Szűcs Norbert A SIP oktatási tapasztalatai Magyarországon
2010
Hol jártam?
Amiről mesélünk az előadásokon Az internet lehetőségei, működése A számítógép védelme Saját magad védelme: böngészés letöltés chat Képek és webkamerák, zaklatás Idegenek az interneten Mobiltelefonok biztonsága Hasznos weboldalak
A kérdések 1.Számítógéped? 2.Internet elérésed? 3. címed? 4.Profilod? 5.Telefonod? 6.Okos telefonod?
Válaszok (vidék) 1.Számítógépet most már sokan tudnak venni! 2.Az internet elérés megfizethető, bár általában <5Mbit/s 3. cím csak van, a regisztrációkhoz kell! 4.Mindenki ott van, így én is! 5.Kell, hogy anya elérjen! 6.Nem használható ki a tudása!
Válaszok (város) 1.Számítógépe mindenkinek van! 2.Az internet elérés olcsó >15Mbit/s 3. cím csak van, a regisztrációkhoz kell! 4.Mindenki ott van, és nem kell telefonálni! 5.Van a közösségi portálok elérése miatt! 6.Kihasználható a tudása!
Mi történik a végén? 1. Hány éves vagy? 2. Hasznosnak tartottad az előadást? nagyon hasznos volt hasznos volt kevéssé volt hasznos ezt már mind tudtam 3. Melyik információ volt a számodra a leghasznosabb? …………………………………………………. 4. Érdekes volt az előadás? nagyon tetszett lekötött hááát… unatkoztam 5. Mivel tennéd még érdekesebbé a foglalkozást? ………………………………………………… Köszönjük!
Országos eredmények
Saját eredmények (tanuló)
Saját eredmények (szülő)
Országos eredmények
Saját eredmények (tanuló)
Saját eredmények (szülő)
Konklúzió 1 (város-vidék) A nagyvárosok tanulói már részben a C- generáció tagjai! A vidéki diákság azonban még nem él online életet, így számukra hasznosabb a mondandónk. Javaslat: A vidéki kisiskolákra jobban kell a projektet fókuszálni!
Konklúzió 2 (szülő-diák) A diákok már használják az internetet és mindezt veszélyérzet nélkül teszik. A szülők számítógépes „analfabéták”! Javaslat: A szülők és a fiatalabb diákok nagyobb számú bevonása az oktatásba szóróanyagokkal és munkafüzetekkel!
Konklúzió 3 A tanulói és a szülői kérdőívek szöveges válaszában a felvilágosító videók hasznosságát sokan kiemelték! Javaslat: További magyar nyelvű, vagy feliratozott figyelemfelhívó videók elkészítése és megjelenítése a lehető legtöbb oldalon és fórumon.
Konklúzió 4 A kelet-magyarországi régió elmaradottsága az országos értékektől jelentős, bár az utóbbi években több uniós informatikai infrastruktúra fejlesztés is megvalósult az iskolákban. Javaslat: További előadások, valamint iroda felállítása a régióban.
Köszönöm a figyelmet!