Marketing alapismeret

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Marketing a kozmetikában
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Stratégia és minőségügy KERESSÜK MEG A MINŐSÉG 3 LEGJOBB SZINONÍMÁJÁT!
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Corporate Identity a szállodaiparban
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
Logisztika 6.előadás.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Stratégiai tervezés.
A marketing alapkoncepciói
A marketing alapkoncepciói
A kommunikációs mix elemei
Településmarketing Marketing a területfejlesztésben!?
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Reklámozás, Public Relations
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing alapjai.
Elméleti közgazdaságtan
Marketing alapfogalmak
Könyvtári marketing és arculat „Akik a nonprofit intézményeket vezetik azoknak a választásuk nem abban áll, hogy foglalkozzanak-e a marketinggel, hanem,
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Az értékesítési rendszer
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Minőségbiztosítási ismeretek
Marketing alapok Kopcsay László.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Marketing, marketingkommunikáció. Mi is az a marketing? Eszme Attitűd Magatartásforma Technika Vállalati alapfunkció Módszertan Szervezeti egység.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Előadás másolata:

Marketing alapismeret Kárász Zsófia Veronika Előadás Bevezetés a Marketing rejtelmeibe

Felhasznált Irodalom Könyvek Újságok Hasznos Internet Oldalak Kotler, Philip: Marketing Menedzsment, 2004. Akadémia Kiadó-Kötelező Irodalom Jobber, David: -Európai Marketing, 2002. Akadémia Kiadó Veres, János: Globális Marketing, 1999, Akadémia kiadó Malhotra, Naresh: Marketingkutatás, 2002. Akadémia kiadó Újságok Világgazdaság Marketing és Menedzsment Figyelő Hasznos Internet Oldalak www.marketing.lap.hu www. Internet-marketing.hu http://www.w.mimi.hu/marketing

Értékelés 50 % Gyakorlati jegy 60 % Egyéni házi feladatok 40 % Szeminárium aktivitás 10 % Előadás feladatok, ÓRALÁTOGATÁS 40 % Záróvizsga

Gazdasági bevezetés Globalizáció Jövedelemrés Társadalmi felelősség Technikai haladás A hatalmas vevő Demográfiai változások

Marketing Tevékenység Filozófia

Filozófia A vállalkozás egészét átható, piacra irányuló szemlélet, melynek középpontjában a vásárlóval való azonosulás áll /Weinhold/

Tevékenység „ Olyan társadalmi és vezetési eljárás amelynek segítségével egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak és cserélnek ki egymás között miközben szükségleteiket és igényeiket kielégítik.” (Kotler)

És egy utolsó megfogalmazás „A marketing feladata a társadalmi szükségletek jövedelmező lehetőségekké való formálása.” (Ismeretlen…-bölcs- szerző)

Alapfogalmak Szükségletek Igények Termékek (áruk, szolgáltatások, elképzelések) Érték Költség Elégedettség

Marketing Alapkoncepció Érték, Elégedettség Szükségletek, Igény, Kereslet Termékek Piacok Kapcsolatok és hálózatok Csere és ügyletek

Szükséglet, igény, kereslet Marketing alapja: emberi szükségletek Szükséglet Igény Kereslet Marketing nem teremt szükségleteket! Marketing az igényeket befolyásolja. (egyéb tényezők mellett)

Termékek Szükséglet, Igény teremti meg a keresetet! Létrehozza a terméket Termék= Javak+Szolgáltatások+Elképzelések

Rövidlátás a Marketingben HIBA Rövidlátás a Marketingben Termék fizikai tulajdonságaira való koncentrálás Helyett Vevő igényére való koncentrálás

Érték, költség és elégedettség Adott termék szükséglet kielégítő képessége Választás Számomra melyik lehetőség nyújtja a legnagyobb ár-érték arányt?

Szükségletek kielégítésének típusai: Csere és ügyletek Szükségletek kielégítésének típusai: Saját termelés Kényszerítés Kéregetés Csere Marketing megjelenése

Folyamatos kiemelkedő minőség Kapcsolatok Ügyletmarketing Tevékenységhez kötődik Kapcsolatmarketing Ügyféllel való tartós kapcsolat kialakítása Eszközök: Folyamatos kiemelkedő minőség Megfelelő Ár Ígéret Teljesítés Ezen eszközök együttes használata szükségeltetik!

Piacok „Azokból a vevőkből áll, akiknek bizonyos szükségletei és igényei megegyeznek, akik képesek és készek csereügyletekbe bonyolódni, hogy szükségleteik és igényeiket kielégítsék.” (Kotler)

Piacok Csere folyamata a következő feladatokkal jár: Vevő keresése Szükségleteinek felismerése Jó termékek fejlesztése Kommunikálás Termékek tárolása és kiszállítása Ármeghatározás

Piacok „Azokból a vevőkből áll, akiknek bizonyos szükségletei és igényei megegyeznek, akik képesek és készek csereügyletbe bonyolódni, hogy szükségleteiket és igényeiket kielégítsék.” kommunikáció pénz Ipar Piac szolgáltatás, termék információ

Piacok típusai Erőforrások piaca Kormány piaca Termelők piaca Közvetítői piacok Fogyasztók piaca

Marketing Managment „Elemzésre, tervezésre, megvalósításra, és ellenőrzésre kiterjedő folyamat, csere folyamán alapszik, cél a résztvevők elégedettsége.” Feladata: kereslet mértékének, időbeliségének összetételének befolyásolása mellett a szervezeti célok elérése érdekében

A marketing filozófia fejlődési szakaszai Termelésorientált kereslet > kínálat Értékesítés-orientált kereslet < kínálat Marketingorientált „őfelsége a Vevő” Társadalomorientált társadalmi és vállalati érdek

Értékesítési vagy marketing koncepció Kiinduló pont Fókusz Eszköz Cél Gyár Termékek Értékesítés ösztönzés Profit az értékesített volumenből Értékesítési koncepció Célpiac Vevő-szükségletek Integrált marketing Profit a vevőelégedettségen keresztül Marketing koncepció

Marketing koncepció Négy Alap pillére Célpiac Vevő-szükséglet Integrált marketing Nyereségesség

Marketing koncepció Vevő központúság Sony, Lexus Coca Cola: Viaszos ebihal esete „Az embereket tesszük az első helyre” (BA) „Ön a főnök ”(United) Panaszkezelés

Társadalom központú marketing „Ben and Jerry” „The Body Shop” Az ügyet támogató marketing!