A pályakezdő diplomások munkaerő-piaci sikeressége 2011-ben Varga Júlia MTA KRTK Közgazdaságtudományi Intézet - BCE Frissdiplomások 2011 tanulmánykötet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ ÚJ PEDAGÓGUS ELŐMENETELI RENDSZER
Advertisements

A magyar felsőoktatás.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Frissdiplomások Szemerszki Marianna Tanulási utak és képzési tervek a felsőoktatásban.
„Bérek, adók és transzferek” szakmai konferencia
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
„ A jó példa legyen ragadós! Legjobb gyakorlatok a közpénzek felhasználásánál” szeminárium „Önkormányzatok jó gyakorlata a takarékos gazdálkodásért” 2011.
Felsőoktatási felvételi tájékoztató
Diplomás kompetenciaigény munkával való elégedettség
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
DPR adatok AVIR-ban való megjeleníthetőségének lehetőségei július 4. Nyüsti Szilvia Educatio Nonprofit Kft. Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások.
Diplomás pályakezdők a versenyszektorban Tóth István János * - Várhalmi Zoltán + „Felsoktatás és foglalkoztathatóság” Műhelykonferencia a Budapesti.
Pályakezdők munkával való elégedettsége Kiss Paszkál ELTE PPK Társadalom- és Neveléspszichológiai Tasznék.
TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak 5 éves „jubileumi”

„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
ISKOLÁK Az iskolai oktatásban 48 olyan intézmény vesz részt, ahol a komi- permják nyelvet anyanyelvként lehet tanulni. Ez 38,1%-a az iskolák összes számának.
Makromolekulák_2012_12_03 Simon István. Chou-Fasman Paraméterek Aminosav P(a) P(b) Alanine Arginine Aspartic Acid Asparagine
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
A JAPÁN FELSŐOKTATÁSI RENDSZER Paál Balázs
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
Munkanélküliség végzettség alapján
Borbély-Pecze Tibor Bors Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH A jelenlegi magyar munkaerő- piaci helyzet Borbély-Pecze Tibor Bors, Ph.D. Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH.
Az érettségit nem adó szakképzés válságtünetei
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
Hallgatók karrierstratégiái és elhelyezkedési motivációi Fábri István vezető elemző Educatio Nonprofit Kft.- Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Pályakezdő diplomások munkába állási stratégiái
Jelentkezési Tendenciák Kutatás —Műhelykonferencia Budapest, június 16. Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon
A diplomások helyzete Magyarországon a pályakövetési adatok tükrében
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
Társadalmi háttér és mobilitás Educatio – DPR Február 8. Budapest.
Reál diplomával a munkaerőpiacon Diplomás kutatás 2010.
DPR 2011 – országos eredmények „Pályakövetés, döntéstámogatás, hallgatói szolgáltatások fejlesztése a felsőoktatásban – eredmények és további tervek „
A DPR felmérések aktuális kérdései Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
Vándorló diplomások, diplomáért vándorlók Frissdiplomások kötetbemutató Budapest, március 7. Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások.
Kinek meddig tart a felsőoktatás? A tanulmányok alatti munkavállalás továbbtanulási tervekre gyakorolt hatása „A felsőoktatási struktúrába kódolt egyenlőtlenségek”
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
A tanítási gyakorlat életkor szerinti különbségei nemzetközi összehasonlításban Hermann Zoltán MTA KTI Oktatás, foglalkoztatás, versenyképes gazdaság Magyarországon.
Szakképzési rendszer és munkaerő-piac Az állami felsőoktatási férőhely-allokáció hatékonysága a felsőfokú végzettségűek munkaerő-piaci helyzetének tükrében.
A külföldi beruházások hatásai a munkavállalók béreire JOHN EARLE – George Mason University, Közép-európai Egyetem és MTA KRTK TELEGDY ÁLMOS – MTA KRTK.
1/171/17 Nem csak átmeneti jelenség. A szakképzés csökkenő hozamának okai Magyarországon november 3. Kézdi Gábor Közép-európai Egyetem (CEU) és MTA.
108 A kísérletek célja egy speciális anyag optimális előállítási körülményeinek meghatározása volt. A célfüggvény a kihozatal %. melynek maximális értékét.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Sajtótájékoztató augusztus 7.
Lakónépesség*: Lakónépesség*: ezer fő Foglalkoztatottak: Foglalkoztatottak: ezer fő Munkanélküliek száma: Munkanélküliek száma: ezer fő Gazdaságilag.
Dél-dunántúli Munkaügyi Központ MUNKAERŐ-KERESLETIÉS KÍNÁLATI ELŐREJELZÉSEK HEFOP 1.2. Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat fejlesztése kutatási alkomponens.
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Kormányszóvivői tájékoztató Közmegbecsülés a köz szolgálatáért.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Tájékoztató a foglalkoztatáspolitika aktuális kérdéseiről, a térség munkaerő-piaci helyzetének alakulásáról.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
Fiatal diplomások munkaerő-piaci helyzete. Néhány adalék a felsőoktatás „tömegesedésének” magyarországi következményeihez.
Az inforadio.hu hírportál látogatottsági adatai Medián – Webaudit
ROMA GYEREKEK AZ ISKOLÁBAN, ROMA FELNŐTTEK A MUNKAERŐPIACON
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
Statisztikák. TáTK-n végzettek munkaadó cégformája szerint (ELTE Diplomás pályakövetés adatai 2010)
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Beiskolázási tevékenység értékelése2009. Gáti József.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
MI LESZ VELED, EGYETEM? Varga Júlia Az Oktatói Hálózat vitasorozata
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A szakiskolai oktatás kiterjesztésének hatása
Munkaerőhiány és foglalkozási mobilitás Magyarországon
Varga Júlia MTA KRTK KTI
Előadás másolata:

