Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BEVEZETÉS A PSZICHOLÓGIÁBA 3.
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Néhány fontos terület a Kreatív Ipar fejlődéséhez
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Felkészítés az örömeteli együttműködésre otthon és az iskolában
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Képességszintek.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Magyar Akkreditált Grafológiai Iskolák Fóruma Grafológiai Konferencia augusztus „A tehetség kibontakozásának göröngyei és gyöngyszemei.”
A gondolkodás a legmagasabb szintű megismerés
A képzőművészet-terápia
Tehetség, tehetségazonosítás
A DIFFERENCIÁLT OKTATÁS
Az intelligencia.
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
Családi vállalkozás.
A TUDÁS TÁRSADALMA A TUDÁSTŐKE TÉRNYERÉSE PARADIGMAVÁLTÁS: –A nemzetgazdaságok szerkezeti átalakulása: az ipar és a mezőgazdaság részarányának csökkenése,
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Tudástranszfer egyetemi városokban
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Testnevelés tantárgypedagógia 7. ea.
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
Tudásszervezetek értékteremtésének anomáliái
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
A partneri kapcsolatok értékelése hálózati együttműködés esetén
Marczellné Szilágyi Eszter (intézetvezető-helyettes, Zsigmond Király Főiskola, Gazdaság – és Vezetéstudományi Intézet) A tudástranszfer sűrűségét befolyásoló.
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
Tanuló szervezet.
Az intelligencia körülhatárolása és mérése
„OLYANNAK LÁTOM MAGAM, MINT EGY
Pedagógiai személyiségértelmezések
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Éntudat – identitástudat - énkép
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
A szövegértési feladatok összeállítása
A szövegértési feladatok összeállítása
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
INTELLIGENCIA, KREATIVITÁS
Az út………….. Gondolatok az executive coach képzés módszertana mentén
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Érzelmi intelligencia
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Reflektív gondolkodás
A BKF tudástranszfer modellje a
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Miből áll a tehetség? William Stern (1871–1938) hamburgi egyetem Intelligencia kvóciens: IQ =(mentális kor / biológiai kor )*100.
A válság, mint lehetőség: a motivációs kulcs
A képzőművészet-terápia
*Innovatív társadalom, innovatív közösségek*
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE
*Innovatív társadalom, innovatív közösségek*
*Társadalmi innovációk a térségben* Dr. Szabó-Tóth Kinga
*Társadalmi innovációs példák és gyakorlatok Dr. Szabó-Tóth Kinga
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment Marczellné Szilágyi Eszter Győr, 2011. március 9.

Érzelmi Intelligencia (ÉI) Az érzelmi intelligencia (ÉI) az intelligencia vagy a képességek azon fajtája, ami a saját és mások érzelmeinek érzékelésével, kezelésével és pozitív befolyásolásával kapcsolatos. Howard Gardner: Nyelvi / 2. Logikai-matematikai / 3. Téri / / 4.Testi-kinesztéziás / 5. Zenei 6. ) Személyközi intelligencia: Mások szándékainak, motivációinak, vágyainak megértése. Hatékony és harmonikus együttműködés képessége másokkal. (Oktatók, értékesítők, vallási és politikai vezetők.) 7.) Személyen belüli intelligencia Önmagunk megértésének képessége. Érzéseink, félelmeink és motivációink megértése / elfogadása / hatékony kezelése. Goleman Saját érzelmek felismerése / azok kezelése / önmotiváció / mások érzéseit felismerni, / kapcsolatépítés – és fenntartás Társas intelligencia (2006) Mayer – Salovey: képesség az érzelmek pontos érzékelésére / pozitív használatukra / jelentésük megértésére / kezelésére

Lehetőségek . . . Érzelmi Intelligencia Önmagunk érzelmei Érzékelés, összefoglaló jellegű megközelítés: Önmagunk érzelmei Érzékelés, megértés Lehetőségek . . . Kezelés, („jó használat”) Mások érzelmei

