Beilleszkedési zavarok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kapcsolattartás a szülői házzal
Advertisements

Mire lehet/ne jó az iskola?
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A koordinációfejlesztés lehetősége
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Mikor beszélünk koraszülésről?
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV):
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
MINTZBERG-FÉLE SZERVEZETTIPOLÓGIA
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Intelligens anyagok.
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Az ember egszisztenciális szükségletei és a karakterből eredő, különböző szenvedélyek Erich Fromm.
 Genetikai hatások › temperamentum  hangulattal kapcsolatos egyéni jellegzetességek  temperementum és otthoni környezet közti kölcsönhatás › ikervizsgálatok.
TÁMOP /A/ számú pályázat Projektzáró előadás
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Pszichopatológia II. Az emóciók és motivációk zavarai
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Agyi lebenyek normális funkciói, lebenysérülések tünettana
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Differenciálás a tehetséggondozás szolgálatában
SZERVEZETI FORMÁK A SZERVEZET ÉRTELMEZÉSE „mechanikai” paradigma
A TÁRSADALMOSODULÁS LEGFONTOSABB FELTÉTELE A SZILÁRD IDENTITÁS TUDAT, VALAMINT AZ ALKALMAZKODÁSI-, A BEILLESZKEDÉSI-, ÉS A VISELKEDÉSI NORMÁK ELSAJÁTÍTÁSA.
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Csoportindítás Az első csoportülés megtervezése 0. szakasz - Felkészülés cél meghatározása módszer kiválasztása keretek meghatározása a környezettel való.
Tipustanok Galénosz; Jung.
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
Vizuális illúziók V. Biológiai mozgás - Tömörítés Gerván Patrícia BME Kognitív Tudományi Tanszék.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Tervezett szenzomotoros tréning TSMT
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
A „diszes” problémák korai jelei
Az iskoláskor küszöbén
Fehérvári Katalin gyógypedagógus Ferencvárosi Nevelési Tanácsadó
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Speciális gyermekvédelem
A mozgás szükséglete.
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
Érzelmi intelligencia
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
Út a sikeres tanuláshoz
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Gyorsulás, lassulás. Fékút, féktávolság, reakció idő alatt megtett út
A latencia kori személyiségalakulás. A fejlődés mintázatainak ismétlődése  Josselson(1980) a latenciában és a serdülő korban megismétlődnek a szeparációs-individualizációs.
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
Varázsos évek, avagy a gyermekkor rejtelmei Dragán Zsuzsanna 2014.
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
KOCKÁZATVÁLLALÁS A SPORTÁGAK ÉS A VERSENYZÉS TÜKRÉBEN
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Szociálpszichológia-2 Attitűd
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Mindent lehet még jobban tenni
Dr. Jakabné Zelei Erzsébet pedagógiai szakpszichológus
Előadás másolata:

Beilleszkedési zavarok Kulcsárné dr. Papp Enikő

A megfelelő gyermek jellemzői: Érdeklődő Nagy monotónia tűréssel rendelkezik Pozitív gondolkodású A kudarc után is újra próbálkozik Alkalmazkodik a változó helyzetekhez Szabálykövető Tisztelettudó

A meg nem felelés okai Gyorsan változó erős ingerek Szocializációs űr Hozott karaktervonások Kevéssé adaptív iskolai környezet

Az egyént jellemző karaktervonások: Aktivitási szint Ritmikusság Hangulat minősége Figyelem tartóssága, elterelhetősége Alkalmazkodás Válasz küszöb Reakció intenzitás

A hiperaktivitás Figyelem – mozgás – és tanulászavar egyszerre Biológiai eredetű probléma Viselkedésszabályozás zavara A kontroll funkciók sérülése A motoros gátlás működésének elégtelensége

A hiperaktív gyermek jellemzői Minden ingerre válaszolni akar Iskolai teljesítményeik jellemzően alatta maradnak a saját intelligencia szintjüknek Nagyfokú mozgás impulzivitás Finom motorika terén elmaradás Szociális percepció gyenge

Megoldási javaslatok: A gyermek elfogadása a kiindulópont Egyéni szükségletek figyelembe vétele Többszöri ingerváltás – tevékenykedtetés - manipuláltatás Mozgáslevezetésre lehetőség biztosítása Érdeklődésre, egyéni beállítódásra alapozott feladatok

Köszönöm a figyelmet!