A „Könyvtári minőségfejlesztés – könyvtári korszerűsítés 2.” pályázat Javaslat a feladatok végrehajtásához.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szervezetfejlesztési Program
Advertisements

Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Az ápolás minősége és az ápolási dokumentáció
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, január 22. Topár József.
Készítette: Magyar Dániel
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Csoportosítás megadása: Δx – csoport szélesség
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Stratégiai tervezés.
2007-es minőségügyi tevékenység BTK. A feladat Önértékelés készítése - szervezeti felépítés - oktatási és kutatási tevékenység személyi és infrastrukturális.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Benchmarking.
2005. Stratégiai menedzsment és informatikai támogatás (A Vezetői információs rendszerek tantárgyhoz) Gaul Géza.
Készítette: Magyar Orsolya
Teljesítménymérés és értékelés
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Új OKJ vizsgafeladatok
Könyvtári teljesítménymérés
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzés-alapú vizsgálat a COCO módszer használatával Készítette: Péter Gábor
1 Belső modellek a QIS4-ben Boziné Kristóf Katalin március 20.
Ellenőrzés, visszacsatolás
Hozzászólás Hermann Zoltán: Az iskolatípus hatása a tanulói teljesítményekre Lovász Anna Szirák november 9.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi Bizottság elnöke Budapest, június 16. Fogyasztóvédelem és jogalkotás napjainkban.
TH TMT határozati javaslat ELEMZÉSI SZAKASZ Harcászati Műszaki Feladat Eredmények indokolják-e a folytatást? Fejlesztési feladat megfogalmazása igen Megkezdődjön.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Teljesítmény? + Mérés? = Teljesítménymérés? A minőségfejlesztés gyakorlati lépései a könyvtárban. Székesfehérvár Nádas Zsuzsánna május 8. DEENK
A teljesítménymérés helye és szerepe a könyvtári menedzsmentben
Teljesítmény? + Mérés? = Teljesítménymérés? A minőségfejlesztés gyakorlati lépései a könyvtárban. Virágos Márta 2013.
Debreceni Egyetem Egyetemi és Nemzeti Könyvtár
Teljesítménymérés és értékelés
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
STRATÉGIA ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS
Méréstechnika.
Merni Mérni MINŐSÉG…bevállaljuk? Alföldiné Dán Gabriella PhD Sopron, március.
A DEENK könyvtári önértékelésének tapasztalatai Budapest,
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
BISEL Biotikus Index a Középiskolai Oktatásban.
Az önértékelés moderálása EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT.
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Visegrád, Könyvvizsgálat, Minőség-ellenőrzés és
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
Kaizen Japánul: 改善 Készítette: Kovácsics Krisztián.
A költségteljesítmény mérése (költség kontroll) A költségek pontos mérése kritikus fontosságú a projekt előrehaladása során, mert a költség a termelékenység.
Truven Health Analytics Micromedex 2.0 Információs tudástár.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
Takáts Béla A teljesítménymérés szolgálatába állított könyvtári statisztika a minőségbiztosításban Takáts Béla
Paradigmaváltás, fejlesztések a gazdaságstatisztikában
Nyíregyházi Egyetem, Műszaki és Agrártudományi Intézet Jármű- és mezőgazdasági Géptani tanszék A ventilátoros permetezőgép üzemeltetési jellemzőinek.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Önértékelési projektterv
A közigazgatás alapelvei
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Készítette: Farkasné Veres Edina
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Rangsoroláson és pontozáson alapuló komplex mutatók
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Paradigmaváltás, fejlesztések a gazdaságstatisztikában
Előadás másolata:

A „Könyvtári minőségfejlesztés – könyvtári korszerűsítés 2.” pályázat Javaslat a feladatok végrehajtásához

A „Könyvtári minőségfejlesztés – könyvtári korszerűsítés 2.” pályázat  Célja: az egyes könyvtárak mérési eredményeinek összehasonlítása a „Teljesítménymutatók a magyar könyvtári rendszerben” című ajánlás szerint elvégzett számítások alapján.

Benchmarking  Benchmark – olyan vonatkozási pont, amelyhez más dolgokat hasonlítani, vagy amihez képest más dolgokat mérni tudunk.  Benchmarking – eredeti jelentése: a folyamat, melynek során ki derítjük, mi is a fenti referencia pont  Egyszerűen: a legjobbak teljesítményéből tanulunk és azt hasznosítjuk munkánk során

A pályázat kiírásából származó feladatok  Az összehasonlítás célja az irányelvek megfogalmazása  Most nem azt kell bizonyítani, hogy ki a jobb  Vizsgálati módszerek megfogalmazása  Az elvégzendő feladatok kijelölése

Vizsgálati módszerek megfogalmazása  A mutatók kiszámításánál alkalmazott elvek és adatok tisztázása  Nem egyezés esetén közös elvek meghatározása  Fentiek alapján ismételt mérések  Újabb eredmények összehasonlítása

Az elvégzendő feladatok kijelölése  Az összehasonlítandó könyvtárak infrastruktúrájának, anyagi és emberi erőforrásainak összevetése a szolgáltatási folyamatok szerint  A szolgálandó és célközönség kiszámításához szükséges alapelvek megfogalmazása  A költségvetés kiszámolásának egységesítése  A személyes használat kiszámolásának egységesítése  A szolgáltatási folyamatok összehasonlítása a teljesítménymutatók alapján

Az elvégzendő feladatok kijelölése  Az eltéréseknél a közös elvek szerint újra kiszámolni és korrigálni az adatokat  Az újonnan megkapott mutatók összehasonlítása  Most nem az a fontos, hogy melyik érték a magasabb, hanem a tól – ig szóródás megállapítása  Az elvégzett értékelések összegzése, következtetések levonása

Kérdőívek  Érdekes lehet a kapott adatok összehasonlítása  Használati szokások összevetése  Hibaarány/elégedettségi arány  A használók csoportosítás (kor, foglalkozás stb.)  Könyvtárlátogatási szokások összehasonlítása  A megjegyzések összevetése