Minta a beadandó feladathoz OKTATÁSTECHNOLÓGIA Minta a beadandó feladathoz Minta
A nyomtatás feltalálása (1450 táján) a mai vetítőgépek őse, a „laterna magica” (1600 körüli) XIX. század végén: fényképezőgép az iskolákban villanyvilágítás bevezetése (kb. az 1910-es évektől) - diapozitívok episzkóp kb. 1860-as évek óta írásvetítő – elterjed kb. 1950 körül Oktatófilmek: Budapesten Pedagógiai Filmgyár 1913. fonográf viaszhengerrel: XX. sz. elejétől oktatógép-szerkezetek: Pressey 1920-as évek Minta
„Az oktatástechnológia nem más, mint az oktatástechnikai eszközök – vagy tágabban a taneszközök és taneszköz-rendszerek – elvszerű alkalmazásának elmélete, amikor is az alkalmazás a tanítási tanulási folyamatban megvalósítandó konkrét célok optimális megoldására irányul.” Minta
Eszközök nemzedékei Az első nemzedék A második nemzedék A harmadik nemzedék A negyedik nemzedék Minta
Az első nemzedék sem az elkészítéséhez, sem a bemutatásához nem kell gépi eszköz demonstrációra szánt, valódi tárgyak, képek, grafikus ábrázolások, térképek Minta
A második nemzedék előállításra már gépeket használnak, de a rajtuk tárolt információ hozzáféréséhez nincs szükség közvetítő technikai eszközre tankönyvek és faliképek Minta
A harmadik nemzedék vetítés-, a hang- és a híradástechnika fejlődése következtében alakult ki Minta
A negyedik nemzedék tanulásirányító információt is közölnek oktatógépek, programozott tankönyvek, oktatóprogrammal ellátott számítógépek Minta
Köszönöm a figyelmet! Minta