Kreativitás: Erika Landau: Guilford: Magyari Beck István: Alkotóképességet, teremtőképességet jelent, amely során a különféle képességek szerveződése lehetővé teszi az elszigetelt tapasztalatok összekapcsolását, újszerű értelmezését és új formában történő megjelenését.” Erika Landau: „az a képesség, hogy a korábban elszigetelt tapasztalatok között kapcsolatokat találjunk, amelyek új gondolkodási sémák formájában új tapasztalatokként, új elképzelésekként, vagy produktumként jelennek meg.” Guilford: A kreativitás a divergens (széttartó) gondolkodásban nyilvánul meg (Lehetővé teszi egy probléma több oldalról való megközelítését annak megoldása során, illetve szokatlan elemek összekapcsolását) A divergens gondolkodás megmutatkozik: A problémák iránti érzékenységben A gondolkodás könnyedségében (fluencia), amely a szavak, gondolatok közötti kapcsolatok gyors képzésében nyilvánul meg. A gondolkodás rugalmasságában (flexibilitás), ez teszi lehetővé a megoldások célszerű variálását. A gondolkodás eredetisége (originalitás), a szokatlan megoldások képességében rejlik. Magyari Beck István: „A kreativitás pontosan úgy megtanulható, mint a kenyérvágás . . .” „ ...a kreatív ember személyiségének szerkezetévé lett problémákat ... ...elsajátítja, személyiségébe beépíti, s attól kezdve velük él . . . .”

Kreativitás - Csíkszentmihályi: „Minden olyan tett, ötlet, vagy termék, amely egy létező tartományt vagy megváltoztat, vagy új tartománnyá alakít át.” SZAKÉRTŐI KÖR állandó interakció TARTOMÁNY EGYÉN

Extrovertált vs. introvertált A kreatív egyén Játékos vs. fegyelmezett Energikus vs. lazító Okos vs. naiv KOMPLEX Férfias vs. nőies Szenvedélyes vs. objektív Extrovertált vs. introvertált © M. Szilágyi Eszter

Tudás - tudásmenedzsment Az üzleti élet egyedüli valódi cselekvői az emberek. Minden eszköz és struktúra – akár dologi, akár eszmei – emberi cselekvés eredménye. Végső soron folyamatos létezésük csak az emberektől függ. Az immateriális javak a következő háromtagú családként osztályozhatók: Az alkalmazottak kompetenciája Belső szerkezet Külső szerkezetek Az alkalmazottak kompetenciája azt a képességet jelenti, hogy az emberek sokféle szituációban közreműködve dologi és eszmei vagyont hoznak létre. Bár az egyén kompetenciáját csak önmaga birtokolhatja, az alkalmazottak végülis önkéntes tagjai egy szervezetnek. A belső szerkezet szabadalmakat, elméleteket, modelleket, számítástechnikai és adminisztratív rendszereket tartalmaz. Ezen kívül a vállalati kultúra is része a belső szerkezetnek. A külső szerkezet az ügyfelekkel és beszállítókkal kialakított kapcsolatokat tartalmazza. Magában foglalja a márkaneveket, védjegyeket, valamint a vállalat hírnevét, arculatát is. Ezeknek a javaknak az értéke elsősorban attól függ, menyire oldják meg jól az ügyfelek problémáit – a hírnév és a kapcsolatok idővel változhatnak. Az alkalmazottak és a belső szerkezetek együttesen alkotják a SZERVEZETET.

Érzelmi Intelligencia Tudásmenedzsment + Kreativitás

Harmonikusabb alkalmazotti és szervezetek közötti viszonyok

Árnyaltabb innovációs lehetőségek feltárása

Harmonikusabb növekedési pályák

Holisztikusabb szemléletmód a fejlődés és az eredményértékelés tekintetében is

Hagyományos és új értékek összekapcsolódásának lehetőségei

innovációs tevékenység: Folyamatosabb innovációs tevékenység: mind a piacok felé, mind a szervezeti viszonyokban

Új minőségű kapcsolatok

Lehetséges utak a jövő felé

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!