A kulturális intelligencia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A konfliktusok és kezelésük
Advertisements

Szociális munka a börtönben
Munka-magánélet egyensúlya- a vállalkozás, mint lehetséges megoldás
Hogyan valósítható meg mindez a közszférában?
A tervezés mint menedzsment funkció
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Vallásantropológia rítus, totem, tabu, mágia, mítosz
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
VEZETÉSI STÍLUS A STÍLUS FOGALMA a VEZETÉSI stílus fogalma,
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Szükséges és hiányzó tanári kompetenciák a szakiskolai tanulók képzésében. Nemzetközi összehasonlítás VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia 2008.
A gondozás,nevelés egysége
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Összehasonlító politikatudomány. 3 egymással összefüggő elem Más országok berendezkedésének izolált tanulmányozása – angolszász kultúra – így csak implicit.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Vezetés – Vezetési Stílusok
SZEMÉLYZETI MARKETING
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra?
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Egészséges életmód: a testmozgás élettani hatásai
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A stratégiai tervezés folyamata
Értékesítés a gyakorlatban, avagy hogyan legyünk sikeresek.
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Autonómia és felelősségvállalás
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
P EDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT RÉGEN ÉS MOST Készítette: Szabó Katalin Konzulens: Dr. Simonics István egyetemi docens 2016.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Kultúra és kommunikáció
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

A kulturális intelligencia Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment Intézeti Tanszék

Kulturális intelligencia (Cultural Quotiens: CQ) Azon tulajdonságoknak, képességeknek a foka, amelyek meghatározzák, hogy mennyire vagyunk képesek megismerni, megérteni, adaptálni idegen kultúrák szokásait, hagyományait, értékrendjét.

Kulturális intelligencia A magas kulturális intelligenciájú személy fel tudja ismerni azokat a tulajdonságokat, amelyek: - a csoport - az egyes emberek viselkedését jellemzik, mozgatják.

A kulturális intelligencia összetevői Fizikai – test Tudati – ész Érzelmi – szív

A kulturális intelligencia összetevői TEST – a fizikai tényezők: TESTBESZÉD SZOKÁSOK (pl. testtávolság, ételek, öltözködés) MODOR (pl. kézfogás, meghajlás, étkezés)

A kulturális intelligencia összetevői ÉSZ – a tudati tényezők: SZIMBÓLUMOK HŐSÖK RÍTUSOK

A kulturális intelligencia összetevői SZÍV – az érzelmi tényezők: ÉRTÉKREND SZUBJEKTÍV ELEMEK INDIVIDUM

A kulturális intelligencia 6 típusa P. C. Early – E. Mosakowski alapján 1. PROVINCIONÁLIS Aki hatékony „odahaza", de „nem találja a helyét" idegenben.

A kulturális intelligencia 6 típusa P. C. Early – E. Mosakowski alapján 2. ELEMZŐ Módszeresen feltárja az idegen kultúra szabályait és elvárásait, tanulási stratégiát alakít ki, kidolgozza az együttműködés lépéseit.

A kulturális intelligencia 6 típusa P. C. Early – E. Mosakowski alapján 2. TERMÉSZETES Döntően intuícióira támaszkodik, elveti a módszeres tanulást. Időnként hibázik.

A kulturális intelligencia 6 típusa P. C. Early – E. Mosakowski alapján 4. NAGYKÖVET Nem sokat tud arról a kultúráról, ahová érkezett, de meggyőzően kommunikálja, hogy odatartozik. Nagy az önbizalma, de kellő alázattal rendelkezik, hogy elismerje, amit nem tud, és ne becsülje le a kulturális különbségek jelentőségét. Megfigyeli azokat a vezetőket, akik sikeresek lettek hasonló helyzetekben. A multinacionális vállalatok vezetői között ez a leggyakoribb.

A kulturális intelligencia 6 típusa P. C. Early – E. Mosakowski alapján 5. MIMIKRI Fokozott ellenőrzés alatt tartja cselekedeteit és viselkedését. Gyorsan tanul és reagál, igyekszik átvenni a környezet stílusát, viselkedését. Átalakul, hasonul, bizalmat épít.

A kulturális intelligencia 6 típusa P. C. Early – E. Mosakowski alapján 6. KAMÉLEON Olyan gyorsan asszimilálódik, hogy még a „bennszülötteket" is meghaladja, sőt olyan eredményeket is elér, amit azok nem tudtak. Nem gerjesztenek kulturális konfliktusokat. Magas kulturális intelligencia szint. Ritka, a vezetők kb. 5%-a.

A kulturális intelligencia fejlesztése Csak egészséges pszichéjű és motivált embereknél lehet. Cél: Az idegen kultúra tudatos megismerése, annak eredményes kezelése. A felkészítő tréningek, tanulás, nagyon hasznos, de minden helyzetre nem tudnak felkészíteni. Nehéz megtalálni a kulcs(oka)-t, ami megnyitja az idegen kultúrát.

A kulturális intelligencia fejlesztése A magas kulturális intelligenciájú ember képes felismerni azokat a jeleket, „hangokat", amelyek az idegen kultúra megértéséhez vezetnek. Cselekvéseinknek, viselkedésünknek kell megmutatnunk, hogy valamennyire ismerjük és tiszteletben tartjuk az ő világukat. Az új kultúrához való alkalmazkodás akadályokon és visszaeséseken keresztül valósul meg.

A kulturális intelligencia fejlesztése Csak azok tudják véghezvinni, akik hisznek magukban. Akik már szembesültek és megoldottak nehéz helyzeteket, azoknak az önbizalma erősebb.

Önbizalom és motiváció Nem az anyagiak, hanem a sikeres emberi kapcsolatok kialakítása. Egyéni tanulási stratégiára van szükség!

Önbizalom és motiváció 1. lépés: Az egyéni kulturális intelligencia felmérése, elemzése Erősségek, gyengeségek

Önbizalom és motiváció 2. lépés: Fizikai és tudati CQ fejlesztése. Személyre szóló, egyéni tréningek Pl. fizikai – színkör tudati – esettanulmányok elemzése

Önbizalom és motiváció 3. lépés: Érzelmi CQ fejlesztése egyszerűbbtől (pl. üdvözlés, kapcsolatteremtés) a legbonyolultabbig (pl. teljesítményértékelő megbeszélés)

Önbizalom és motiváció 4. lépés: Támogatók és segítők igénybe vétele: - egyén - csoport - szervezet

Önbizalom és motiváció 5. lépés: Helyzetgyakorlat, tréning eltérő kultúrájú csoportban

Önbizalom és motiváció 6. lépés: Értékelés: - egyén - tréning csoport - munkacsoport További feladatok meghatározása.