A reklámozás lehetőségei és korlátai a hazai gyógyszerpiacon Abádiné dr. Erdei Ildikó Csakurdáné dr. Harmathy Zsuzsanna Országos Gyógyszerészeti Intézet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
Hírlevél küldés WEB-SET-tel. Törvényi háttér • évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (reklámtörvény)
Gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Sajó-Bódva Völgyi Hulladékgazdálkodási ISPA program PR kampányának ismertetése István Zsolt osztályvezető Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Alapítvány Logisztikai.
A direkt marketing fogalma
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
Reklámeszközök, reklámhordozók
Baker & McKenzie International is a Swiss Verein with member law firms around the world. In accordance with the common terminology used in professional.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
MARKETING.
Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1.
Prof. Dr. Szabó Máté Dr. Lenkovics Barnabás
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Verseny Versenyfelügyelet az egészségügyben és a kapcsolódó piacokon Torjákné Amberger Teréz Gazdasági Versenyhivatal – Versenypolitikai Iroda január.
CLV Partners Ügyvédi Iroda
A gyógyszercsomagolás formai, grafikai megjelenése
A kiskorúak védelme a média káros hatásaival szemben
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
Különös tekintettel a gyógyszerekre
Közönségkapcsolat (public relations)
A fogyasztóvédelmi szabályozás rendszere Fogyasztóvédelmi törvény (1997. évi CLV. törvény) 10 fejezetből áll: pl.: -fogyasztók életének, egészségének,
Reklám etika.
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
Az online reklám esete a joggal
Budapest, február 27. Betegtájékoztatás és/vagy betegorientálás?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VII. Országos Konferencia.
Az orvostechnikai eszközök piacfelügyelete
Gazdasági kihívások az egészségiparban; Budapest, január Csatlakozás az Európai Unióhoz: iparjogvédelmi hatások az egészségiparban Ficsor Mihály.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
Balázs György Ferenc főosztályvezető
Vényköteles gyógyszerek expediálásakor végzendő betegoktatás
Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon
Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében?
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A VÁLLALKOZÁSOK SZEREPE A FOGYASZTÓVÉDELEMBEN Dr. Kohuth Viktor
Hatósági és civil fogyasztóvédelmi feladatok, merre tovább fogyasztóvédelem? Dr. Baranovszky György Gödöllő, április 22.
Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1.
Munkahelyi egészség és biztonság
Online értékesítés és marketing fogyasztóvédelmi szemmel Siklósi Máté.
TÁMOP ÉLELMISZER-BIZTONSÁGI ISMERETEK Dömölki Livia Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják
Avagy mire is emlékezem…
1 A személyi jövedelemadó 1 %-ának kiutalása, felhasználás elszámolása.
A gyógyszercsomagolás formai, grafikai megjelenése
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
II. Az egészségügyi dolgozók jogai és kötelezettségei
Reklámpapír A kötelezettek teljesítési fegyelme Viszkei György ÖKO-Pannon Kht. Budapest, január 21.
Egészségügyi szolgáltatók üzleti etikai kódexe OEVOSZ üzleti etikai kódex.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó.
Egészség – EU Az Európai Unió közegészségügyi portálja C2 csoport – Egészségügyi tájékoztatás Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatóság.
Non-profit TV Kereskedelmi Rádió Újság Internetes Hírportál Üzleti TV Rádió Reklámozók és eladók Média Ügynökség Támogatók.
A gyógyszertárak és az ÁNTSZ feladatai a megváltozott jogszabályi környezetben Dr. Bódis Lászlóné országos tisztif ő gyógyszerész.
Európai Uniós ismeretek Az Európai Unió jogrendszere; Versenyjog.
A médiatörvény változásainak hatása a gyógyszerpromócióra dr. Péntek Zoltán.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Régi és új feladatok új megközelítésben, márciustól működik az OGYÉI Dr Pozsgay Csilla Főigazgató Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet.
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
Az állami támogatások versenyszempontú ellenőrzése Magyarországon
Dr Pallós Júlia Budapest, április 20.
2015. évi tapasztalatok, évi ellenőrzési irányelvek
Előadás másolata:

