2004. január 27. Felmérések felhasználása, kapcsolatrendszere Szabó Imre BME Diákközpont igazgató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

Kutatási eredmények Az Évgyűrűk Magánnyugdíjpénztár ügyfelei között végzett telefonos közvéleménykutatásról 2008 Április.
2008. november 26. Gáti József Pályakövetés intézmény- vezetői szemmel Gáti József.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
DPR kommunikáció alapelvei
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP /A
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Felsőoktatás nyilvánossága konferencia november 4. PR tevékenység a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen Dallos Györgyi.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
A diplomások jellemzőiről és előre- menetelükről készített felmérés Olaszországban prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
Tranzit foglalkoztatás a Civil Nonprofit Kft-nél
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
A kisebbségi (magyar) felsőoktatás kialakulása és perspektívái Szatmárnémetiben Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
A munkaerőpiaci képzési és átképzési programok eredményességének vizsgálata regionális és kistérségi vetületekben MTA Regionális Kutatások Központja Alföldi.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
DPR kommunikáció lehetőségei
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
A diplomás pályakövetés egyes jogi aspektusai Dr. Görög Márta, SZTE ÁJTK egyetemi docens Szeged, április 29.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Sajtótájékoztató Nyilvánosak a diplomás pályakövetési eredmények a portálon Educatio Nonprofit Kft. Budapest, október 14.
DPR és a Karrier Iroda kapcsolata Koreferátor: Bolgár Zsolt Június 10. Hallgat ó i é s int é zm é nyi szolg á ltat á sfejleszt é s a Szegedi Tudom.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés a Budapesti Corvinus Egyetemen Andrási Monika.
Széchenyi István Egyetem, Győr
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Tanulási és tanítási stílusok elektronikus környezetben
A BME Gazdaság és Társadalomtudomány Karán működő Műszaki Pedagógia Tanszék kommunikációs módszerei Készítette: Pintér Anita.
Harmadik országbeli hallgatók beilleszkedésének elősegítése
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Mikroelektronika Laboratórium Tájékoztató
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Országos Felsőoktatási Információs Központ Kerekes Gábor.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ projekttel kapcsolatos kommunikációja,
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Sikeres mérnökök és DPR Szabó Imre Diákközpont igazgató.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Hallgatói juttatási rendszer
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program RSZTOP-3 Tájékoztatás a Kísérő Intézkedések részprogram Adatszolgáltatási folyamatairól Hajléktalanokért.
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék
Prezi linkje:
Gyümölcsös ültetvények összeírása, 2017
Előadás másolata:

2004. január 27. Felmérések felhasználása, kapcsolatrendszere Szabó Imre BME Diákközpont igazgató

2004. január 27. Jogszabály évi CXXXIX. törvény a felsőoktatásról 20. § (4) A felsőoktatási intézményben minőségbiztosítási rendszert kell működtetni. 34. § (2) A felsőoktatási intézmények a szeptember 1-jétől induló tanévtől kezdődően vezetik be a pályakövetés rendszerét. 34. § (6) A felsőoktatási intézmények - önkéntes adatszolgáltatás alapján - ellátják a pályakövetés feladatait, amelynek keretében figyelemmel kísérik azoknak a munkaerő-piaci helyzetét, akik náluk szereztek bizonyítványt, oklevelet.

2004. január 27. BME belső szabályozás Szervezeti Felépítés és Működési Rend 56. § Az Egyetem minőségbiztosítási rendszere (1) „Az Egyetem minőségbiztosítási rendszere az alábbi elveken alapul: a) Ügyfélközpontúság. Az Egyetem rendszeresen vizsgálja a működésében érdekeltek elvárásait, méri elégedettségüket, ezek eredményei alapján alakítja stratégiáját és programjait. A véleményeket különösen az alábbi körökben és célokkal gyűjti:” „- Leendő hallgatók: a középiskolások elvárásai az Egyetemmel szemben; - Jelenlegi hallgatók: oktatás hallgatói véleményezése; - Végzett hallgatók: utókövetéses vizsgálat a pályakövetési rendszer keretében; - Munkaerőpiac: a munkáltatók körében végzett felmérések;”

2004. január 27. A BME Diákközpont felmérései Négyféle felmérés 1.BME-re felvett hallgatók pályaválasztásáról és szociális helyzetéről (felvett hallgatók) 2.A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem friss diplomásainak elhelyezkedési esélyei (végzett hallgatók) 3.A mérnököket foglalkoztató cégek főbb jellemzői, és a műszaki és gazdasági szakemberekkel kapcsolatos piaci elvárások (munkáltatók) 4.Oktatás hallgatói véleményezése (OHV)

