Mozgásfejlesztés a megkésett és akadályozott beszédfejlődésű gyermekeknél Ayres-féle szenzoros integrációs terápia a logopédiai korai fejlesztésben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Iváncsik Réka gyógypedagógus lovasterapeuta
Advertisements

Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
(Lóbálgatjuk, hintáztatjuk…) Készítette: Hengerics Henriett
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
a látássérült emberekért
Az úszó technika,állóképesség és hajlékonyság kialakítása és szerepük a sportágban Virth Balázs 2013.
Komplex logopédiai terápia az óvodában
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Mikor beszélünk koraszülésről?
Sajátos nevelési gyerekek a többségi iskolákban
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A Logopédiai Szakszolgálat működése 2010
A tanulás idegrendszeri alapjai
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az iskolaérettség kérdése
Terézvárosi Nevelési Tanácsadó és Pedagógiai Szakszolgálat
Harmadik előadás.
Elfogadva nevelni, tanítani
A Kovács-módszer alapismeretei
Korai hidroterápia a családban
Speciális tanulási nehézségek
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
Egy 20 évvel ezelőtt indult pedagógiai kísérlet eredményességi vizsgálatainak töredéke Visszapillantás az első logopédiai osztály indulására és a rendelkezésre.
Bilics Edit Projekt koordinátor május 12. Óvodai Szenzomotoros Integráció
Pedagógiai szakszolgálat
Üdvözöljük az előadáson!
Az egészségügy, a foglalkoztatás, a szociális ellátás találkozási pontjai avagy: Hova változzunk? dr. Harangozó Judit SE Közösségi Pszichiátriai Centrum,
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Készítette: Ábelné Pintér Éva
Tervezett szenzomotoros tréning TSMT
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
Rogers után – új felismerések a személyközpontú irányzatban
Integráló iskolák a közoktatásban
A „diszes” problémák korai jelei
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Korai fejlesztés fontossága
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A latencia kori személyiségalakulás. A fejlődés mintázatainak ismétlődése  Josselson(1980) a latenciában és a serdülő korban megismétlődnek a szeparációs-individualizációs.
A KORAI FEJLESZTÉS LEHETŐSÉGE A DUNAÚJVÁROSI JÁRÁSBAN
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
A koordinációs képességek felosztása és fejlesztési lehetőségei
Készítette: Lőrincz Ágota óvodapedagógus
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Szolnoki Tagintézmény
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Tájékoztató a logopédiai ellátás változásairól
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Dr. Jakabné Zelei Erzsébet pedagógiai szakpszichológus
Előadás másolata:

Mozgásfejlesztés a megkésett és akadályozott beszédfejlődésű gyermekeknél Ayres-féle szenzoros integrációs terápia a logopédiai korai fejlesztésben

Miért van szükség mozgásfejlesztésre? Látványosan először a mozgásfejlődés indul meg Ezzel majdnem párhuzamosan, a mozgásra alapulva a beszédfejlődés Később a mozgások egyre finomodnak ugyanúgy, ahogy a beszéd is A mozgásfejlődés eltérő mivolta kihathat a beszéd- és nyelvi fejlődésre, a részképességek fejlődésére, hosszabb távon az olvasás, az írás és a számolás elsajátítására is

Mi a szenzoros integráció? A szenzoros integráció a különböző érzékelési területekről bejövő ingerek észlelését, feldolgozását, összerendezését, és az ezekre adott adaptív válasz adását, ennek a válasznak a megfelelő kivitelezését jelenti Egyensúlyérzék, tapintás, a test és a mozgások észlelése

Mit fejleszt a terápia? Egyensúlyérzéket, tapintást, a test és a mozgások észlelését Az idegrendszer érését A mozgások koordinációját Az izmok tónusának szabályozását A finommozgások kivitelezését A szem-kéz koordinációt A ritmusérzéket

Mit fejleszt a terápia? Ezen területek fejlődése maga után vonja a teljes kommunikáció fejlődését A beszéd- és nyelvi fejlődés beindulását, a részképességek fejlődését Az önállóság, a kreativitás, a fantázia és a játéktevékenység fejlődését A gyermek pszichés fejlődését, a magatartási és pszichés problémák enyhülését vagy megszűnését

Hogyan lehet elkezdeni a terápiát? A mozgásfejlesztő terápia kiegészítő jellegű, a közvetlen problémára irányuló (logopédiai) terápiát segíti Lehet következtetni a gyermek anamnéziséből és pillanatnyi állapotából a terápia szükségességére

Milyen keretek között zajlik a terápia? Hetente két alkalommal, 45 perces órák keretében, legalább egy tanéven keresztül, egyéni vagy kiscsoportos formában A gyermek nondirektív formában, saját igényei és egyéni tempója szerint ismerkedhet a terápiás eszközökkel A gyermek szenzoros integrációs állapota és egyéni szükségletei alapján a terapeuta felkínál különböző lehetőségeket, melyeket a gyermek elfogadhat vagy el is utasíthat

Milyen eszközöket vesz igénybe a terápia? hinták labdák alagút golyómedence trambulin forgótölcsérek hengerek deszka, csúszda gördeszka egyensúlyozó deszkák korongok

Milyen eszközöket vesz igénybe a terápia? kötelek, karikák gólyaláb összeilleszthető és karikákhoz illeszthető rudak szőnyeg, szivacs, polifoam, takaró, különböző textíliák klasszikus tornaeszközök (pad, bordásfal, zsámoly, tornaszekrény) hangszerek, tükör