R. S. Kaplan - D. P. Norton: A stratégiaközpontú szervezet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Advertisements

Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
A Balanced Scorecard négy elkülönülő nézőpontja 1.
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
A stratégia központú szervezet A kiegyensúlyozott mutatószámrendszer használata a gyakorlati életben.
1. ELŐADÁS.
1. előadás.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
Divizionális (divíziós) szervezet
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Robert S Kaplan, David P. Norton Balanced ScoreCard
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
R. S. Kaplan, R. Cooper Költség és hatás Készítette: Kele Katalin Május 15.
Robert S. Kaplan- David P. Norton Stratégiai térképek
Robert S. Kaplan – David P
Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé?
A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET
Kontrolling házi dolgozat
Humánerőforrás Kontrolling
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Szolgáltatási tevékenység controllingja Az outsourcing, mint értékteremtő folyamat.
Könyvösszefoglaló Készítette: Zimányi Orsolya
2009. december Előadó: Farkas Krisztina december
Ellenőrzés, visszacsatolás
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Kérdések a második zh-hoz
Minőségdíjak.
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Tanuló szervezet.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Vállalkozásmenedzsment I.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Kockázati értékelés kis szervezetekben Tar György Szeged, 2013.október
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Kérdések a második zh-hoz
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
R.S. KAPLAN – D.P. NORTON: A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

R. S. Kaplan - D. P. Norton: A stratégiaközpontú szervezet Miben rejlik a BSC nagyszerűsége? „Mindig is voltak mutatóink. Ezeket folyamatosan kommunikáltuk. Most viszont alkalmazottainkat érdekli a mutatók alakulása.” (BSC-t alkalmazó vállalat üzemvezetője) Schneider Csilla R82GH2 GTK-KG IV. évf.

A stratégiai központú szervezet alapelvei 1. Fordítsuk le a stratégiát az operatív működés nyelvére! 2. Igazítsuk a szervezetet a stratégiához! 3. Tegyük a stratégiát mindennapi feladattá mindenki számára! 4. Alakítsuk folyamatos tevékenységgé a stratégiaalkotást! 5. A változást a felső vezetőknek kell kezdeményezniük! Összehangolás és összpontosítás A vezetési rendszer három dimenziója: Stratégia, Összpontosítás, Szervezet.

A stratégia lefordítása az operatív működés számára Stratégiai térkép: bemutatja azt a folyamatot, amelynek keretében az immateriális javak vevői, illetve pénzügyi teljesítménnyé alakulnak át. Stratégiai hipotézisek alapja - ok-okozati kapcsolatok Porter: Stratégia azon tevékenységek kijelölése, amiben a vállalat kitűnő akar lenni, a versenytársaktól eltérő módon Stratégiai témák: arra világítanak rá, hogy a menedzsment mit tart fontosnak a siker elérése érdekében Üzletépítés (pl. Mobil NAM&R) A vevői érték növelése (pl. OFS) A működési kiválóság elérése (pl. Fannie Mae) Felelős vállalat (pl. May Intézet)

A stratégia lefordítása az operatív működés számára Egy jól felépített Balanced Scorecard képes bemutatni a stratégia kialakulásának történetét.

A szervezet összehangolása a szinergiák létrehozása érdekében Az egységek stratégiáit, BSC-it egyeztetni kell és össze kell kapcsolni A BSC keretet ad a társasági központ által hozzáadott érték meghatározásához Példa: Charlotte város - közszolgáltatók és közhivatalok BSC-inek kiépítése A társasági központ feladata a vásárlói bázis üzleti egységek közötti megosztása következtében elérhető szinergialehetőségek realizálása Szinergiák létrehozása a központi szolgáltató egységen belül Társasági vagy divizionális szinten lehetséges Központi szolgáltató egységek BSC-inek kialakítása két módszer alapján: 1. Stratégiai partner modell (pl. Shell Services International, University of California, USA Energiaügyi Minisztérium) 2. Vállalat a vállalatban modell (pl. FINCO IT)

A stratégia valamennyi munkatárs mindennapi munkájának része Hogyan lehet rávenni az alkalmazottat, hogy a stratégia mindennapi munkájuk részét képezze? Kommunikáció és oktatás Mobil: kommunikációs program Motorola: új kommunikációs csatornák Sears: Tanulási térképek Texaco: Stratégiai fák Egyéni és csoportszintű célkitűzések meghatározása Kupadöntő módszer (pl. NES&D) Összehangolás a stratégiai akciókkal (pl. CDOT) Interakció a már létező tervezési és minőségellenőrzési folyamatokkal (pl. UPS) Összehangolás az emberi erőforrásmenedzsment folyamatokkal (pl. Winterthur) Személyes Balanced Scorecardok (Mobil NAM&R) Kompenzációs rendszer Mobil: mutatószámgazdák Cigna: prémiumalapok az egységeknek Winterthurs: értékelési kategóriák Texaco: pontozásos rendszer Mennyire válik az alkalmazott stratégiahirdetővé?

A folyamatos stratégiaalkotás Az egyes folyamatokat érdemes önálló ellenőrzési és tanulási körként felfogni Keretterv: első számú vezetési eszköz a célkijelölés, az erőforrás-allokáció és a teljesítmény Javító intézkedések Fenntartás Működési folyamatok Infrastruktúra Stratégiai intézkedések Operatív keretterv Stratégiai keretterv 25 % 65 % 10 % Intézkedés = Eszköz Stratégia Cél-kitűzések Mutató-számok Célok Intézkedések Figyelemmel kell kísérni a teljesítmény alakulását és vizsgálni kell a stratégia érvényességét

A felső vezetők szerepe a változások elindításában Új stratégia - Alapvető változások - Átalakítás Menedzsment: biztosítja az emberekből és technológiákból álló, bonyolult rendszer működését Leadership: azon folyamatok összessége, amelyek először létrehozzák, illetve később a gyorsan változó környezethez igazítják a szervezetet Felső vezetői teamek kialakítása - problémamegoldás teamben Többszintű kontrollrendszer: Hiedelem-rendszerek Korlátozó rendszerek Diagnosztikai rendszerek Interaktív kontroll-rendszerek Vezetési stílus - rendkívül fontos Az alkalmazottnak ismernie kell a küldetést, hogy improvizálni tudjon Fontos a buktatók elkerülése - tervezési és folyamatbeli problémák kiküszöbölése