A pályakezdő diplomások munkaerő-piaci sikeressége 2011-ben Varga Júlia MTA KRTK Közgazdaságtudományi Intézet - BCE Frissdiplomások 2011 tanulmánykötet bemutatója

Miről fogok beszélni? Munkaerő-piaci sikeresség mutatói: munkaerő-piaci státusz; első munka megtalálásáig eltelt idő (hónap); keresetek; munkahely és a végzettség szintjének „illeszkedése”; munkahely és a végzettség szakterületének „illeszkedése” milyen különbségek vannak képzési területek szerint a fiatal diplomások munkaerő-piaci sikerességében életpályájuk elején ? milyen különbségek vannak a 2008-ban, és a 2010-ben végzettek munkaerő-piaci sikerességében?

A 2008-ban és 2010-ben végzettek helyzetének összehasonlítása Az életpályájuk más pontján van a két évfolyam A 2010-ben végzettek legfeljebb 6-7 hónappal az adatfelvétel előtt szereztek diplomát A 2008-ban végzettek 32 hónappal az adatfelvétel előtt szereztek diplomát

Foglalkoztatottak aránya a frissdiplomások között 2008-ban végzettek: 85 % 2010-ben végzettek: 71 %

Munkanélküliek aránya a frissdiplomások közöt t 2008-ban végzettek: 4 % 2010-ben végzettek: 11,7 %

Nappali tagozaton tanulók aránya a frissdiplomások között 2008-ban végzettek: 3, ben végzettek: 12,3

Egyéb inaktívak aránya a frissdiplomások között 2008-ban végzettek: 9,1 % 2010-ben végzettek: 4,9 %

A végzés után az 1. munkahely megtalálásáig eltelt idő (hónap) KépzésterületBA/BSc, vagy főiskolai végzettségű MA/MSc, vagy egyetemi végzettségű ban végzett ben végzett ban végzett ben végzett Bölcsészettudomány Gazdaság Informatika Jogi és igazgatási Műszaki Orvos- és egészségtudomány Pedagógusképzés Társadalomtudomány Természettudomány Összesen

Nettó havi átlagkereset képzési terület, a végzés éve és a végzettség szintje szerint (ezer Ft) Képzési terület2008-ban végzettek2010-ben végzettek EgyüttBA/BSc, vagy főiskolai végzettségű MA/MSc, vagy egyetemi végzettségű EgyüttBA/BSc, vagy főiskolai végzettségű MA/MSc, vagy egyetemi végzettségű Agrár Bölcsészettudomány Gazdaságtudományok Informatika Jogi és igazgatási Műszaki Orvos- és egészségtudomány Pedagógusképzés Társadalomtudomány Természettudomány Átlag

