DPR 2011 – országos eredmények „Pályakövetés, döntéstámogatás, hallgatói szolgáltatások fejlesztése a felsőoktatásban – eredmények és további tervek „

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kaposvár.
Advertisements

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Frissdiplomások Szemerszki Marianna Tanulási utak és képzési tervek a felsőoktatásban.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Elégedettség a felsőoktatással és a hallgatói szolgáltatásokkal a TÁMOP fejlesztési program első eredményei dr. Székely Mózes elnök Felsőoktatási.
Informatikai szakképzés és munkaerő-piaci tendenciák BUDAPEST, január Budapest, Montevideo utca 9. | Telefon: | Fax: +36.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
DPR adatok AVIR-ban való megjeleníthetőségének lehetőségei július 4. Nyüsti Szilvia Educatio Nonprofit Kft. Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások.
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
Szakterületi trendek, kilátások, jellemző foglalkozások és munkaerő- piaci igények Dzubay László Május 03. Pécs.
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP projekt második szakasz - Nyitókonferencia október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
A diplomások jellemzőiről és előre- menetelükről készített felmérés Olaszországban prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia.
TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak 5 éves „jubileumi”
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
Munkaerő-közvetítés recesszió idején Munkaerő-piaci ismeretek EURES hazai tréning 2009 Borbély-Pecze Tibor Bors, FSZH.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Közszolgálati jog Díjazás a közszolgálatban 10. előadás 2013
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
A diplomások helyzete Magyarországon a pályakövetési adatok tükrében
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Sajtótájékoztató Nyilvánosak a diplomás pályakövetési eredmények a portálon Educatio Nonprofit Kft. Budapest, október 14.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Széchenyi István Egyetem, Győr
A mesterképzésig juttató erők A felsőoktatási bachelor/master átmenet szelekciós tényezői Veroszta Zsuzsanna Frissdiplomások kötetbemutató.
A DPR felmérések aktuális kérdései Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
Vándorló diplomások, diplomáért vándorlók Frissdiplomások kötetbemutató Budapest, március 7. Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások.
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Szakképzési rendszer és munkaerő-piac Az állami felsőoktatási férőhely-allokáció hatékonysága a felsőfokú végzettségűek munkaerő-piaci helyzetének tükrében.
Az egészségügyben, gazdasági – műszaki területen dolgozók foglalkoztatási adatainak felmérése Készítette az Egészségügyi Gazdasági Vezetők Egyesülete.
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
TAMOP-2.2.3/B-09/ Nyomonkövetési munkacsoport.
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
1 TÁJÉKOZTATÓ A START, A START PLUSZ ÉS A START EXTRA KÁRTYA SZABÁLYAINAK VÁLTOZÁSÁRÓL ÉS EGY ÚJ JÁRULÉKKEDVEZMÉNY BEVEZETÉSÉRŐL  A START PLUSZ, illetve.
A NYUGAT-DUNÁNTÚLI RÉGIÓ MUNKAERŐPIACI HELYZETE, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A DIPLOMÁSOK ELHELYEZKEDÉSÉRE SOPRON, december 11.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
A projekt CélJa A felsőoktatás minőségének javítása.
A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG IX. VÁNDORGYŰLÉSE A vizek szerepe a területi fejlődésben A Duna és a Tisza térségeinek fejlődési problémái és fejlesztési.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Statisztikák. TáTK-n végzettek munkaadó cégformája szerint (ELTE Diplomás pályakövetés adatai 2010)
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
A KKK-k felülvizsgálata
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
Kompetenciák tartalmi értékelése : A Természetvédelmi Mérnök és Környezetgazdálkodási Agrármérnök BSc szakok megítélése a munkaadók körében.
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
„Út a munkához”program
Előadás másolata:

DPR 2011 – országos eredmények „Pályakövetés, döntéstámogatás, hallgatói szolgáltatások fejlesztése a felsőoktatásban – eredmények és további tervek „ Projektzáró konferencia Szeged, 2011.november 17. Veroszta Zsuzsanna vezető elemző

2011 adatfelvételének mérlege 20 ezer végzett adatai - kb ban végzett - kb ben végzett (Teljes populáció: évi kb. 50 ezer fő szerzett oklevelet ~ 20%-os válaszadás) 30 felsőoktatási intézmény adatai 5 képzési forma végzettjei Tisztított, súlyozatlan adatok - validálási törekvés tervezett súlyozási paraméterek: végzés éve, képzési terület, képzési forma, nem

Képzés, továbbképzés Felsőfokú tanulmányokat folytatók aránya képzési formánként 2008-ban végzettek, N=7389; 2010-ben végzettek, N=11573

Az egyes várakozások említési gyakorisága, százalékos megoszlás, N=7835 Képzés, továbbképzés Felsőfokú tanulmányokat folytatók aránya képzési területenként 2010-ben végzettek, DPR, N= ben végzettek, FIR, N=49403

