 A kiállítások és várásárok olyan különleges rendezvények, amelyek a személyes eladás, a PR, a vásárlásösztönzés, az eladáshelyi reklám és a direkt marketing.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Marketing mix Holt (1995).
A múlt.  görög agora  római fórum = ma nyelven piacok A középkorban jelentek meg a vásárok. Az újkor „találmánya” a kiállítás, majd ennek folyományaként.
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Eladásösztönzés (Sales promotion)
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Biarritz Catering A Biarritz étterem tulajdonosa Berkes Gyula, és jól képzett csapata örömmel vállalja különleges vendégei professzionális gasztronómiai.
Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka
Minőségi helyi termékek - Szekszárd és vidéke – Egy helyi termék rendszer működésének tapasztalatai Csillag Péter, ügyvezető Eco-Sensus Közhasznú Nonprofit.
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Agrárgazdaságtan II. Előadás
„HUNGARIKUMOK A PARLAMENTBEN” A HERENDI PORCELÁNMANUFAKTÚRA, MINT A „MAGYAR ÖRÖKSÉG” RÉSZE szeptember 26.
Kereskedelem Szakmacsoport
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Közműüzemeltető feladatai Önköltség csökkentése Bevételek biztosítása Jó benyomás (image) Megfelelő díj Műszaki feladatok Minőségpolitika PR.
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Reklám.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Alapfogalmak.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Közönségkapcsolat (public relations)
Személyes eladás (personal selling)
Személyes eladás (personal selling)
Kommunikációs politika
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Településmarketing Értékaudit.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
SZEMÉLYZETI MARKETING
7. Előadás Termék stratégia
Reklámozás, Public Relations
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
A marketingkommunikáció
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Sponsorare necesse est
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
8. Az eladásösztönzés.
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Vállalatgazdaságtan VII
Balaton régió turizmusában
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Marketing alapok Kopcsay László.
VÁSÁROK és KIÁLLÍTÁSOK mint a kommunikáció komplex helyszínei.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A PIAC.
A vásárok és kiállítások fogalma Speciális rendezvények Komplex marketingkommunikációs akciók (számos egyéb komm. elem)  PS; PR; SP; POP; DM is kapcsolódhat.
BEPTRA „ Legjobb gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Záró konferencia HURO0901/138/2.1.2.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A piac és a piacgazdaság
Előadás másolata:

 A kiállítások és várásárok olyan különleges rendezvények, amelyek a személyes eladás, a PR, a vásárlásösztönzés, az eladáshelyi reklám és a direkt marketing eszköztárait is felvonultatják.  A kiállítás olyan meghatározott ideig tartó rendezvény, amelyen több kiállító egy vagy több gazdaság ágazat reprezentatívkínálatát mutatja be és az értékesítés ösztönzése céljából információt szolgátat ezekről.  A vásár a kiállítók azon célját szolgáló rendezvénye, hogy:  Az adott üzletágról a látogatónak információt szolgáltassanak,  Tapasztalatcserét folytassanak az egyes termékcsoportok kereskedelméről,  Minta után vagy közvetlenül értékesítést realizáljanak.

MegnevezésKiállításokVásárok TermékTermelési eszköz, fogyasztási cikk Fogyasztási cikk KiállítókTermelők, importőrökKereskedők LátogatókÜzletemberek, szakemberek,viszontf elhasználók Fogyasztók, nagyközönség Adásvétel jellegeÜzletkötésÁrusítás Termékfajták választéka Kevés árucsoportSokféle árucsoport Termékek minőségeMagas színvonalVáltozó minőség PéldaUtazás kiállításBudapesti Nemzetközi Vásár

A kiállítások, vásárok funkciói:  Információszolgáltatás  Érdeklődéskeltés  Eladás növelésének támogatása  Kapcsolattartás régi vásárlókkal  Kapcsolatfelvétel potenciális vevőkkel  Vállalat ismertségének növelése (image)  Piackutatás végzése (versenytársak, beszállítók, vásárlók körében)  Új ötletek szerzése

A vásárok és kiállítások fajtái: Helyi vagy regionális rendezvények: vonzáskörzete nem nagyobb 100 km- nél. Például Hoventa Regionál (Keszthely, Debrecen, Balatonfüred) Nemzeti kiállításokat az adott országok külföldön rendezik meg, ahol bemutathatják az ország történetét, gazdaságát, kultúráját, gasztronómiáját és hagyományait is. Világkiállítás: a több hónapig tartó rendezvények az országok közötti kapcsolatok fejlesztéséhez járulnak hozzá. Az első világkiállítást 1851-ben rendezték meg Londonban.

Megnevezés Kiállítás-, vásárfajták Vonzáskörzet szerintRegionális (100 km)Országos ( km) Globális (1000 km felett ) Kiállítók földrajzi helyzete szerint NemzetiNemzetközi vásárVilágkiállítás Szakosodás szerint Általános vásár:minden termelési ágazat kínálata, pl. BNV Szakvásár: egy-egy ágazat kínálata, pl. Konstruma - Célcsoport szerintPublikumvásárokSzakvásárok Szakorientált publikumvásár a nagyközönség mellett szakmai súlypontokkal, pl. Utazás Kiállítás Termékek szerintTermelőeszközökFogyasztási cikkekSzolgáltatások Szektorok szerintIpariMezőgazdasági Szakmai kiállítások és vásárok Lebonyolítás rendszeressége Egyszeri Rendszertelenül megrendezett Rendszeresen megrendezett Helyszín alapjánÁllandó helyszínűVándor jellegű-

 Készítette: Ladányi Brigi és Kókai Kitti VÉGE