A TUDOMÁNY KOGNITÍV MODELLJEI: elnöki zárszó MTA 2005. november 7 Pléh Csaba BME Kognitív Tudományi Tanszék MTA-BME Neuropszichológiai és Pszicholingvisztikai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
Advertisements

Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Néhány fontos terület a Kreatív Ipar fejlődéséhez
Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem február 16. Körmendy Zsolt.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Megnyitó Új közgazdasági perspektívák szakpolitikai relevanciái Fazekas Károly főigazgató MTA KRTK AZ MTA KRTK Közgazdaságtudományi Intézet és az MTA Emberi.
Miért érdemes sok kultúrában kutatni a Williams szindrómát?
Tudás, közösség, hatalom
Erdélyi Múzeum-Egyesület Magyar Tudományos Akadémia Budapest, november 11. Dr. Bitay Enikő, Az EME Műszaki Tudományok Szakosztályának elnöke.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa.
Logika Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Tanulási elméletek, modellek elveinek alkalmazása az oktatásban
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
A személyiség Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény. (Ady)
Debrecen május 29. Prof. Dr. Szabó Ildikó Szocializáció az egyetemi csoportok és csoportkultúrák világában Egyetemi élethelyzetek. Campus-lét a Debreceni.
Hogyan tanulják anyanyelvüket a babák?
A VEZETÉS FOGALMA ÉS MEGHATÁROZÁSA
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Kertész András Rákosi Csilla Debrecen, november 28.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
A társadalomtudományi kutatás módszerei
ME-ÁJK, Bevezetés az állam és jogtudományokba 1. Előadás vázlata
A személyiségpszichológiában használt modellek összefüggései Melyik modell a jó? Van-e közös az egyes megközelítésekben?
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Altbacker Vilmos Miklósi Ádám Topál József ELTE TTK Etológia Tanszék
Az iterációtól a diszkrét dinamikus rendszerig CSERESZNYEÉRÉSI KONFERENCIA Június Pécs Klincsik Mihály Sárvári Csaba.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Vezetés – Vezetési Stílusok
Gazdasági modellezés,döntési modellek
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
A konstruktivista pedagógia alapjai
A többnyelvűség pszicholingvisztikai kérdései
Van-e helye az értékelésnek a társadalomtudományban? Pléh Csaba BME-MTA Előadás az értékelés konferencián, GKM-MTA, 2007 április 25.
A Magyar Pszichológiai Szemle témák és statisztikák tükrében Pléh Csaba BME Kognitív Tudományi Tanszéke Szubjektív főszerkesztői kommentárok.
Az ‘ősi lélek’ és a mai társadalom Előadás a MEH-MTA humánetológiai fórumon február 27 Pléh Csaba BME Kognitív Tudományi Tanszéke és MTA.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
Filozófia és Tudománytörténet Tanszék
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
A hazai és a nemzetközi hadtudományi kutatások műhelyei, főbb képviselői, a legfontosabb hadtudományi kutatási témák GŐCZE ISTVÁN ZMNE, Gőcze.
„A tudomány kereke” Szociológia módszertan WJLF SZM BA Pecze Mariann.
Az intelligencia körülhatárolása és mérése
A történelmi tanulás sajátosságai
Nyíregyházi Főiskola, 2006/2007. II. félév
A pszichológia mint tudomány
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Logika Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar Jogelméleti és Jogszociológiai Tanszék.
Szakértés és döntéshozatal az oktatáspolitikában *** Az Oktatás és Gyermekesély Kerekasztal Neumann Eszter ELTE TÁTK.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
Tudás és képesség az OKKR-ben Pajkossy Péter Kognitív Tudományi Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Tolna megyei földmérők helyzete a szakmagyakorlási rendelet szerint Németh András | TMMK GGT Szakcsoport elnök Tolna Megyei Földmérők Napja 2016.
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Nemzeti Agykutatási Program Szegedi Tudományegyetem október Szegedi Akadémiai Bizottság 110. termében (Szeged, Somogyi u. 7.) Sajtótájékoztató.
A felnőttek tanításának tanulásának, értékelésének pszichológiai aspektusai Előadó: Ludányi Ágnes.
Tudásstruktúrák szerepe a befogadásban
Az együttműködés és a tudomány iskolája
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék
Prezi linkje:
I. Plenáris Ülés november 29.
Előadás másolata:

A TUDOMÁNY KOGNITÍV MODELLJEI: elnöki zárszó MTA november 7 Pléh Csaba BME Kognitív Tudományi Tanszék MTA-BME Neuropszichológiai és Pszicholingvisztikai Kutatócsoport

Jogok és keretek Hogyan, milyen jogon jelenik meg a kognitív megközelítés a tudományról? Pszichológiai, folyamatközpontú, tudományelméleti és tudományszociológiai megközelítések

Fontosabb visszatérő mozzanatok listája Történetiség és jelen A rekapituláció kérdése. Van-e hasonlóság a gyermek és a tudománytörténet között? Megismerés és érdek viszonya. Van-e tisztán kognitív folyamat a tudományban?

A tudomány belső rendszere és a megismerő egyének Kumulatív és elméleti alapú szerveződés – a tudományban s a gyermeki tanulásban Konstrukcionista és deduktív rendszerek. Honnan származik a struktúra? Kiemelkedik vagy kiindulásként adva van? Egységes és területspecifikus tudások a tudományban s a pszichológiában

Egyének és intézmények A társas kritika és szkepszis szerepe a tudás szervezetében A működő eljárások a tudományos változásban Az intézmények építése sajátos egyéni vonásokra s eljárásokra A kutatási erkölcs természete: Hatékony elvek s nem ‘különb’ egyének A tudományos intézmények révén válik az állandóan változó tudás megbízhatóvá