Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, 2006. október 25.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola. Szinnyei József. Magyarország a XX. században század: polgári.
Advertisements

Benedek András – BME GTK APPI Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében V. Országos Távmunka Konferencia Budapest, december 7.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
UNILO projekt1 Kimenet, követelmények, (kulcs)kompetenciák és tanulási eredmények hasonlóságok és különbségek Vidékiné dr. Reményi Judit.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Agria Media Eger, október
Műszaki Tanárképző Tanszék
Szakma és hivatás Kihívások és válaszok a közoktatásban és a pedagógusképzésben Budapest 2009 október 8. Átalakuló felsőoktatás: A Bologna folyamat 10.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A megújuló tanárképzés
A MŰSZAKI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE ÉS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI április 24.
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
1 Estefánné Varga Magdolna A modern tanárképzés kapcsolódási pontjai a kompetencia alapú oktatáshoz HMPSZKSZ TÁMOP Nyitókonferencia Eger szeptember.
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Az FSZ-, a felsőoktatás és a munkaerőpiac Bánhidyné Dr. Szlovák Éva CSc. főiskolai tanár, igazgató Hajdúszoboszló Február 7. Budapesti Műszaki Főiskola.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
A felsőoktatási képesítési keret tervezete és megvalósulása Magyarországon Derényi András.
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
A tanárképzés szerkezete
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
Gaál Zoltán MFRFK Budapest, szeptember 29..
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Az Országos Képesítési Keretrendszer hatása a képzési és kimeneti követelményekre a felsőoktatásban Temesi József, egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
DE BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.

Pedagógusképzés – a mesterszak „árnyékában” Új cél – magasabb szint (színvonal) Új, korszerűbb tartalom Szakmai-társadalmi elfogadottság

Előzmények: Műszaki pedagógusképzés Magyarországon Kísért a „múlt” – Egy intézmény – egy vár szemlélet Diszciplináris elkülönülés, de(!) Kapcsolódás az alapdiszciplínákhoz –Műszaki területek –Neveléstudomány –Pszichológia - ergonómia

Alkalmazott Pedagógiai és Pszichológiai Intézet (APPI) Jelentős tanárképzési múlttal rendelkező szervezet Egymást kiegészítő diszciplínák Alapképzés és szakképzés, K+F lehetősége Hatékonyabb működés, több forrás, bővülő partnerkapcsolatok

Alapkérdések: Képzési szintek FSz gyakorlati oktató BSc műszaki szakoktató MA/MSc pedagógus, mérnöktanár, ergonómus PhD –Alkalmazott pedagógia és pszichológia –Szakképzés oktatáselmélete –Ergonómia

Alapkérdések: Bolognai Folyamat Cél az európai felsőoktatási térség kialakítása Európai kredit-transzfer – Mobilitás Képzési tartalom és idő kreditalapokra helyezése Képzési tartalom és képesítések kölcsönös elismerése – szakmai mobilitás, foglalkoztathatóság növelése

Szakmai kompetenciák a tudáselemek és a megszerzett ismeretek területén A képesítésnek megfelelő szakmai képzés tudományos hátterének, technológiai alapjainak, munkaeszközeinek és eljárásainak ismerete Jártasság technológiai folyamatok, eszközeik tervezésében, megvalósításuk, kivitelezésük irányításában A technológiai fejlődés követése

Szakmai kompetenciák a tudáselemek és a megszerzett ismeretek területén A biztonságtechnika mérnöki szintű ismerete, képesség a helyi sajátosságoknak megfelelő fejlesztési tervek, szabályok, előírások kidolgozására, a dolgozók betanítására, begyakoroltatására és a felügyeletre Környezetkímélő technológiák alkalmazásában való jártasság Tájékozottság az elektronikus információ-szerzés, - tárolás és - közlés ismereteiben, használatában

Sajátos ismeretkörök (példák) Gazdasági és humán ismeretek: a szakképzés és a gazdaság kapcsolatrendszere, mikro- és makrogazdasági környezeti feltételek, a felnőttképzéssel kapcsolatos sajátos ismeretek Horizontális kitekintés a szakmai képzéshez kapcsolódó NAT műveltségterületekre A szakmai törzsanyag ismeretkörei: a szakirányú szakképzés gyakorlati alkalmazást támogató műszaki alaptantárgyainak elmélyítése a mérnöki szak szerint

Problémák: Sokasodó jogi szabályok - „időnyomás” az oktatásban-képzésben Felsőoktatási Törvény Felnőttképzési Törvény Szakképzési Törvény Szakképzési hozzájárulásról szóló tv. Új akkreditációs keretek

Az új műszaki pedagógus képzési rendszer jellemzői Felnőtt-oktatók, mesterek,szakoktatók, szakmai tanárok BSc szakoktató be- és kimenet BSc és MSc ciklusos rendszere Pedagógus szerepek foglalkoztatási szempontból

Új dilemmák: Oktatás és/vagy tudásmenedzsment  Elsődleges alapok: informális oktatás-nevelés  Tradicionális fókusz: formális képzés  Új távlatok: LLL – informális tanulás