Reklámozás, Public Relations 12. Előadás Reklám
Tartalom Reklám, és reklámprogram lépései Vásárlásösztönzés szerepe Marketingmix tekintetében a public relations és publicitás lehetőségei
Marketing kommunikációs mix Reklám Eladásösztönzés Személyes eladás Public Relations
Reklám Eszmék, javak, szolgáltatások nem személyes bemutatásának és ösztönzésének minden olyan fizetett formája, amelynek finanszírozója azonosítható.
A reklámprogramok tervezése: 5M MISSION Küldetés MONEY Pénz MESSAGE Üzenet MEDIA Reklámeszközök MEASUREMENT Mérés
Reklám Reklámcélok megfogalmazása Tájékoztató jellegű Meggyőzés (Chivas) Emlékeztető (Coca Cola)
Társadalmi felelősség Üzenetek Üzenet megalkotása Üzenet kivitelezése Stílus Hangvétel Szavak Forma Társadalmi felelősség
Vásárlás ösztönzés Közvetlenül ösztönzik a fogyasztót vásárlásra, Rövid távon hat külön értéket kínálnak fel a vevőnek, mely indító lökést ad a vásárláshoz 4 típusa: Fogyasztói ösztönzés, Kereskedelemösztönzés, Üzleti és Eladószemélyzet ösztönzése (összejövetelek, ügynökverseny) Kereskedelemösztönzés fejlődése
Vásárlásösztönzés módjai FOGYASZTÓKAT ÖSZTÖNZŐ Nyereményakciók Vásárlói pályázatok Kuponok Ajándékok Árengedmények Fogyasztói minták KERESKEDŐKET ÖSZTÖNZŐ Kapcsolattartás Betanítás Termékbemutatók Eladók ösztönzése Árvisszatérítések
Public Relations Olyan interaktív kommunikációs tevékenység, melynek célja: a vállalkozás és környezete közötti bizalom építése, folyamatos ápolása „90 %-ban tégy jót és 10 %-ban beszélj róla” Cég imázs, termékek védelme és segítése
A PR célcsoportjai KÜLSŐ PR BELSŐ PR Sajtó Vevők Szállítók Önkormányzatok Részvényesek Bankok Állam A vállalat dolgozói
Külső PR eszközei Prospektusok Éves jelentések Különleges események Kiállítások Évfordulók Szponzorálás
Információáramlás biztosítása Vállalati ünnepségek, rendezvények Belső PR eszközei Belépők fogadása Információáramlás biztosítása Hírlevelek, újságok Faliújság Viták, ötletnapok Képzés, oktatás Vállalati ünnepségek, rendezvények x
Marketing PR eszközei Reklámköltség töredékéért való tudatosítás PR Üzenetek Hordozók kiválasztása Tudatosítás/Megértés/Attitűdválasztás
MPR eszközei Piaci várakozás megteremtése a Médiareklámok megjelenése előtt Törzsfogyasztói bázis kialakítása Személyes kapcsolat építése fogyasztókkal Az elégedett fogyasztók szószólóvá tétele A befolyások befolyásolása
Vizsga Célpiaci Marketing, Pozicionálás 4 P Marketing stratégiák Stratégiák, Stratégiai tervezés BCG Mátrix Piackutatás És minden más alapos ismerete!!!