Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
Advertisements

A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Turisztikai desztinációs menedzsment szervezetek létrehozása és fejlesztése.
Aktuális pályázati lehetőségek
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
A Magyar Turizmus Kártya bemutatása
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
Turizmuspolitika Turizmus irányítási eszközei: Turizmuspolitika
TERÜLETI SZEMPONTBÓL VERSENYKÉPES ÉS KIEGYENLÍTETT MAGYARORSZÁGÉRT Dr. Kolber István regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős miniszter.
A nemzetközi és a hazai turizmus területi folyamatai, piaci tendenciái a globalizáció korában Dr. Aubert Antal – Berki Mónika PTE TTK Turizmus Tanszék.
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
HELYI ÉRTÉKET! A Vidékfejlesztési Terv Intézkedéseinek bemutatása.
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
Székely kapuk útja. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: ,77 lej Önrész: 22.
Dr.Somogyi Zoltán elnök Budapest, július 1. A TURIZMUS FEJLESZTÉSÉNEK STRATÉGIÁJA ÉS A VÍZI TURIZMUS LEHETŐSÉGEI.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
DAOP turisztikai pályázatok Előadó: Fekete Klára DARFÜ Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft július 29.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
A MAGYAR TURIZMUS ZRT ÉVI MARKETINGTERVE ÉS A FESZTIVÁLOK ÉVE
Kommunikációs Főosztály
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
TDM Szakmai Nap november 21.
1 Előzmények Látványos fejlődések, de hiányzott egy átfogó stratégia Cél: Korunk kihívásainak megfelelő hosszú távú iránymutatás Illeszkedés a fölé- és.
Dr. Juhász László PhD Docens1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Turizmusfejlesztési stratégia
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Országos Tourinform Találkozó Megújult Magyar Turizmus Zrt. Marketingterv november 14.
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Budapest turisztikai Marketingje
Önkormányzatok turisztikai feladatai
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
A Dél-Dunántúli régió gazdaságában rejlő potenciál – a KKV-k szerepe a gazdaságfejlesztésben.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A hargitai legendák és műemlékek nyomában. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: 990.
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Balaton régió turizmusában
Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A kulturális turizmus trendjei és a
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
Szlovákia és az Észak-magyarországi régió. A szlovák piac relevanciája, avagy egy kis statisztika 2015-ös tervek.
A turizmus fejlesztési irányai Magyarországon Zalaegerszeg, május 21. Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
TURIZMUSFEJLESZTÉS – TDM FEJLESZTÉS Mányai Roland főosztályvezető Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium Budapest, február 5..
VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület.
Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.
MAGYAR-ROMÁN EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉGEK A FALUSI TURIZMUSBAN Prof.Dr. Hanusz Árpád egyetemi tanár
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
A határtérség.
Tourism cooperation in the Hungarian-Romanian crossborder region
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
Előadás másolata:

Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára I. Szentgotthárdi Kulturális Turizmus Fórum Szentgotthárd, 2007. január 29. A kulturális turizmus fejlesztése a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia keretében Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára

A Nemzeti turizmusfejlesztési stratégia Fő cél az életminőség javítása a turizmus által. A turizmus járuljon hozzá a fenntarthatósághoz A turizmus gazdasági jelentősége igen lényeges, de a turizmus haszna több, mint a devizabevételek megjelenése a nemzetgazdaságban. Új megközelítés: a turizmus nem csak egy gazdasági ágazatként jelenik meg, hanem az élet részeként.

feltételeinek javítása A hazai turizmus versenyképességének növelése A turizmus életminőségre gyakorolt hatásainak optimalizálása Emberközpontú és hosszú távon jövedelmező fejlődés A turistafogadás feltételeinek javítása Attrakciófejlesztés Termékfejlesztés Desztináció fejlesztés Kiemelt desztinációk fejlesztése A turisztikai attrakciók elérhetőségének javítása A turisták komfortérzetének növelése N T S 2005-2013 Hatékony működési rendszer kialakítása Emberi erőforrás fejlesztés Az oktatási rendszer munkaerő-piaci igényeknek megfelelő átalakítása Stabil foglalkoztatási környezet kialakítása Szemléletformálás Helyi desztináció menedzsment szervezet kialakítása Regionális intézményrendszer átalakítása A turisztikai intézményrendszer piramisának talpra állítása

NTS kiemelt termékei Egészségturizmus Örökségturizmus (kulturális turizmus) Kongresszusi turizmus Mi bennük a közös? Tartózkodási időt hosszabbít, szezont széthúz, bevételt növel, sokfajta szakképzett munkaerő együttműködését igényli, egyedi élményt ad …

A kulturális turizmus fogalma I. Belső kör Kulturális örökség Művészetek II. Külső kör Életstílus, életminőség Kreatív iparágak I. II. Forrás: UNWTO, ETC

A kulturális örökség, mint turisztikai termék elemei Önálló vonzerőt jelentő tárgyi- és szellemi kulturális örökségek (attrakciók) Kulturális rendezvények, fesztiválok Különféle művészeti ágak (népművészet, képző-és előadó művészetek) megjelenése a turisztikai kínálatban Múzeumok, gyűjtemények, technikai örökség Oktatatáshoz, képzéshez kötődő utazások Vallási emlékek, események

