Magatartási zavarok POS pszicho organikus szindróma

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

Dohányzás Európában az elkerülhető halálesetek kiváltó okainak listáját a dohányzás vezeti. A dohánytermékek egészségkárosító hatásával azonban egyre többen.
A diszlekszia Tanulási nehézségek.
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Több játékot az oktatásba Honti Pál. Előítéletek.
A kolerikus vérmérséklet
A gyermekvédelmi rendszer működése és hiányosságai
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Down dada babamasszázs oktató élményei saját babájával Baráthné Nagy Edina 2010 V. Tudományos Továbbképző Konferencia Csecsemőmasszázs Oktatók Számára.
Magzati alkoholszindróma Háttéranyag a Budakeszi felnőttképzési programhoz június 20. Dr. Sineger Eleonóra.
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
A mentális betegségek osztályozása,
Alfred Adler individuálpszichológiája
Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom
ALAPFOGALMAK MEGHATÁROZÁSA
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
Bevezetés a pályatanácsadási rendszerek összehasonlító elemzésébe
KÍSÉRLETEK FIZIKÁBÓL KÖRNYEZETÜNK TÁRGYAIVAL
Posztnatális agyi ártalmak
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Helytelen testtartás.
Már ezerszer megmondtam…!
Készítették: Rákóczi Fruzsina, Havasi Adrienn 11.m.
A pedagógus.
IN / TOLERANCIA Strédl Terézia Selye János Egyetem, Komárom
Migrációs trendek és helyi közösségek Baranya megyében Konfliktusok és stratégiák a hátrányos helyzetű kistelepüléseken RAGADICS TAMÁS PTE BTK, SZOCIOLÓGIA.
2011. JÚNIUS 28. NYÍRBÁTOR A GYERMEKVÉDELEM ZSÁKUTCÁI A MENTÁLISAN SÉRÜLT FIATALOK GONDOZÁSA SORÁN.
A PSZICHIÁTRIA ALAPVONALAI
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
A differenciált fejlesztés pszichológiája
Lehetőségek a tanulási problémák korai felismerésében és megelőzésében
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Milyen jelentősége van a szkizofrénia egyes klinikai tünetcsoportjainak? Pozitív tünetek Hallucinációk Téveszmék Dezorganizált beszéd Nyugtalanság Negatív.
Tervezett szenzomotoros tréning TSMT
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
1 A krízislélektan oktatásának jelentősége a tűzoltóképzésben Szarvas, április 28. Tusori Szabolcs tű. hadnagy.
Dr. Bolgár Judit ETIKAI DILEMMÁK MAGATARTÁS LÉLEKTANI ASPEKTUSA, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A KULTURÁLIS SOKKJELENSÉGRE Veszprém.
A kriminálpszichológia
Mozgásterápia a mindennapi gyakorlatban
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
A „diszes” problémák korai jelei
A dyslexia veszélyeztetettség tünetei
ŐSZ ŐSZ.
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
A Veszprém megyei pszichiátriai ellátó rendszer ismertetése
Dr. Gyarmathy Éva MTA Pszichológiai Kutatóintézet
Magatartászavarok és agressziókezelés
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Telefon:72/
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Varázsos évek, avagy a gyermekkor rejtelmei Dragán Zsuzsanna 2014.
A szocializáció folyamata
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
30 órás Akkreditált továbbképzés viselkedészavarokról pedagógusoknak, szülőknek Reményi Tamás A képzések időpontjai a következők: 1. Blokk -10.
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
AZ ELLENFORRADALOM ÉS HORTHY HATALOMRA KERÜLÉSE
A „problémás” diák Suplicz Sándor A „problémás” diák.
A képzések helyszínei, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
A gyakorlat céljai Belássuk, hogy a tanulási zavar gyakori jelenség az iskola falai között, a tanítási-tanulási folyamatban számolni kell ezzel Rálássunk.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A képzés helyszíne, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
Szociális segítő a kollégiumokban
Előadás másolata:

Magatartási zavarok POS pszicho organikus szindróma MCD minimális celebrális diszfunkció MBD minimal brain disfunction FiMoTa Figyelemzavar-Mozgáskordinációs problémák-Tanulási nehézségek

FiMoTa Legalább átlagos IQ!!!!! Rövid koncentrációs idő Figyelme renyhe , könnyen elterelhető Finommotorikája rossz Nagymozgások koordinálatlanok Ezekből adódó tanulási nehézségek

Megoldás Szakemberhez fordulni Ésszerűen követelni Kedves, de határozott pedagógus Napirendet szabályozni

Kialakulásának okai Valószínűleg! Pre- Peri- Poszt natális ártalmak

Részképességzavarok Kialakulásának okai Valószínűleg oxigénhiányos állapotok ( ld. Pre-peri-poszt natális ártalmak) Örökletes Rossz oktatási módszerek Dysesnek csak átlagos IQ-val mondható!

Tünetcsoportok Finommotorikája elmaradott, gyenge Nagymozgások koordinálatlanok Testsémája sérült Alakészlelése gyenge Térbeli orientációs zavarok Beszédhibák, tévesztések

A zavaró magatartás típusai

→→→ E L B Á T O R A N D S Hasznos aktív-konstr. Passzív konstr. Csökkenő közösségi érzés →→→ E L B Á T O R A N D S Hasznos aktív-konstr. Passzív konstr. Haszon nélküli Aktív destruktív Passzív destruktív CÉL siker lustaság Feltűnés bájos makacs Fölény Rosszakarat Rendbontás felbujtó Romboló passzivitás Bosszú reménytelenség (csüggedés)