A reklámozás lehetőségei és korlátai a hazai gyógyszerpiacon Abádiné dr. Erdei Ildikó Csakurdáné dr. Harmathy Zsuzsanna Országos Gyógyszerészeti Intézet

Jogszabályi háttér A gazdasági reklámtevékenységről szóló évi I. törvénnyel módosított évi LVIII. törvény 22/2001 EüM. rendelet A rádiózásról és televíziózásról szóló évi I. törvény

A gyógyszercégek marketingtevékenysége megcélozhatja Szakembereket  Gyógyszerismertetés  Tudományos konferenciák  Orvoslátogatás  Donáció  … Lakosságot  Gyógyszerreklám  Tudományos ismeretterjesztés, eü. felvilágosítás  Társadalmi célú reklám ……

Megjelenítés  Írott sajtó (szórólapok, képes magazinok, újságok hirdetései PR cikkei)  közterületi reklámhordozók (óriásplakátok,city light)  Elektronikus média (TV, rádió reklám)  Internet

Az elbírálandó ügyek forrása A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, Versenyhivatal, egyéb társhatóság szakvéleményt kér Panaszos bejelentés érkezik Reklámozó cég kér előzetes elbírálást Patikai és kórházmédia területén tevékenykedő vállalkozások kérésére szakvélemény

Vény nélküli gyógyszerek reklámja A reklám és a tudományos ismeretterjesztés, eü. felvilágosítás jó esetben átfedi egymást

Információ feltüntetése nem előírás, de különösen fontos I.  figyelmeztetések, ellenjavallatok, melyeket a gyógyszer megvásárlása előtt ismerni kell

Információ feltüntetése nem előírás, de különösen fontos II. vénykötelesből vény nélkülivé átsorolt gyógyszerek, amelyek esetében az orvossal való konzultáció szükséges lehet (diagnózis, betegkövetés)

A gyógyszerszedés korlátainak feltüntetése A nyíltság törvénye: „Ha elismersz egy negatívumot, a vevő valamilyen pozitívummal fog felruházni” Al Ries-Jack Trout: A marketing huszonkét vastörvénye Hitelesség = Bizalom (gyógyszerek esetében különösen fontos)

Társadalmi célú reklám A reklám és a tudományos ismeretterjesztés, eü. Felvilágosítás a TCR esetében szükségképpen átfedi egymást

Vényköteles gyógyszerek  A reklám tilos  Tudományos ismeretterjesztés, egészségügyi felvilágosítás nem lehet reklám  A kettő között átfedés nem lehet

Direkt reklám ritka, de azért előfordul

Mikor valósul meg az átfedés? 22/2001 EüM. rendelet 1. § (2) bekezdése értelmében … amikor a tájékoztatás a gyógyszerkészítményt azonosító utalást tartalmaz.

Mi jelent konkrét utalást I. Célzás a gyógyszer nevére

Mi jelent konkrét utalást II. Egyedülálló hatásmechanizmus, hatáserősség, adagolásmód, „állandó jelzők”

Amikor az információ a törvényes határok között marad

Reprezentációs ajándékok I. Tárgyak a vényköteles gyógyszer nevével (forrás: konferenciák, orvoslátogatók)

Reprezentációs ajándékok II.  „Cukorkák”  „Kóstolók”  „Kiszerelt placebo” (Elmossák a határokat,a veszélyérzet csökken)

Kritikák „A kormányzati (állami) befolyás miatt a gyógyszermarketing területén magas fokú bürokrácia, túlszabályozottság van” „Az OGYI az információ korlátozásával megfosztja a laikusokat a tudományos felfedezések, új terápiás eljárások megismerésének lehetőségétől”.

Konklúzió „A marketingmunka során sokféle korlátozás érvényesül. Az igazi marketing- szakember ezért ezeket nem is korlátoknak tekinti, hanem a szó jó értelmében vett játékszabályoknak.” Olach Zoltán: A marketing szemlélete és gyakorlata

Köszönöm a figyelmet!