Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Viselkedés alapú kockázatkezelés a pénzintézeti csalások megelőzésében Weissmüller Gábor Magyar Bankszövetség, Csalás Elleni Minkacsoport vezetője 04.11.2015.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Viselkedés alapú kockázatkezelés a pénzintézeti csalások megelőzésében Weissmüller Gábor Magyar Bankszövetség, Csalás Elleni Minkacsoport vezetője 04.11.2015."— Előadás másolata:

1 Viselkedés alapú kockázatkezelés a pénzintézeti csalások megelőzésében Weissmüller Gábor Magyar Bankszövetség, Csalás Elleni Minkacsoport vezetője 04.11.2015

2 Amiről beszélünk A probléma nagysága és megoszlása elkövetési magatartás szerint Melyek a jellemző elkövetési magatartások Kik lehetnek elkövetők A tapasztalatok elemzése és figyelő rendszerekbe való beépítése 04.11.2015 Weissmüller Gábor Magyar Bankszövetség, Csalás Elleni Minkacsoport vezetője

3 A Bankokat érintő visszaélések típusonkénti bontásban 04.11.2015 Weissmüller Gábor Magyar Bankszövetség, Csalás Elleni Minkacsoport vezetője Citigroup kimutatás

4 04.11.2015 Weissmüller Gábor Magyar Bankszövetség, Csalás Elleni Minkacsoport vezetője Hiteltermék igénylése hamis, hamisított adatok/ dokumentumok felhasználásával Banki tranzakciók adatainak körülményeinek megváltoztatása Hitelkártya adat másolás (skimming) Internetes adatszerzés (phishing) Számítógépek kémprogrammal történő megfertőzése (malware) Levelező rendszerek feltörése Adatbázis feltörések, lopások A manapság legelterjedtebb elkövetési magatartások, amelyek esetében a az elkövetői (megfordítva a valódi ügyféli) viselkedési minták figyelőztetése komoly csalási kockázat mérséklő hatású lehet.

5 04.11.2015 Weissmüller Gábor Magyar Bankszövetség, Csalás Elleni Minkacsoport vezetője Elkövetők lehetnek A pénzintézet ügyfelei Az elemzendő elkövetői magatartás már a termék igénylése során elkezdődik, kifinomult „score card” alapú adat elemzés. Visszaélés a termékek életciklusa alatt beleértve a behajtási szakaszt is. A termékkkel kapcsolatos ügyfél aktivitás monitorozása elemzése. A pénzintézet alkalmazottai Az alkalmazás során történő szűrés A munkavégzés során történő folyamatos dolgozói aktivitás elemzés Harmadik fél Személyazonosság lopás. A termék igénylőjével történő személyes találkozó során elvégzett viselkedés minta elemzés Az ügyfélnél lévő banki termékhez kapcsolódó eszköz megtámadása (bankkártya, azonosító adatok megszerzése, számítógépes programok)

6 04.11.2015 Weissmüller Gábor Magyar Bankszövetség, Csalás Elleni Minkacsoport vezetője A pénzintézetek a visszalések állandó elemzése során arra a következtetésre jutottak, hogy három területet kiemelten kell kezelni, így itt komoly fejlesztéseket hajtottak végre az adatelemzés automatizálása érdekében: Tömeg termékek igénylése (személyi kölcsön, bankkártyák) Pénzügyi tranzakció Munkatársak napi aktivitásának figyelése Mindhárom esetben, a piaci tapasztalatok és a felderített ügyek elemzése során kialakított elkövetési magatartás minták modelkénti beépítése automata figyelő rendszerekbe megtörtént. Piaci szereplőnként eltérő finomságú figyelő rendszerek müködnek. A legelterjettebb a bankártya tranzakciókat figyelő, ügyfél viselkedési mintákat magába foglaló rendszerek. A chip technologia újabb lehetőségeket nyitott ezen területen is. Néhány általánosan elfogadott és csalás megelőzésben használt viselkedési minta elem: Tranzakciók földrajzi elhelyezkedése Tranzakciók időbelisége Traznakciók összege Tranzakciók gyakorisága Tranzakciók elfogadóhely szerinti figyelése IP cím A tapasztalatok elemzése majd figyelő rendszerekbe való alkalmazása


Letölteni ppt "Viselkedés alapú kockázatkezelés a pénzintézeti csalások megelőzésében Weissmüller Gábor Magyar Bankszövetség, Csalás Elleni Minkacsoport vezetője 04.11.2015."

Hasonló előadás


Google Hirdetések