Egyéni döntések a szervezetben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Vezetéstudományi Intézet Szervezeti magatartás tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
Csoport munka.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
A tervezés mint menedzsment funkció
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A deviancia összetett fogalma
INTERAKCIÓ KÖZÖS CÉLOK ÉRTÉKEK KÖZÖS CÉLOK ÉRTÉKEK ÖNDEFINICIÓ.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Motivációs kérdezés technikája
A tanulók társas helyzete az iskolában
A CSOPORT MEGHATÁROZÁSA
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A csoportok Vezetési Ismeretek Előadások III. Mi a csoport? A csoport olyan egyének közössége, – akiknek közösen kialakított normarendszerük van – akik.
A CSOPORTOK Dr. Dinnyés János professor emeritus Vezetéstudományi tanszék.
Vezetés – Vezetési Stílusok
A szervezeti problémák kezelése
Együtt egymásért és magunkért
A fejlesztő értékelés.
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
MOTIVÁCIÓ.
Soft skills.
Csoport, szervezet, hálózatok
Az iskolai csoportok sajátosságai
A szervezeti felépítés definíciója
Motiváció Biológiai eredetű Túlélési motívumok Szociális motívumok
Különbözőek vagyunk!.
A CSOPORTOK Dr. Dinnyés János professor emeritus Vezetéstudományi tanszék.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
Vezetői módszereink azonosítása a tanult modellek alapján Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Mi készteti az embereket cselekvésre? Hogyan fokozható ez a késztetés?
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Stratégiai döntéshozatal könyvtári környezetben (Könyvtármenedzsment) (4, 5)
Az egészségügy, a foglalkoztatás, a szociális ellátás találkozási pontjai avagy: Hova változzunk? dr. Harangozó Judit SE Közösségi Pszichiátriai Centrum,
Delegálás.
PARTNERSÉG. Schwertner János Mi a partnerség? Különböző (magán, társadalmi, gazdasági) kapcsolatokban: Különböző (magán, társadalmi, gazdasági) kapcsolatokban:
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
Motiváció.
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Tárgyalás és kommunikáció a tanácsadó és az ügyfél kapcsolatában Szociálpszichológiai szempontok Dr. Dévényi Márta Egyetemi adjunktus Pécsi Tudományegyetem.
Összeállította: Piacsek László Zoltán
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Mi készteti az embereket cselekvésre? Hogyan fokozható ez a késztetés?
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
Hatalom és szervezeti politika
Szociálpszichológia-2 Attitűd
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Egyéni döntések a szervezetben Vezetés és szervezés Pécs

A munkatársak magatartása függ: A teljesítmény és annak következménye kapcsolatától Teljesítmény-következmény kapcsolat A következmény megváltoztatásával hatnak a teljesítményre A viselkedés és annak következménye kapcsolatától Viselkedés-következmény kapcsolat Magatartás szabályozással hatnak a teljesítményre

A méltányosság kérdése 1 Stacey Adams A viselkedést társadalmi összehasonlítás alapján elemzi Az elmélet a méltánytalanságon alapul A méltánytalan, nem fair helyzet cselekvésre motiválja az embereket

A méltányosság kérdése 2 Méltányossági helyzet az én jutalmam a más jutalma az én erőfeszítéseim a más erőfeszítései =

Méltánytalansági formák A másik Én Eredmény Befektetés Alulkompenzált Eredmény Eredmény Méltányos helyzet Befektetés Befektetés Eredmény Befektetés Túlkompenzált

Stratégiák a méltánytalanság csökkentésére Megváltoztatom az eredményt megváltoztatom a befektetett munka mennyiségét megváltoztatom a másik ember eredményét megváltoztatom a másik ember befektetett munkáját másik emberrel hasonlítom össze magamat racionalizálom a méltánytalanságot felmondok

Csoportok a szervezetben 1 A szervezetben az egyén a legtöbb esetben egy kisebb csoport tagja is A munka csoporttevékenység Definíció: Két vagy több egymással kölcsönös függőségben és interakcióban álló egyén, akik egy közös cél érdekében együttműködnek

Csoportok a szervezetben 2 A csoportok keletkezésének Tuckman Jensen féle modellje szétválás teljesítés normaképzés viták kialakulás Idő

Az egyén és a csoport A csoporthoz akkor csatlakozik az egyén ha több az előnye, mint a hátránya Előnyök: Hátrányok: Biztonság feszültség Státusz személyes befektetés Önbecsülés elutasítás Hatalom ellentétek Támogatás ellenkezés Elfogadás Célok megvalósítása Valahová tartozás érzése

A szervezet és a csoport A csoport a szervezetben két vagy több alkalmazott, akik rendszeres kapcsolatba kerülnek egymással közös célok elérésének érdekében Előnyök Több tudás, Információ Többoldalú megközelítés Döntés jobb megértése részvétel Hátrányok Bizonytalan felelősség Csoportnyomás Egyéni dominancia Társas munkakerülés

Csoportfajták Vezetői Funkcionális Feladat Érdek Formális vagy informális

Csoportszerepek A csoportszerepek a csoport tagjainak egymás viselkedésére vonatkozó elvárásai Szerep: Kétértelműség Azonosság Konfliktus Vannak: Feladatorientált Kapcsolatorientált Önmagunkra irányuló

A nagy teljesítményigényű emberek jellemzői Személyes felelősséget szeretnek viselni a munkájukért Közepesen nehéz feladatokat szeretnek Szükségük van egyértelmű értékelésre Innovatívak A pénz nem motivátor, hanem visszajelzés a teljesítményükről!

A nagy kapcsolatigényű emberek jellemzői Szeretik a dicséretet Mások elvárásainak szeretnek megfelelni Kerülik a konfliktusokat Jó viszonyban szeretnek lenni mindenkivel Aktívan támogatnak másokat és szeretik elsimítani a mások konfliktusait DE! nehezen döntenek, és gyakran nem viselkednek fair módon az erőforrások felosztásakor

A nagy hatalomigényű emberek jellemzői Irányítani akarja a környezetét Vezető akar lenni Gyakran használ meggyőző kommunikációt Kétfajta hatalom személyes társadalmilag elfogadott