Két munkaerő-piaci sikermutató – kereset és az első állás megtalálásáig eltelt idő az átlag arányában

A végzettség szintjével illeszkedő foglalkozásban dolgozók aránya képzési területenként a 2008-ban és 2010-ben végzettek között (%) Képzésterület2008-ban végzettek2010-ben végzettek Agrár75,272,7 Bölcsészettudomány80,572,0 Gazdaságtudományok81,878,9 Informatika89,989,7 Jogi és igazgatási90,286,7 Műszaki86,583,5 Orvos- és egészségtudomány 83,283,1 Pedagógusképzés80,484,9 Társadalomtudomány86,373,2 Természettudomány86,775,4 Átlag

A végzettség szakterületével illeszkedő foglalkozásban dolgozók aránya képzési területenként a 2008-ban és 2010-ben végzettek között (%) Képzésterület2008-ban végzettek2010-ben végzettek Agrár69,869,5 Bölcsészettudomány67,163,6 Gazdaságtudományok81,379.3 Informatika90,290,3 Jogi és igazgatási91,085,0 Műszaki85,2 Orvos- és egészségtudomány 93,690,9 Pedagógusképzés78,484,7 Társadalomtudomány77,167,9 Természettudomány76,968,7 Átlag

Keresetek - többváltozós elemzés (kereseti regressziók ) F1 – képzésterületek kategóriái F2 - nem, életkor, végzettség szintje, végzés éve F3 - (log) munkaidő, a munkáltatójánál eltöltött hónapok száma, munkahely részben, vagy egészben állami/önkormányzati tulajdonú, külföldön dolgozik F4 - munkája szakterülete illeszkedik a képzettség szakterületéhez, munkája felsőfokú végzettséget igényel, a végzettség megszerzése óta volt munkanélküli, költségtérítéses képzésben végzett, az abszolutórium után nem közvetlenül szerezte meg a diplomát F5 - házas, van gyereke, középiskola típusa, Anya iskolai végzettsége (kategória), apa iskolai végzettsége (kategória), van a családban hasonló szakterületen végzett F6 - intézményi fix hatás

A képzési terület hatása a keresetekre (OLS regressziós együtthatók) Képzési terület (referencia: Jogi és igazgatási) (F1)(F2)(F3)(F4)(F5)(F6) Agrár képzési terület Bölcsészettudomány képzési terület Gazdaságtudományok képzési terület Informatika képzési terület Műszaki képzési terület Nem szignifikáns Orvos és egészségtudomány képzési terület Nem szignifikáns Pedagógusképzés képzési terület Társadalomtudomány képzési terület Nem szignifikáns Természettudomány képzési terület Egyéb képzési terület (művészeti, művészetközvetítési, sporttudományi, nemzetvédelmi katonai) Nem szignifikáns

Számít-e az „illeszkedés”? F4F5F6 Munkája szakterülete illeszkedik a képzettség szakterületéhez * * * Munkája felsőfokú végzettséget igényel.2111*.2058*.2001*

A keresetek megoszlása képzési területenként BA/BSc, vagy főiskolai végzettségűek

A keresetek megoszlása képzési területenként MA/MSc, vagy egyetemi végzettségűek

A képzési terület hatása a (log) nettó havi keresetekre Kvantilis regressziós becslési eredmények F5 specifikáció Referencia kategória: Jogi és igazgatási képzésterület Képzésterület Q10Q25Q50 Q75Q90 Agrár képzési terület Nem szignifikáns **-.1125** * * Bölcsészettudomány képzési terület Nem szignifikáns * ** Gazdaságtudományok képzési terület.2224*.1730*.2579*.0812*.0814** Informatika képzési terület.1780*.1437*.1998*.1080*.1177* Műszaki képzési terület.2064*.1515*.2266* Nem szignifikáns Orvos- és egészségtudomány képzési terület Nem szignifikáns * ** Pedagógusképzés képzési terület Nem szignifikáns * * Társadalomtudomány képzési terület Nem szignifikáns.1150** * Természettudomány képzési terület Nem szignifikáns * ** Egyéb képzési területNem szignifikáns * **

Kvantilis regressziós becslés eredményei :Prediktált keresetek kvantilisenként képzési területek szerint

Köszönöm a figyelmet