Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár 20 07. november 14.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
Advertisements

Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
Szennyezett területek kármentesítési feladatainak elvégzése – KEOP Projektmenedzsment szempontok KvVM – január 9.
A projektek megvalósítása I.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
2008. december 08. A KEOP szennyvízelvezetési és –tisztítási konstrukciójának pályáztatási tapasztalatai, és a es akcióterv bemutatása Balla.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
TÁMOP /10/1 TÁMOP /10/1/KMR Pénzügyi követelmények.
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
PÁLYÁZATKÉSZÍTÉS Kistérségek Fejlesztéséért Tudományos Egyesület
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Bevezetés, akciótervek, pályázatok, végrehajtás, intézményrendszer Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Kiss Pál /04/05 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság
Fejlesztési Igazgatóság
ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése április 17.
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése június 6.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Pályázati lehetőségek,A pályázatírás menete:Feltételek,Dokumentáció
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
Pályáztatási szakasz (0.szakasz)  Projekt adatlap  E MT Projektfejlesztési szakasz – Feltételes közbeszerzési eljárás?! Projektmenedzsment Hivatalos.
Az EU támogatásból megvalósuló közbeszerzési eljárások sajátosságai, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség szerepe a közbeszerzési döntési mechanizmusban Dr.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
EU-s pályázatok írása és módszertana
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
1 Közép-magyarországi Operatív Program Közoktatási intézmények beruházásainak támogatása KMOP ADMINISZTRATÍV TUDNIVALÓK.
Projektfejlesztés DDOP /2F VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht.
Nemzeti Fejlesztési Terv Civil szervezetek infrastrukturális feltételeinek javítása.
Pályáztatás, projektmenedzselés az EU operatív programjaiban, gyakorlati tapasztalatok, problémák és megoldások -HEFOP ESZA Kht -
Európai Visszatérési Alap évi / évi allokáció szeptember 26.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A projekt-gazdálkodás – A kultúra gazdaságtana.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
2007. január 25.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
Projekt címe, azonosító száma Projektvezető/Előadó Beszámolási időszak Dátum.
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
2007. febuár 6.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
A Széchenyi Programiroda tevékenysége az Észak-magyarországi régióban Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
TÁMOP „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban”
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
KDOP-4.1.1/F-11 Környezetfejlesztési akciók a fenntartható településekért.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
Előadás másolata:

Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.

A nemzeti fejlesztés intézményrendszere (programozás) I. Kormány Fejlesztéspolitikai Irányító Testület ÖTM miniszter Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Tervezési Operatív Bizottság OP Tervezési Koordinációs Bizottság Nemzeti Fejlesztési Tanács

A nemzeti fejlesztés intézményrendszere (Végrehajtás) Európai Bizottság NFÜ NFÜ OP IH KSZ Végső Kedvezményezett KSZ OP Monitoring Bizottság NFÜ OP IH Igazoló Hatóság Ellenőrző Hatóság

Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (IH) OP-k, Akciótervek kidolgozásának koordinálása OP-k megvalósításának nyomonkövetése, módosítás kezdeményezése OP MB működtetése OP előrehaladásról éves jelentés készítése az EB-nek Kapcsolattartás az EB-vel Miniszterrel együtt beszámoló készítése a FIT részére Pályázati kiírások, szerződésminták jóváhagyása A program végrehajtásának felügyelete (irányítási és ellenőrzési rendszer) Elszámolás az Igazoló Hatóság felé KSZ-ek OP-val kapcsolatos tevékenységeinek szakmai felügyelete

Közreműködő Szervezet I. Részt vesz az OP, Akciótervek kidolgozásában, módosításában Pályázati kiírás és a szerződésminta elkészítése Projektek értékelése és bírálatának megszervezése Támogatási szerződések megkötése Projektek megvalósításának nyomonkövetése (pénzügyi, szakmai monitoring), kifizetések engedélyezése Beszámolók készítése az NFÜ és a felügyelő minisztérium részére

Közreműködő szervezet II. A KSZ végzi a projekt tartalmi értékelését. Egyfordulós pályázat esetén (ami nem haladja meg az 50 millió forintot, nem normatív jellegű támogatásnál) az NFÜ egyszerűsített bíráló bizottságot állít fel. Támogatásban részesített projektek listáját a döntést követő 8 napon belül internetes portálján közzéteszi, valamint írásban értesíti a projektgazdát. Támogatási szerződés megkötése 60 napon belül. (ezalatt a kedvezményezett a KSZ felhívására megküldi a Támogatási szerződés megkötéséhez szükséges dokumentumokat) A szükséges dokumentumok kézhezvételétől számítva 15 napon belül az általa aláírt Támogatási szerződést a kedvezményezettnek megküldi.

