A mentor és a mentorált munkakapcsolatának bemutatása 2013.06.05. Baján Ildikó és Juhászné Antal Judit A mentor és a mentorált munkakapcsolatának bemutatása
Fiatalítás igénye- sok gyakornok szaktanár- szaktanár napközis- napközis tanító- napközis
Az úgy kezdődött…. Gyakornoki Szabályzat Célok: Megerősíteni a tantestületben a kolléga helyét Feladatok: A gyakornok felkészítése és segítése, teljesítményének értékelése
Mely dokumentumokat kell ismernie Hány látogatásra számíthat Elvárások megfogalmazása a gyakornok felé Miből kell vizsgáznia Mely dokumentumokat kell ismernie Hány látogatásra számíthat Milyen formában készítse el a foglalkozási tervezetét Hányszor kell hospitálnia
Az elméleti tudás vezérli elsődlegesen a gyakornokot. Kezdő szakasz Az elméleti tudás vezérli elsődlegesen a gyakornokot. (rugalmatlanság) Nemcsak a szakma súlya nehezedik rá, hanem a felnőttség súlya is. Helyi szokások megismerése Etikai kódex Dokumentumok ismerete
Mentor feladata a kezdő szakaszban Szakmai ismeretek átadása Lelki segítségnyújtás (gyakornok tapasztalatai) Kiemelten fontos: kezelni a nehéz pszichés helyzeteket
Haladó szakasz Szakszerűség Építő jellegű kritikai észrevételek megfogalmazása
A tanulási- tanítási folyamatot ésszerűen irányítani képes Befejező szakasz A tanulási- tanítási folyamatot ésszerűen irányítani képes prioritásokat meghatározni helyi záróvizsga dokumentumok ismerete