1 AZ ÚJ POSTAI SZAKKÉPZÉS JELENLEGI HELYZETE Sum István Magyar Posta Zrt. Oktatási Központ vezető 2006. április 05.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

A felsőoktatási szakképzési programok
Az államháztartási belső pénzügyi ellenőrzési rendszer fejlesztése
Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Szakmatanulás érettségi után a Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központban (BeTISZK) 1073 Budapest Dohány utca 65.
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
Ipari Park Vállalat Szakmai Képző Központ VIDEOTON Holding Rt.
A MAGYAR LOGISZTIKAI EGYESÜLET OKTATÁSI TEVÉKENYSÉGE
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A Keszthelyi Kistérség Szakközépiskoláinak a megújuló energiával foglalkozó szakemberképzésre irányuló igényfelmérése május.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
dr. Sediviné Balassa Ildikó Projektzáró konferencia
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
PETŐFI SÁNDOR ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM és SZAKKÖZÉPISKOLA Tovább.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
A szakképzés tapasztalatai a Büttner Kft-nél Dr. Büttner Tamás Ügyvezető igazgató SzaSzeT Konferencia Marcali
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
A szakképzéssel szembeni igények a foglalkoztatók részéről A Szabolcs Volán Zrt. példáján keresztül Előadó: Miklóssyné.
A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
Ágazati szakképzés változásai
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Az FSZ-, a felsőoktatás és a munkaerőpiac Bánhidyné Dr. Szlovák Éva CSc. főiskolai tanár, igazgató Hajdúszoboszló Február 7. Budapesti Műszaki Főiskola.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Bemutatkozik a MIOK Gimnázium és Szakképző Iskola
Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar 2009/2010-es tanévre pótfelvételi eljárásban meghirdetett képzések.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Szterényi József SzKI és SzI
Felsőoktatási szakmai gyakorlatok megújuló szabályozása
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők

SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Nyílt napok november óráig nyílt órák november óra január óra.
Felvételi tájékoztató
Expak AT-HU „Szakképzési rendszerek összehasonlítása az osztrák-magyar két oldalán Gazdasági társaság és képzőintézmény együttműködése a térségi foglalkoztatás.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Szolnoki Szolgáltatási Szakközép- és Szakiskola SZOLGSZI.
Változás a képzési rendszerben Jogszabályi előírások Szakképzési rendszerünk Jelenlegi képzéseink Képzési rendszer jövője Legfontosabb feladataink.
Előadó: Dr. Bujdosó Zoltán A „Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről” c. rendezvénysorozat.
SZAKMAI GYAKORLAT Levelező tagozatos hallgatóknak SZEDMÁKNÉ DR. LAJTAI VIRÁG.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
Az egyházi szakképzés helyzete Koblencz Attila
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Továbbtanulás a Remenyikben 2017/2018 tanév
Szakiskolai fejlesztési program
Pápai Gazdasági Szakképző Iskola és Kollégium
Szakképzési pályaorientációs fórum
Vásárhelyi Pál kereskedelmi Szakgimnázium
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
Beiskolázás a „Gundel”-ben
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Előadás másolata:

1 AZ ÚJ POSTAI SZAKKÉPZÉS JELENLEGI HELYZETE Sum István Magyar Posta Zrt. Oktatási Központ vezető április 05.

2 Változó körülmények  2004-tól postai szakképzés csak az ötödik évben  Postai üzleti asszisztens: 2 félév, gyakorlati óraszám: 280 óra (az összóraszám 30%-a), nincs nyári gyakorlat  os tanévtől öt iskola megszüntette a képzést,  Jelentősen csökkent a tanulói létszám  Budapesten egy iskola lesz  Megjelentek más szakirányokban (informatika, logisztika, kereskedelem-vendéglátás, gazdasági képzések) is gyakorlati képzési igények

3 Szakképzési adatok IskolaTanpostaOktatóposta 18 iskola 20 osztály 2432

4 Szakképzési adatok Tanév Tanulók létszáma 2002/2003 I. félév 1082 fő II. félév 1072 fő 2003/2004 I. félév 752 fő II. félév 635 fő 2004/2005 I. félév 429 fő II. félév 448 fő 2005/ fő

5 Végzett diákok elhelyezkedése 2004

6 A elhelyezkedése évben

7 A felülvizsgálat alternatívái A felülvizsgálat alternatívái Társasági szakképesítést adó képzés és OKJ kapcsolata Csak belső társasági szakképzés működtetése Egymásra épülő OKJ  TSZ Társasági képzésből táplálkozó OKJ Két, egymástól független rendszer

8  Közelítsen a két rendszer egymáshoz  szerkezetében  tartalmában  MRK megfelelés  Lehetőségekhez képest rugalmas legyen A jelenlegi elvárások

9 Alapfokú képzés Középfokúképzés Felsőfok ú képzés továbbképzések A szakképesítések szintjei és tartalmi elemeinek meghatározása munkakör alapon történik Társasági szakképesítést adó képzések, továbbképzések

10 A felülvizsgálat eredménye A felülvizsgálat eredménye TSZ TSZ OKJ OKJ Közös modulok

11 Szakmafejlesztés 2005 Közreműködés az Szvk és a központi program elkészítésébenKözreműködés az Szvk és a központi program elkészítésében Postaforgalom I. tankönyv elkészítésePostaforgalom I. tankönyv elkészítése

12 Postai üzleti asszisztens Postaforgalmi ismeretek Pénzforgalmi ismeretek Általános marketing ismeretek

13 Postai üzleti asszisztens – Postai ügyintéző Munkaköri követelmények változása, differenciálódása: –logisztika –üzleti ügyvitel –pénzügy, bank, befektetés –Értékesítés Fix pontú értékesítés!

14  Posta és szakközépiskolák közötti együttműködési megállapodás alapján folyik, os tanévtől tanulószerződés is, es tanév: tanulószerződés  A jogszabályban rögzített költségek biztosítása:  Oktatók bére, tanulók díjazása, étkezési, utazási költsége, munkaruha stb.  A gyakorlati képzés érdekében tárgyi eszköz beszerzés, karbantartás, pótlás  Képzés helye:  Postai üzleti asszisztens – tan- és oktatópostákon  Egyéb: postákon, üzemekben, szolgáltató központokban A gyakorlati képzés alapelvei

15  Oktatóposta: Nagyposták, ahol a szolgálatot a tanuló betanítása mellett más munkatársak is ellátják, amely lehetőséget ad az alapos, de esetenként lassabb munkára, oly módon, hogy a postai szolgáltatásban fennakadást nem lehet.  Tanposta: Kis felvevőposták, a tanulók munkafolyamatokat tudatosan, elvárható gyorsasággal tudják már végezni. A postai forgalom ellátó képzés gyakorlati vizsgái során a tapasztalat az, hogy a tanulók döntő többsége a képzés befejezésekor már készség szintjén végzi e feladatokat. A gyakorlóhelyek jellemzői

16 Köszönöm a figyelmet! cím: