oktatás) több közoktatási intézményt tart fenn, vagyis több önálló OM azonosítóval működő intézményt, akkor nem jogosult az érintett intézmények gyermekei, tanulói után igénybe venni a támogatást.

II/D. Kiegészítő hozzájárulásoknál történt változások: A b) pontban meghatározott „Kiegészítő hozzájárulás a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő 5-6. évfolyamos általános iskolai tanulók ingyenes étkeztetéséhez” című támogatásnál az újdonság a támogatás kiterjesztése a 6. évfolyamos tanulókra is. A pont „A tanulók tankönyvellátásának támogatását” szolgáló hozzájáruláshoz kapcsolódóan megjelent a tervezet mellékletének Kiegészítő szabályok 10. m) pontjában egy pontosítás, amelynek értelmében „az iskolai tankönyvvásárláshoz nyújtott fenntartói támogatásból az iskolai könyvtár, könyvtárszoba részére a normatív ajánlott és kötelező olvasmány, digitális tananyag, oktatási program is beszerezhető tankönyv helyett, ha az iskolában a nevelő és oktató munkához, vagy annak egy részéhez nem alkalmaznak tankönyvet.”

Kiegészítő támogatás nemzetiségi nevelési, oktatási feladatokhoz Előirányzat: 1100,0 millió Az érettségi vizsgák és szakmai vizsgák lebonyolításának támogatása Előirányzat: 1570,0 millió Esélyegyenlőséget, felzárkóztatást segítő támogatások Előirányzat: 3800,0 millió Pedagógiai szakszolgálat és sajátos nevelési igényű tanulók támogatása Előirányzat:803,0 millió Szakmai és informatikai fejlesztési feladatok Előirányzat: 5000,0 millió 5. sz. melléklet

Minőségbiztosítás mérés, értékelés, ellenőrzés Előirányzat: 600,0 millió A teljesítmény motivációs pályázati alap Előirányzat: 1100,0 millió Az alapfokú művészetoktatás támogatására Előirányzat: 860,0millió Az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok anyagi támogatása Előirányzat:3720,0millió A sajátos nevelési igényű gyermekekkel foglalkozó pedagógusok támogatása Előirányzat: 950,0 millió 5. sz. melléklet

Az osztályfőnöki feladatot ellátók támogatás Előirányzat: 2545,0 millió A komprehenzív iskola-modellek támogatása Előirányzat: 271,0 millió Az iskolai gyakorlati oktatás a szakközépiskola tizenegy-tizenkettedik évfolyamán támogatás, Előirányzat: 50,0 millió Az óvodáztatási támogatás Előirányzat:720,0 millió ösztönző támogatás a kistelepülések közoktatási feladatainak társulásban történő ellátásához Előirányzat: 100,0 millió 5. sz. melléklet

Köszönöm a figyelmet! Fontosabb elérhetőségek: Dienes Renáta