Átmenet a felsőoktatás és munkaerőpiac között A tanulmányok alatt minek tekintette magát elsősorban? Összes végzett, N= 18947

Átmenet a felsőoktatás és munkaerőpiac között Munkanélküliség a végzettség megszerzése óta, képzési formánként 2008-ban végzettek körében, N= 7393

Átmenet a felsőoktatás és munkaerőpiac között Munkanélküliség a végzettség megszerzése óta, képzési területenként 2008-ban végzettek körében, N= 7393

Átmenet a felsőoktatás és munkaerőpiac között Az első sikeres munkakeresés átlagos időtartama képzési területenként Az abszolutórium után állást keresők között Az összes végzett körében, hónap, N= 4692

Átmenet a felsőoktatás és munkaerőpiac között Álláskeresési kapcsolatfelvételek száma képzési területenként A végzés utáni első álláshoz jutás előtt, az abszolutórium után állást keresők körében Az összes végzett körében, db, N= 9004

Az álláshoz jutás csatornái Az abszolutórium után állást keresők körében, az összes végzett körében, (N=7661) Átmenet a felsőoktatás és munkaerőpiac között

A végzettek aktuális foglalkoztatási státusza A munka jellemzői 2010-ben végzettek, N= ban végzettek, N=7393

Az egyes várakozások említési gyakorisága, százalékos megoszlás, N=7835 Köztisztviselők/közalkalmazottak/kormánytisztviselők aránya Foglalkoztatottak körében, összes végzett körében, N=14937 A munka jellemzői

Az egyes várakozások említési gyakorisága, százalékos megoszlás, N=7835 Pályaelhagyók aránya képzési területenként A felsőfokú tanulmányok során szerzett ismereteket munkájukban egyáltalán nem hasznosítók aránya, Foglalkoztatottak körében, 2008, N=6466; 2010, N=8360 A munka jellemzői - illeszkedés

Az egyes várakozások említési gyakorisága, százalékos megoszlás, N=7835 Felsőfokú végzettséget nem igénylő munkát végzők aránya Foglalkoztatottak körében, 2008, N=6466; 2010, N=8360 A munka jellemzői - illeszkedés

Az egyes várakozások említési gyakorisága, százalékos megoszlás, N=7835 A munkaadó jellemzői A munkáltató tulajdonviszonya Foglalkoztatottak körében, 2008, N=6451; 2010, N=8322

A munkaadó jellemzői Államigazgatási adatbázisok integrációja FIR-APEH A teljes mértékben magántulajdonú cégeknél dolgozók aránya képzési területenként Foglalkoztatottak körében, az összes végzett körében, N=14773

A munkaadó jellemzői Államigazgatási adatbázisok integrációja FIR-APEH A teljes mértékben külföldi tulajdonú cégeknél dolgozók aránya képzési területenként Foglalkoztatottak körében, az összes végzett körében, N=14784

Jövedelem Havi nettó átlagjövedelem 2008/2010-ben végzettek körében, Foglalkoztatottak, DPR, ezer Ft, N= Havi bruttó átlagos összjövedelem 2009-ben végzettek körében, Foglalkoztatottak, FIR-APEH, ezer Ft, N=16836

Jövedelem Havi nettó átlagjövedelem 2008/2010-ben végzettek, foglalkoztatottak, ezer Ft, DPR, N= Havi bruttó átlagos összjövedelem 2009-ben végzettek, foglalkoztatottak, ezer Ft, FIR-APEH, N= 16836

Jövedelem Havi nettó átlagjövedelem és a munkaadó tulajdonviszonya 1. Foglalkoztatottak körében, ezer Ft, N=13158 Havi nettó átlagjövedelem és a munkaadó tulajdonviszonya 2. Foglalkoztatottak körében, ezer Ft, N=13120

Jövedelem Havi nettó átlagjövedelem és a külföldi tanulmányok Foglalkoztatottak körében, ezer Ft, N=13220 Havi nettó átlagjövedelem és a szakmai munkatapasztalat Foglalkoztatottak körében, ezer Ft, N=13152

Jövedelem Havi nettó átlagjövedelem és a tanulmányi teljesítmény Milyen eredményt ért el az intézmény és szak többi hallgatójához képest? Foglalkoztatottak körében, ezer Ft, az összes végzett körében, N= 13191

Jövedelem Havi bruttó átlagjövedelem nemek szerint 2009-ben végzettek, foglalkoztatottak körében, FIR-APEH, ezer Ft, N=16836 Havi nettó átlagjövedelem nemek szerint 2008/2010-ben végzettek, foglalkoztatottak körében, DPR, ezer Ft, N=13196

Köszönöm a figyelmüket! Kapcsolatfelvétel: