Rendészeti vezető-kiválasztás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AKTUALITÁSOK A RENDÉSZETI VEZETŐKÉPZÉSBEN ÉS KIVÁLASZTÁSBAN
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Iskolai tehetséggondozás a Rendőrképzésben TÁMOP / Előadó: Nemes Ferenc r. alezredes.
Szervezetfejlesztési Program
(A vezető magatartása, stílusa)
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Nyerjünk együtt! TAMOP /
SZOMSZÉDVÁRAK A határ menti településközi együttműködéshez szükséges kompetenciák fejlesztése a Nyugat-Pannon Eurégióban.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Rejtett tartalékok vagy kidobott pénz?
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Életpálya-építés fiatalkorban
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
SZEMÉLYZETI MARKETING
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Kiválasztás - Alkalmazás
Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek)
A team-munka elméleti alapjai
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
Kompetenciák.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
„Kiút a hátrányos helyzetből” c. projekt innovatív elemei.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Pedagógus értékelési rendszer
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az üzletek operatív működtetése
Tervezési folyamat.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Teremtsd meg a saját szakmai jövődet!
Kompetencia kézikönyv A szakmai és személyes bemeneti kompetenciák mérésére vonatkozó módszertani ajánlások munkaadók számára.
LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Előadás másolata:

Rendészeti vezető-kiválasztás BM Oktatási, Képzési és Tudományszervezési Főigazgatóság Rendészeti Vezetőképzési Igazgatóság Vezető-kiválasztási Központ Rendészeti vezető-kiválasztás Előadó: Csató Péter központvezető, szakpszichológus BM OKTF 2094 Nagykovácsi, Nagykovácsi út 3. BM: 38-773 e-mail: csato.peter@oktf.hu Mobil: 30/842-5222 web: www.oktf.hu

Tartalom Rendészeti vezető-kiválasztás Feladatszabás és háttere Koncepció és eszközök Eszközválasztás háttere Jelen…jövő…

Feladatszabás és háttere Rendészeti vezető-kiválasztás 2011. június – Belügyminisztérium Cél: más vagy magasabb vezetői beosztásokba kinevezhető utánpótlás bázis Célcsoport: rendészeti szervek főov., főovh., és ov. besorolású hivatásos állományú vezetői Kritériumok: Önkéntesség Többlépcsős szűrés Eredmények összehasonlíthatók, sorrend felállítására alkalmas

Koncepció és eszközök 1. Rendészeti vezető-kiválasztás 4 forduló 1. Vezetői életút kérdőív – pályafutás, karrierív, eredmények, tapasztalatok 2. CPI (vezetői skálák), IST, Szervezői-képesség teszt - személyiség, intellektus, információ feldolgozás Szakmai teszt – szakmai felkészültség SSRI - érzelmi intelligencia 3. Szituatív gyakorlati feladatok (egyéni, páros, csoportos) – vezetői kompetenciák 4. Interjú – személyes és szakmai értékrendszer, motiváció

Koncepció és eszközök 2. Rendészeti vezető-kiválasztás 1. forduló - pályafutás, karrierív, eredmények Vezetői életút kérdőív: iskolai végzettségek; a rendészeti vezetői munkához kapcsolódó tanfolyamok, tréningek; egyéb ismeretek (pl.: nyelvismeret, informatikai tudás, gépjármű-vezetés); tudományos munkásság és oktatói tevékenység; gyakorlati szakmai tapasztalat; gyakorlati vezetői tapasztalat; szakmai és vezetői eredmények, minősítések; kitüntetések, előléptetések és egyéb elismerések; fegyelmi felelősségre vonás és egyéb elmarasztalások (negatív értékelés); vezetői feladatok és a vezetői munkával összefüggő terhelés (jogkör, felelősség, stratégia, projekt)

Koncepció és eszközök 3. Rendészeti vezető-kiválasztás 2. forduló - személyiség, intellektus, info.-kezelés, EQ CPI vezetői skálák: Irányítókészség, Szociabilitás, Teljesítményigény, Frusztrációs tolerancia, Felelősségtudat, Rugalmasság IST: fogalmi gondolkodás, matematikai gondolkodás, térszemlélet, emlékezet Szervezői-képesség teszt: komplex információ-feldolgozás, tervezés, priorizálás - döntés, időnyomás SSRI: érzelmek észlelése, kifejezése, szabályozása, használata a problémamegoldásban

Koncepció és eszközök 4. Rendészeti vezető-kiválasztás 3. forduló – vezetői kompetenciák Szituatív gyakorlati feladatok Egyéni → prezentációs helyzet Páros → „problémás beosztott” Csoportos → korlátozott erőforrás elosztás, javaslat kidolgozás Megfigyelt kompetenciák: Irányítókészség, Frusztrációs tolerancia, Szociabilitás, Felelősségtudat, Rugalmasság, Konfliktuskezelés, Döntési képesség, Önérvényesítés, Problémamegoldó képesség, Kommunikációs készség, Prezentációs készség

Koncepció és eszközök 5. Rendészeti vezető-kiválasztás 4. forduló – személyes és szakmai értékrendszer, vezetői attitűdök, motiváció, tudatosság Interjú Értékrend, felelősségtudat Célok, elkötelezettség Döntéshozatal Kapcsolatok Stressz Motiválás

Koncepció és eszközök 6. Rendészeti vezető-kiválasztás Eredmények összesítése Vezetői életút kérdőív egyéni eredmény százalékban kifejezve + CPI vezetői skálák egyéni eredmény százalékban kifejezve IST egyéni eredmény százalékban kifejezve Szervezői képesség teszt egyéni eredmény százalékban kifejezve SSRI egyéni eredmény százalékban kifejezve Gyakorlati feladatok egyéni eredmény százalékban kifejezve Interjú egyéni eredmény százalékban kifejezve = Összesített eredmény az elért egyéni eredmény százalékok összegének viszonya a 100%-os teljesítményhez

Eszközválasztás háttere Rendészeti vezető-kiválasztás Német-Magyar Twinning Projekt – személyzetkiválasztás Életút → Interjú Személyiség → MMPI vagy CPI Intelligencia → IST vagy Eysenck Kompetencia alapú interjú Egyéni, csoportos feladat Rendvédelmi pszichológiai tevékenység szakmai protokollja - vezetői utánpótlás adatbank Élettörténeti interjú IST vagy Eysenck CPI BM RVKI/OKTF – vezetői kompetenciák, saját felmérések Mások kutatásai, tapasztalatai, ajánlásai ± saját tapasztalatok

Jelen…jövő… Rendészeti vezető-kiválasztás 2/2013 BM rendelet (45/2013 BM rendelet módosításával) Rendészeti Vezetőképzési és Tehetséggondozási Rendszer rendészeti utánpótlási és vezetői adatbank vezető-kiválasztási eljárás fázisok szakmai protokoll ÁROP 2.2.17 (kompetencia kérdőívek, gyakorlati feladattár, 360º értékelés, strukturált interjú) BTT APM kutatása…

BM Oktatási, Képzési és Tudományszervezési Főigazgatóság Rendészeti Vezetőképzési Igazgatóság Vezető-kiválasztási Központ Köszönöm a figyelmet! Csató Péter 2094 Nagykovácsi, Nagykovácsi út 3. BM:38-773 Mobil: 30/842-5222 E-mail: csato.peter@oktf.hu