Értékesítéspolitika Tevékenység Szervezet Kereskedelem:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

A marketing fejlődése és szerepe
Logisztika alapvetések.
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Teszt Eladási hely.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
E – Logisztika 1. szeminárium
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Faktoring 1950 USA – a kezdet
A disztribúciós rendszer a marketingben
Franchise. Franchise: polgárjogi szerződéssel létesített vállalkozási forma, amelyet független vállalkozók hoznak létre. Szereplők: Franchise átadó: piacképes.
1 2  Éves forgalom: 2 ezer milliárd forint  Óriási átalakulás:A hagyományos kereskedelem helyébe a vertikális integráció lépett  Nyertesek: multinacionális.
A piac Szakiskola.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
A befektetési környezet
Árpolitika a turizmusban
Az értékesítési rendszer 9. szeminárium
Kereskedelem Szakmacsoport
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Marketingkommunikáció
Mekkora készletet tartsunk?
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Előadó: LAVOTHA ILDIKÓ High-Care Cosmetics Kft. cégvezetője április 24.
JÓÜZLETAFRANCHISE Magyar Franchise Szövetség szakmai előadás
E-beszerzés Bravo csoport.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
AZ ÁRUK ELADÓTÉRI ELHELYEZÉSÉNEK SZEMPONTJAI ÉS SZABÁLYAI.
Az értékesítési rendszer
Személyes eladás Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. Jelentősége.
8. Az eladásösztönzés.
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Termék & Márka Kopcsay László.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Nemzetközi kereskedelem
Értékesítési csatorna
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
Vállalkozásmenedzsment I.
Mintacím szerkesztése Nemzetközi és interkulturális marketing Értékesítési csatornák a nemzetközi piacokon Oktató: Eisingerné Balassa Boglárka Értékesítési.
BEPTRA „ Legjobb gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Záró konferencia HURO0901/138/2.1.2.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon
A KERESKEDELEM NEMZETGAZDASÁGI ÖSSZEFÜGGÉSEI
A kápia paprika lehetőségei az export piacokon
9. tétel.
A kereskedelem alakulása
Marketing I. VIII. előadás Értékesítéspolitika
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A piac és a piacgazdaság
Értékesítés, kereskedelem
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
Előadás másolata:

Értékesítéspolitika Tevékenység Szervezet Kereskedelem: melynek során a termékek eljutnak előállítójuktól a felhasználóhoz Szervezet azok a vállalatok alkotják, amelyek fő tevékenysége az áruforgalom lebonyolítása

Kereskedelem 1. Belkereskedelem Feladata a belföldön megtermelt, illetve külföldről beszerzett áruk eljuttatása fogyasztóhoz. 2. Külkereskedelem Feladata a különböző országok közötti üzletkötések lebonyolítása.

Kereskedelem A kereskedelem feladatai: termelés és fogyasztás eltérő helyének áthidalása termelés és fogyasztás időbeli eltérésének áthidalása eltérő termelői és fogyasztói választék összehangolása javító karbantartó szolgáltatások a forgalmazott áruk minőségének védelme fogyasztó befolyásolása

Értékesítési csatorna Azon döntések összessége, amelyek lehetővé teszik, hogy a termékek a termelőtől a fogyasztóig eljussanak, valamint biztosítják és meghatározzák ennek útjait és módszereit.

Az értékesítési csatorna Szereplői Termelők Viszonteladók Áruközvetítők Végső fogyasztók Reklámügynökségek Bankok és egyéb pénzintézetek

Az értékesítési csatorna Funkciói Logisztikai funkció Termék összeszerelése Csomagolás Raktározás Készletezés Választék kialakítása Szállítás

Az értékesítési csatorna Funkciói 2. Tranzakciós funkció Adásvétel Eladók személyes közreműködése Kockázati tényezők: tulajdonjog átruházása

Az értékesítési csatorna Funkciói 3. Értékesítést elősegítő funkció Pénzügyi folyamatok (fizetési mód, fizetési határidő) Információáramlás Eladás utáni szolgáltatások (javítás , karbantartás)

Az értékesítési csatorna Tervezésének lépései Az értékesítési út hosszának meghatározása. Az értékesítési út szélességének meghatározása. A kereskedők típusának meghatározása. A vállalatok közötti kooperáció mértékének, formájának meghatározása. A marketingstratégia meghatározása.

Az értékesítési csatorna Hosszának meghatározása Értékesítési út hossza Az értékesítés során hány szinten keresztül jut el a termék a termelőtől a fogyasztóig. Az értékesítési út szereplői Termelők Nagykereskedők Kiskereskedők Fogyasztók

Értékesítési utak Klasszikus út Termelő Nagykereskedő Kiskereskedő Termék útja Információ útja Nagykereskedő Kiskereskedő Fogyasztó

Értékesítési utak Tranzit út Termelő Nagykereskedő Kiskereskedő Fogyasztó

Értékesítési utak Művi út Termelő Kiskereskedő Fogyasztó

Értékesítési utak Demigrosz út Termelő Nagykereskedő Kiskereskedő Fogyasztó

Értékesítési utak Közvetlen út Termelő Fogyasztó

Az értékesítési csatorna szélessége Azt jelenti, hogy egy-egy szinten hány közvetítőt kapcsolnak be az értékesítési folyamatba. Intenzív élelmiszerek Szelektív Tartós fogyasztási cikkek Exkluzív régiség