Magyarországra utazó turisták motivációja ! ! ! Forrás: KSH 2005

A kultúra feladata ma Értékmegőrzés, fenntartás Bemutatás, tapasztalatok átadása Örökséghez való hozzáférés lehetőségének megteremtése ennek eszköze a turizmus

A kulturális turizmus előnyei gazdasági hatás: fajlagos költés, adóbevételek, szálláshelyek folyamatos töltése, programok eladhatósága munkahelyteremtés és multiplikátor hatás hírnév, nemzetközi együttműködés közérzet, feltöltődés életminőség turisztikai hatás: desztináció ismertsége

Nemzetközi tendenciák Idősebb (kultúra érzékeny) korosztály utazásainak növekedése Európában Élénkülő kereslet az évenkénti többszöri, rövidebb utazások iránt Az európai kulturális városok, központok szerepének erősödése Aktivitás és kultúra iránti igény „Kíváncsiság turizmus”

Kulturális alapú turizmusfejlesztés céljai Komplex turisztikai termékek előállítása Kulturális tematikájú utazási programok, turisztikai termékek fejlesztése Kulturális témaparkok Világörökségi helyszínek fejlesztése, számuk lehetőségek szerinti növelése Múzeumok, közgyűjtemények látogatóbarát szolgáltatásainak bevezetése A kulturális alapú turisztikai termékek marketingjének jelentős fejlesztése (piackutatás, marketing-kommunikáció)

Az uniós tervezési rendszerben egy integrált fejlesztési politika intézményrendszerébe kell illeszkednie mind a kultúrának, mind pedig a turizmusgazdaságnak.

Az állami turizmuspolitika eszközei Jogszabályi háttér Kutatás Termékfejlesztés Marketing Monitoring

Feladatmegosztás – kompetenciák a turizmus állami irányításában ÖTM Turisztikai Szakállamtitkárság állami feladatok kijelölése tárcaközi koordináció termékfejlesztés pályázatkezelés pályázatok koordinálása EU integrációs programok

Európai Uniós fejlesztési források (Mrd Ft) 100 200 300 400 500 600 700 800 900 Milliárd Ft 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013

ROP turizmusfejlesztési forrásai Regionális Operatív Program: a turisztikai fejlesztések legfontosabb forrása Turisztikai fejlesztésekre 300 Mrd Ft-ot fordítanak a régiók turisztikai attrakció, kapcsolódó szolgáltatás desztináció-menedzsment fejlesztések

2. Magyar Turizmus Zrt. Központ: Régiók: nemzeti marketing és promóció régiók és külképviseletek koordinálása kapcsolattartás nemzetközi és országos szervekkel Régiók: hangsúlyos belföldi marketing kapcsolattartás helyi szervezetekkel

A legfontosabb marketingeszközök 2007-ben Internet Tanulmányutak Rendezvények Kiállítások Kiadványok Hirdetések

A kulturális turizmus kezelése a Zrt. marketingtevékenységében Kutatásokon alapuló döntések, Az ország imázs fejlesztése, brand építés, arculatunk aktualizálása, Magas színvonalú termékek kiemelése a promócióban, A marketingkommunikációs eszközrendszer hangsúlyainak áthelyezése, Szakmai partnerségi viszonyok hatékonyabbá tétele, Források koncentrálása, Hatékonyságmérés.

Például egy idei program: Vendégbarát Múzeum Program Felhívást teszünk közzé hazai múzeumok, gyűjtemények, emlékházak, galériák, képtárak és kulturális intézmények részére, látogatóbarát tevékenységük marketingjének támogatására A program célja, hogy látogatóbarát fejlesztéseik híre eljusson a belföldi és a külföldi potenciális vendégekhez. A program szakmai és anyagi támogatást biztosít a nyertes pályázóknak a sikeres marketing akciók megtervezéséhez és lebonyolításához. A pályázat sikerességéről a múzeumok látogatói döntenek, internetes szavazás keretén belül. A múzeumok két kategóriában versenyeznek egymással, (regionális, illetve országos jelentőségű), a pályázó dönthet arról, hogy mely kategóriában kíván indulni.

Új kiadványok Kulturális imázs kiadvány 200 ezer pld, angol + német Világörökség leporelló 10 ezer pld, magyar

Tájékoztatás az eseményekről

Együttműködés az Oktatási és Kulturális Minisztériummal Piacorientált események Olaszországban, Nagy Britanniában, Romániában, Spanyolországban, Franciaországban, USA-ban, Oroszországban, Kínában, Szlovákiában, Németországban: kiállításokon közös megjelenés, együttműködés a kulturális intézetekkel, rendezvények, információs füzet stb.

Belföldi és nemzetközi PR Havonta Hírlevél a Zrt. külképviseleteire Kiemelt rendezvényekre rendszeres újságíró study-tour-ok Külföldi médiahirdetések Hírértékű PR-riportok a külképviseletek segítségével Hazai médiában folyamatos programajánló

Sok kulturális élményt kívánok, mindannyiunk örömére Köszönöm a figyelmet Sok kulturális élményt kívánok, mindannyiunk örömére