2010. Június 4. – MNB Konferencia „Fókuszban a lakossági megtakarítások” Személyes pénzügyek Lehetőségek és kihívások
MKB NetBANKár Lakossági eseti átutalások aránya NetBANKáron (db) 2008-ban 75% 2009-ben 84% Havi 6-7 millió oldal letöltést generálnak a felhasználók
Személyes pénzügyek Miért pont a „Személyes Pénzügyek”? Új NetBANKár funkciók keresése Mi lehet hasznos a „killer app.” átutalás mellett? Elektronikus csatornák népszerűsítése Újabb ügyfelek bevonása Intenzívebb használat – NetBANKár és bankkártyák tekintetében egyformán Tudatos költés és pénzügyek „aktualitása”
Személyes pénzügyek
Funkcionális kihívások Egyszerű használhatóság Akár zéró felhasználói közreműködés Nagy arányú automatikus, előre kategorizált tétel Ügyfél egyéni szokásainak figyelembevétele Felhasználók összesített gyakorlatának felhasználása Összetett eszközök a haladó ügyfelek részre Több szintű kategorizálás Költési limit állítás, SMS értesítés Adott tranzakció tetszőleges bontása Egyéni szabályok szerinti kategorizálás Elemzések, részletes lekérdezések
Személyes pénzügyek
Technikai kihívások Meglévő számlatörténeti infrastruktúra duplikálása vagy kiegészítése? Tranzakció felosztása tetszőleges számú kategóriába Készpénzes költések Vegyes devizanemű számlakör együttes kezelése Preferált, összesítésben használt devizanem változtatható „Múlt havi EUR bankkártyára terhelt USD költés feltüntetése HUF alapú grafikonokon.” Ügyfélkör és feldolgozandó adatok szűkítése Ha csak a NetBANKár felhasználók adatait dolgozzuk fel, az új igénylők üres lappal indulnak
Személyes pénzügyek Költségek, kiadások optimalizálása „Hol tudok megtakarítani?” „Mennyire sikerült megfognom költéseim?” „A Cipő kategóriához megadott havi limit elérte a HUF értéket, a kategória 85%-os kihasználtságát.” Még hatékonyabb a szolgáltatás ha Engedélyezi minden számlája NetBANKáros elérhetőségét Használjon készpénzkímélő fizetési lehetőségeket bankkártyát, állandó átutalást, csoportos beszedést Időnként automatikusan kategorizált tételeit is ellenőrzi
Személyes pénzügyek Első tapasztalatok NetBANKár látogatók negyede kipróbálta már Használati gyakoriság növekedett, de van még benne potenciál Ügyfelek pozitívan fogadták, megtakarítási segítségként Kevésbé használtak a szofisztikált keresési lehetőségek Tovább lépési lehetőségek Intergráltabb megjelenés, NetBANKár nyitó oldalán gyors, áttekintő információk megjelenítése Mobil telefonon elérhető kulcs funkciók (készpénz költés rögzítése, áttekintő) Tovább egyszerűsített felület: pl. a lekérdezések esetén rejtsük el a szofisztikált opciókat, ha nincs rá szükség
Személyes pénzügyek