Értékesítési módok A kiválasztás szempontjai Termék jellege Várható költségek Elérhető vevőkör Szokások, divat Emberi, technikai lehetőségek Forgalmi jellemzők

Értékesítési módok Hagyományos értékesítés Előnye Hátránya A kereskedő a vevő igényeit jól ismeri. Jó értelembe vett befolyásolásra ad lehetőséget. Lehetőség új cikkek ajánlására. Az eladó piackutatást végezhet a bolt számára. Hátránya Lassú Személyes kapcsolatok konfliktusokhoz vezethetnek. A berendezés sok helyet foglal el. A vevő csak az áruk egy részét látja.

Értékesítési módok Önkiválasztó értékesítés Előnye Az eladótér és a vevőtér közös Előnye - A vevő zavartalanul mérlegelhet. Szükség esetén segítséget kaphat. Hátránya A kirakott áru egy része tönkre mehet. Munka- és időigényes a tanácsadást igénylő termékeknél.

Értékesítési mód Minta utáni értékesítés Előnye Kis alapterületű boltok. Raktár kevésbé forgalmas. Hátránya Az áru minőségének állandónak kell lennie.

Értékesítési mód Önkiszolgáló értékesítés Előnye Hátránya Megnövekszik a válogatási, választási lehetőség. Csökken a vásárlásra fordított idő. Csökken az eladók leterheltsége. Nő a bolt áteresztő képessége. Hátránya A vevő magára van utalva. Személytelenebb Lopások száma nagyobb.

Értékesítési mód Előnye Hátránya Csomagküldő értékesítés Nincs területi határ Költségtakarékos Kényelmes Hátránya Nem lehet az árakat könnyen megváltoztatni Folyamatos árukészlet kell

Értékesítési mód Automata értékesítés Előnye Hátránya A nap bármely szakában lehet vásárolni. Nem igényel eladószemélyzetet. Gyors, kényelmes vásárlás. Személyesen nem szívesen vásárolt áruk is. Hátránya Meghibásodás Utántöltés Rongálás

Értékesítési mód Mozgó árusítási mód Előnye Hátránya Rugalmas Kényelmes vásárlás Alacsony költség Személyes eladás Hátránya Kiszámíthatatlan Ellenőrizhetetlen áruk is

Nagykereskedelem Feladatai Vásárlás és választék alakítása. Elosztás és reklámozás Termelői választék kiskereskedői választékká alakítása. Raktározás Szállítási határidő betartása. Finanszírozás Kockázatvállalás Piaci információk gyűjtése. Menedzsmentszolgáltatások

Nagykereskedelem Típusai Polcfeltöltő rack jobber Fizesd és vidd C+C Tranzitáló drop shipper Ügynökök Brókerek Bizományos kereskedők Export- és importügynökségek Merchandiser

Kiskereskedelem Típusai Kis élelmiszer boltok Szaküzletek Horgászok boltja Diszkontok Profi Szupermarketek 1000 m Tesco Hipermarketek 10000 m felett Cora Üzletláncok CBA Áruházak Praktiker Bemutatótermek autószalon Bevásárlóközpontok Duna Pláza Outlet centerek PremierOutlet Center Stripmallok hipermarketek köré

Kiskereskedelem Bolt nélküli kiskereskedők Közvetlen értékesítés MLM Mobil kereskedők Direkt marketing Csomagküldő Elektronikus kereskedelem e-commerce, on-line marketing DM Telemarketing TV shopok Automata értékesítés

Vertikális marketingrendszer Összehangolt marketingtevékenység érvényesülése az értékesítési csatorna teljes hosszában. Korporatív VMR Termelés és értékesítés egy tulajdonos kezében. Szerződéses VMR Termelő és kereskedő önálló – szerződés- franchise Irányított VMR Együttműködés a piaci pozíció alapján.

Marketingstratégiák Pull húzó Push toló Gravity

Franchise A rendszergazda franchise-díj ellenében a piacon már bevezetett komplex rendszerét márkanévhasználattal meghatározott időre átadja.

Franchise szolgáltatások és kötelezettségek Átadó Termék, cég, márkajel átadása Rendszerismeret átadása Rendszerimage használati jogának átadása Segítség az üzlet kialakításában Hírdetés, akciók, választék Folyamatos tanácsadás Átvevő folyamatos képzése Tapasztalatátadás Áruk szállítása A rendszer versenyképességének folyamatos fenntartása Területi védettség biztosítása

Franchise szolgáltatások és kötelezettségek Átvevő A vállalkozás előirt szempontok szerinti vezetése Az átadó márkáinak és jeleinek alkalmazása A rendszer alkalmazása Az üzleti titok megőrzése Rendszeres adat- és eredményközlés Kizárólagos beszerzés az átadótól Átadó utasítási jogának elismerése Rendszerszabvány betartása Átadó szolgáltatásainak igénybevétele Franchise-díjak fizetése