Az óvodapedagógusok hazai társadalmi elfogadottsága, az óvodai munka szakmai felügyelete és minőségbiztosítása Villányi Györgyné Jutka tudományos munkatárs.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Advertisements

A tanári munka értékelése
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia.
A Délegyházi Napköziotthonos Óvoda komplex fejlesztése KMOP-4.6.1/B
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Az EU támogatáspolitikája és az oktatásfejlesztés Halász Gábor tudományos tanácsadó Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
A természettudományok helye a közoktatásban Szabó Gábor egyetemi tanár, Szegedi Tudományegyetem & ELFT főtitkár.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Családi napközi.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Regionális innovációs fejlesztési lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kleinheincz Ferenc főosztályvezető, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Keretrendszer az egész napos iskola nevelési-oktatási programjának fejlesztéséhez.
A szakképzés tapasztalatai a Büttner Kft-nél Dr. Büttner Tamás Ügyvezető igazgató SzaSzeT Konferencia Marcali
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Nemzeti Egészségügyi Számlák (NESZ) május 23. Mentusz Zsófia Központi Statisztikai Hivatal.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Bevezetés a tanítás és tanulás társadalmi összefüggéseibe Baráth Tibor SZTE Neveléstudományi Tanszék Közoktatási Vezetőképző Intézet Baráth Tibor SZTE.
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Kulturális tevékenységet folytató civil szervezetek képzése a Dél-dunántúli régióban AZ ÉLETHOSSZIG TARTÓ TANULÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE - AZ EU ELVÁRÁSOK MEGISMERÉSE.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Biztos Kezdet Gyerekházak
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Példa egy ppt prezentációhoz
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Munkaerő- piaci helyzetet gátló tényezők kezelése.
Mennyire és miért hiányzik a 3 év alatti gyerekek napközbeni ellátása? Scharle Ágota Budapest Szakpolitikai Elemző Intézet RECWOWE konferencia | Budapest,
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Humánerőforrás menedzsment lehetőségei a szakdolgozó hiány mérséklésre
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Barcsák Marianna KPSZTI
Generációváltás az óvodában?
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Norvégiai szakmai út október
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

Az óvodapedagógusok hazai társadalmi elfogadottsága, az óvodai munka szakmai felügyelete és minőségbiztosítása Villányi Györgyné Jutka tudományos munkatárs ORSZÁGOS KÖZOKTATÁSI INTÉZET

Magyar vicc a hálón Pistike meséli az óvodában az óvó néninek: – Képzeld az én apukám havonta Ft-t keres! – Nahát, az majdnem háromszor annyi, mint az én fizetésem – mondja az óvó néni. – Jó, jó, de ő azért a pénzért dolgozik is, te meg csak itt játszol!

OECD ország-háttértanulmány 2002 A bölcsődei gondozónők alacsonyabb iskolai végzettségük miatt a társadalmi elismertség alacsony fokán állnak, bérük is alacsony. Az óvoda, a közoktatás intézményrendszerének legalsó elemeként bér és szakmai elismertség tekintetében a legalsó fokán áll.

Részletek egy kutatási anyagból 2005

Összehasonlító táblázat

A pedagógus szakma elismertségét nagymértékben tudná segíteni a hozzáállás milyensége: Oktatási ágazaton belüli integrált megközelítés Pedagógusi önértékelés Önkormányzati szemléletváltás Finanszírozási tekintetében Cél: a jó minőségű kisgyermekellátás és nevelési szolgáltatások megteremtése OECD jelentés 2004

Kiemelkedő svéd teljesítményről: A kisgyermekek nevelésével összefüggő minden szolgáltatást és intézményt egyetlen minisztérium alá rendeltek Munkakörök átláthatók ( egyszerűsítés, ésszerűség) A szolgáltatások óvodai jellegűek és magas a szakmai elvárás Nagy a társadalmi megbecsültség, elfogadottság Óvodapedagógus képzettsége, bére, megbecsülése azonos az iskolai pedagóguséval

OECD jelentés 2004 Problémák okai Alapozó szint alábecsülése Magyarországon A kutatás és értékelés nem szolgálja megfelelő módon a gyermeknevelést Hiányos adatgyűjtés Információáramlás gyengeségei

OECD jelentés ajánlásai Felkészült önkormányzati közigazgatás működtetése Minőségbiztosítás és monitoring erősítése Kutatás –fejlesztés támogatásának növelése Finanszírozás erősítése

Amerikai Üzleti Kerekasztal közleményéből A kisgyermekkori gondozás és nevelés nem pusztán válaszintézkedés a munkaerőpiaci igényekre, hanem hosszú távú befektetés egy nemzet egészségvédelmébe, nevelésébe, és a jövő humán erőforrásába. A jó minőségű kora gyermekkori nevelés segíthet a hátrányok lefaragásában. A hosszú távú pozitív eredmények többek között jobb iskolai teljesítményt, kevesebb különleges iskolában való elhelyezést, a kimaradás arányának mérséklését, valamint az élethosszig tartó tanulmányok lehetőségeinek bővítését foglalják magukban.

Óvodai tanulási környezet

.