A mentor és a mentorált munkakapcsolatának bemutatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Feladatok ModellezésFeladatok TanórákÉrtékelés Észrevételek.
Advertisements

A gyakornokok beilleszkedése
Képzésünkről… dr. Jónás Eszter.
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Szabó-Biczók Tamásné — Juhász Borbála — Csekéné Fodor Erzsébet
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A regionális központok mentorképzési programjának bemutatása
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Szeretet, türelem, tolerancia
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
SZTE BTK Spanyoltanár MA
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Mobilis robot (e-puck) robot és a Webots szimulációs rendszer megismerése szimulációs rendszer robot közepesen nehéz feladat megoldása például: vonalkövetés.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Kitagolás – foglalkoztatás – életminőség Az intézményi kiváltás foglalkoztatási szempontú aspektusai.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
A kerekasztal résztvevői
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
A tanítás szolgálata GYHT2.. Tanítás Ismeret, tudás átadása; szokás, készség, magatartás elsajátíttatása (Magyar értelmező kéziszótár)
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
Pedagógus értékelési rendszer
Iskolakert.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Köszöntöm Önöket! Szabó Gábor általános igazgatóhelyettes Budapest, június 3.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
„Nyitott iskola” TÁMOP
Az önfejlesztő terület bemutatása
pedagógusképzés kihívásai „A tanítás művészete és tudománya”
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Család – és Gyermekjóléti Központ
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Előadás másolata:

A mentor és a mentorált munkakapcsolatának bemutatása 2013.06.05. Baján Ildikó és Juhászné Antal Judit A mentor és a mentorált munkakapcsolatának bemutatása

Fiatalítás igénye- sok gyakornok szaktanár- szaktanár napközis- napközis tanító- napközis

Az úgy kezdődött…. Gyakornoki Szabályzat Célok: Megerősíteni a tantestületben a kolléga helyét Feladatok: A gyakornok felkészítése és segítése, teljesítményének értékelése

Mely dokumentumokat kell ismernie Hány látogatásra számíthat Elvárások megfogalmazása a gyakornok felé Miből kell vizsgáznia Mely dokumentumokat kell ismernie Hány látogatásra számíthat Milyen formában készítse el a foglalkozási tervezetét Hányszor kell hospitálnia

Az elméleti tudás vezérli elsődlegesen a gyakornokot. Kezdő szakasz Az elméleti tudás vezérli elsődlegesen a gyakornokot. (rugalmatlanság) Nemcsak a szakma súlya nehezedik rá, hanem a felnőttség súlya is. Helyi szokások megismerése Etikai kódex Dokumentumok ismerete

Mentor feladata a kezdő szakaszban Szakmai ismeretek átadása Lelki segítségnyújtás (gyakornok tapasztalatai) Kiemelten fontos: kezelni a nehéz pszichés helyzeteket

Haladó szakasz Szakszerűség Építő jellegű kritikai észrevételek megfogalmazása

A tanulási- tanítási folyamatot ésszerűen irányítani képes Befejező szakasz A tanulási- tanítási folyamatot ésszerűen irányítani képes prioritásokat meghatározni helyi záróvizsga dokumentumok ismerete