Igazoló Hatóság PM keretében működik Átutalások fogadása az EB-től Átutalási igények elkészítése, igazolása és benyújtása az EB-nek Elszámolt költségek megfelelőségének igazolása A pénzügyi lebonyolításban résztvevő intézmények szúrópróbaszerű ellenőrzése

Pályáztatás folyamata ÚMFT – Szaktárca, NFÜ Operatív Program – Szaktárca, NFÜ Akcióterv - Szaktárca, KSZ, NFÜ Pályázati kiírás – Szaktárca, KSZ, NFÜ Pályáztatás - KSZ Pályázatok befogadása - KSZ Pályázatok értékelése - KSZ Pályázatok bírálata – Bíráló Bizottság Szerződéskötés - KSZ Monitoring - KSZ

Pályázati dokumentáció összeállítása PEMCS létrehozása és feladatai: IH felkéri a KSZ-t és a szaktárcákat javaslattételre: n-100 nap szaktárcák és a KSZ kijelöli a tagokat: n-95 nap PEMCS alakuló ülés: n-90 nap PEMCS munkájának határideje: n-60 nap belső IH jóváhagyás: n-55 nap OPTKB jóváhagyás: n-50 nap jóváhagyott pályázati dokumentáció megküldése a Kincstárnak: n-50 nap Társadalmi egyeztetés: n-50 nap a dokumentáció átdolgozása (ha szükséges): n-30 nap átdolgozott és jóváhagyott dokumentáció megküldése az NFÜ-nek: n-25 nap jóváhagyott dokumentáció megküldése a KSZ-nek: n-15nap pályázati dokumentáció megjelenése: n nap

Végrehajtáshoz kapcsolódó új támogatási konstrukciók I. Nagyprojekt: 50 millió Euro < (25 millió Euro < környezetvédelem) Műszaki-gazdasági szempontból nem bontható OP, Akcióterv tartalmazza EB jóváhagyás Kiemelt projekt: Kormány egyedi döntése alapján Kedvezményezett állami, önkormányzati szerv vagy egyház lehet Kétfordulós pályázat: Adott évben támogatandó projektek < 25 Projektméret 250 millió Ft < Kedvezményezett állami, önkormányzati szerv vagy egyház lehet

Végrehajtáshoz kapcsolódó új támogatási konstrukciók II. Egyfordulós pályázat: Nagyszámú projekt esetén Változatai jogosultsági szempont alapján < 50 millió Ft projektek klasszikus Közvetett támogatás: Közvetítő bevonásával (közvetítői díj akár 20 %) Szociális és foglalkoztatási projekteknél < 10 millió Ft projektek Pénzügyi eszközök: Mikrohitel Garancia konstrukciók

Pályázatok elbírálása A projekt kiválasztás kritériumai: Nagyprojekt esetében (a projekt javaslat beérkezésétől számított) 180 nap Kiemelt projekt esetében (a projekt javaslat beérkezésétől számított) 75 nap Kétfordulós pályázat esetében ( a lehetséges projektek kiválasztása során a benyújtási határidőtől, folyamatos elbírálásnál a projekt javaslat beérkezésétől számított) 75 nap Egyfordulós pályázat esetében (a benyújtási határidőtől, folyamatos elbírálásnál a projekt javaslat beérkezésétől számított) 50 nap

Mire figyeljünk a pályázat összeállításakor Támogatás feltételei: jogosultsági szempontok formai szempontok szakmai szempontok pénzügyi szempontok szerződéskötés feltételei A projekt megvalósítás során: pályázatban és szerződésben foglaltak megvalósítása fenntarthatóság

F ormai és jogosultsági szempontok A pályázó területi és jogi hatálya Pályázó köre Tevékenysége Székhelye A projekt megkezdése (befogadástól) A pályázat benyújtásának formai feltételei (pl. 1 eredeti + 3 másolati példány + CD) Összhang a pályázat dokumentumai között Az igényelt támogatás a minimális – maximális keretbe fér Jogosulatlan költség nem szerepel a költségvetésben A Pályázó Nyilatkozata megfelelően lett aláírva Konzorciumi megállapodás partnerség esetén Mellékletek formai és tartalmi feltételei A formanyomtatvány pontos kitöltése A pályázat / hiánypótlás határidőre teljesítése hiánytalanul

Szakmai szempontok Jól azonosítható a pályázat célja Megfelelően meghatározott a célcsoport Világosak a projekt hatásai, a beavatkozás hatásmechanizmusa Az indikátorok megfelelőek (SMART) Logikai keretmátrix logikus Megvalósíthatóság

Pénzügyi szempontok Utófinanszírozás Előleg, közbenső, végső kifizetés, szállítói számla közvetlen kifizetése A projekt költséghatékony Előkészítés költsége 3-6 % Projektmenedzsment 6%-12 % Kiszerződés maximum 30 %, de vállalkozónként maximum 10 % Tartalék 0,5-5 % Általános költség 5-10 % (dologi és folyó kiadások rezsi nélkül!) ESZA / ERFA átjárhatóság % Rezsi nem elszámolható!

Szerződéskötési, megvalósítási és fenntarthatósági szempontok Szerződéskötés: Formai és tartalmi feltételei már a pályáztatás idején ismertek Fix határidő van Nyertes pályázatot kell megvalósítani Megvalósítása a pályázó felelőssége Módosítás időben és előre Dokumentáció őrzése Közbeszerzési kötelezettség Helyszíni ellenőrzések (KSZ, IH, ÁSZ, KEHI, EB) Rendszeres beszámolás (szakmai, pénzügyi) 5 éves fenntarthatóság

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Halasi István Oktatási és Kulturális Minisztérium Főosztályvezető-helyettes Fejlesztési Főosztály