Kapcsolatrendszer tulajdonságai 1. Felvett hallgatók Első felmérés az 1999-ben felvett évfolyam hallgatói körében készült A felmérést a Diákközpont szervezésében azóta minden évben megismételtük Kb főt érint évente 2. Végzett hallgatók Első felmérés 1999-ben végeztük a MIE keretein belül az OFA támogatásával. (Budapesti Műszaki Egyetem 1997-ben végzett friss diplomásainak elhelyezkedési esélyeiről) A felmérést a Diákközpont szervezésében azóta minden évben megismételtük 2006 óta az utókövetés vizsgálat részét képezi a négy éve végzett, két éve már felmért évfolyam ismételt megkeresése Kb főt érint évente

Kapcsolatrendszer tulajdonságai 3. Munkáltatók Első felmérés 2001-ben készült el. A felmérés a Diákközpont szervezésében legutóbb 2005-ben készült el Mintafüggő, hogy hány főt érint 4. OHV Első egyetemi szintű felmérés 1999/2000. tanév I. félévében készült el. 2005/2006. tanév I. félévétől az OHV-t elektronikusan, a hallgatói információs rendszeren (Neptun) keresztül tölthetik ki a hallgatók. Félévente töltik ki, teljes mértékben anonim. Kb hallgatót érint január 27.

Kapcsolatrendszer Fejlesztés Végzettek és munkáltatók felmérése közti szorosabb kapcsolat biztosítása (Karrier Iroda) Tanulmányok alatti felmérések készítése a válaszadási hajlandóság növelése érdekében (elégedettségmérés) BME-s hallgatók egyéni szakmai fejlődésének megfigyelése érdekében tehető lépések (többszöri felmérés egyéni azonosítás mellett, munkáltatói kapcsolat, folyamatos személyes kapcsolattartás, válaszadási és adatvédelmi problémák)

2004. január 27. A BME pályakövetési vizsgálata Módszer bemutatása röviden önkitöltős kérdőíves technikával hajtjuk végre, Hallgatói Információs és Pénzügyi Rendszer segítségével – az adatvédelmi szabályok betartása mellett – juttatjuk el, a rendszerből azonosított, végzett hallgatóinkat először telefonos úton megkérdezzük, majd a felmérésbe beleegyezők részére postai úton elküldjük a kérdőívet, a kérdőív visszaküldése érdekében felbélyegzett válaszborítékot biztosítunk, továbbá internetes kitöltést is lehetővé tesszük (ettől az évtől).

2004. január 27. A BME pályakövetési vizsgálata Módszer bemutatása (folyt.) visszaérkezett kérdőívek berögzíttetjük, elkészült adatbázis tisztítása után elkészülnek az információkat tartalmazó táblázatok (kereszttáblák), ezek alapján elkészül a felmérés írásos elemzése, az elemzés szakmai áttekintése és szenátusi elfogadása után a tanulmányt magyar és rövidített angol nyelvű kiadvány formában megjelentetjük, illetve a honlapon elérhetővé tesszük.

2004. január 27. Pályakövetési vizsgálat felhasználása Jelenleg Belső szabályozó, visszacsatolás a minőségbiztosítási rendszer részeként –Szenátus és bizottságaival történő véleményeztetés, –kiadvány eljuttatása az egyetem vezetőihez, –internetes elérhetőség biztosítása, –egyetemi médiák Felvételizők tájékoztatása –internetes elérhetőség biztosítása a felvételizők által látogatott honlapokon, –információk megjelentetése a felvételizőknek szóló kiadványainkban, –személyes érdeklődők esetén (Támpont Iroda) Gazdaság, közvélemény tájékoztatása –postázás az egyetem kiemelt partnerei részére, –média tájékoztatása (sajtótájékoztatók, nyilatkozatok, interjúk)

2004. január 27. Pályakövetési vizsgálat felhasználása Jövőben Belső felhasználók közti „intenzívebb” terjesztés (érdeklődés növelése, napi szintű munkájuk során történő felhasználás elérése) Felvételizők tájékoztatási hatékonyságának növelése Egyetemi hallgatók tájékoztatása (Karrier Irodán és az oktatási anyagokon keresztül) Gazdaság tájékoztatásának növelése Médiával való kommunikáció ( érdeklődés felkeltése, megjelentetés időpontja és módja, információk aktualitása)

2004. január 27. További információk Diákközpontról: Tanulmányokról: honlapon a Dokumentumok/Felmérések menüpont alatt

2004. január 27. Köszönöm a figyelmet! Szabó Imre BME Diákközpont igazgató Telefon: 06-1/