1 A 7/2006. GKM RENDELET TERVEZETT MÓDOSÍTÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, 2011. november 24. dr. Gincsai János főosztályvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Kreditpontokkal kapcsolatos tájékoztatás
Az NSR-rendszer tervezett fejlesztései Magyarországon
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A lions hazai szervezetének megújulása a Civil törvény kapcsán.
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
BALESETVIZSGÁLÓ TANFOLYAM
Információbiztonság a Magyar Köztársaság közigazgatásában dr
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
A pszichiátriai ellátás jogi szabályozása
Állam munkavédelmi feladatai
KBSZ SZAKMAI NAPOK Siófok, október Bajkó Erika kommunikációs vezető A KBSZ JELENTÉSI ÉS TÁJÉKOZTATÁSI KÖTELEZETTSÉGEI.
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
2007. ÉV ÖSSZEFOGLALÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Gincsai János főosztályvezető.
REPÜLÉSBIZTONSÁG STATISZTIKAI ADATAINAK ÁLTALÁNOS ISMERTETÉSE − (2008. I-VIII. hónapok) és a biztonsági ajánlások KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok,
A év áttekintése KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚTI KÖZLEKEDÉS Agárd, április 11. Gincsai János főosztályvezető.
A ÉVI CLXXXIV. TÖRVÉNY JÚLIUS 1-TŐL HATÁLYBA LÉPETT MÓDOSÍTÁSA
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
A Vasúti vizsgaközpont. 49 /2004. EK, ,. 59 /2007. EK. ,
Buktatók a jogszabályi környezetben KBSZ Szakmai Fórum november 24. Monostory Miklós Vasútbiztonsági referens
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK – HAJÓZÁS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató A ÉVI CLXXXIV. TÖRVÉNY JÚLIUS 13-TÓL HATÁLYBA LÉPETT MÓDOSÍTÁSA.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Sipos Sándor főosztályvezető.
1 VÁLTOZÁSOK A SZAKMAI ÉS AZ ÜZEMBEN TARTÓI VIZSGÁLATRA VONATKOZÓ SZABÁLYOKBAN KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS BUDAPEST, november 11. dr. Horváth Diána.
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
Dr. Góra Zoltán tű. dandártábornok főigazgató-helyettes
1.2. Könyvviteli szolgáltatást végzők továbbképzésének átalakítása.
Vasútszabályozási Osztály
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
A Vasúti vizsgaközpont
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
BGOK Konferencia Egy jogszabály születése –A „képzési rendelet” Rácz Gábor dr. Osztályvezető Vasútszabályozási Osztály.
Budapest, január 26. dr. Kaszó Éva FOE Elnökségi tag
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
AZ ÁNTSZ HATÓSÁGI FELADATMEGOSZTÁSÁNAK ÉS MŰKÖDÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
MOTOROS-SÁRKÁNY BALESET
Muzeológiai szakfelügyelet
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Álláskeresőként történő nyilvántartás
A BEJELENTŐ-VÉDELEM HELYE ÉS SZEREPE AZ OMBUDSMANI TEVÉKENYSÉGBEN
A munkavégzéssel kapcsolatos legfontosabb munkavédelmi ismeretek
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
Utazási Irodákat érintő, jogszabályváltozásból adódó kötelezettség Határidő: december 31. Érintettek köre: valamennyi utazási iroda Tárgya: szakmai.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Nemzeti Energetikusi Hálózat
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
Az európai fizetési meghagyásos eljárás
A folyamatba épített ellenőrzés
KBSZ Alapító: Gazdasági és Közlekedési Miniszter Alapítva: január 01. Jogállása: országos illetékességű, központi hivatal, alkalmazottai kormánytisztviselők.
ETS-létesítményeket, EU-ETS hitelesítőket
Megjelent a végrehajtási rendelet!
Kárelhárítás Zöldi Irma OVF.
A SZAKMAI VIZSGÁLATRÓL AZ ÚJ SZABÁLYOZÁS TÜKRÉBEN
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
Előadás másolata:

1 A 7/2006. GKM RENDELET TERVEZETT MÓDOSÍTÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, november 24. dr. Gincsai János főosztályvezető

2 A MÓDOSÍTÁS SZÜKSÉGESSÉGE §a légi-, a vasúti és a viziközlekedési balesetek és egyéb közlekedési események szakmai vizsgálatáról szóló évi CLXXXIV. törvény (Kbvt.) módosítsa §a vasúti közlekedésről szóló évi CLXXXIII. törvény (Vtv.) új 32/A. §-a az üzembentartói vizsgálatról §jogtechnikai okokból új rendelet megalkotása szükséges, nem lehetséges a régi módosítása

3 A szakmai vizsgálat szabályait érintő változások: a tartalmat nem érintő felülvizsgálat jogszabály-szerkesztési szempontból (felsorolások átszerkesztése, KBSZ nevesítésének törlése, stb.) Dereguláció – több rendelkezés átkerült a Kbvt-be, illetve a Vtv-be, így ezek törlése szükséges az alacsonyabb szintű jogszabályból Megfogalmazási pontosítások SZAKMAI VIZSGÁLAT SZABÁLYAI

4 Vtv. 32/A. § (1) A vasúti közlekedés biztonsága érdekében a vasúti társaság vezetője közvetlen irányításában biztonsági szervezetet tart fenn. A vasúti társaság a biztonsági szervezet működtetésére más vasúti társasággal szerződést köthet. A biztonsági szervezettel rendelkező vasúti társaságok a biztonsági szervezetük feladatainak hatékony ellátása érdekében együttműködési szerződést köthetnek. (2) Az országos vasúti pályahálózatot működtető vasúti társaság a biztonsági szervezetet maga működteti. (3) A vasúti társaság a biztonsági szervezet feladatait a biztonságirányítási rendszerben látja el. Vasútbiztonsági tanúsítvány és vasútbiztonsági engedély megszerzésére nem kötelezett vasúti társaság esetében a biztonsági szervezet feladatait a vasútüzem-vezető is elláthatja. Amennyiben a biztonságirányítási rendszer részeként működik, akkor a közlekedési hatóság hagyja jóvá. BIZTONSÁGI SZERVEZET

5 Biztonsági szervezet gondoskodik: A bejelentések folyamatos fogadásáról. A bejelentések megtételéről a közlekedésbiztonsági szerv felé. Az elhárításhoz szükséges intézkedések haladéktalan meghozataláról. A bejelentésekről szóló nyilvántartások vezetéséről. Az üzembentartói vizsgálat lefolytatásáról (Vtv.), a jelentés megküldéséről. BIZTONSÁGI SZERVEZET

6 Ha a közlekedésbiztonsági szerv az 5. § (1) bekezdése szerinti adatok alapján nem vizsgálja a vasúti balesetet és a váratlan vasúti eseményt, dönt az üzemben tartói vizsgálat szükségességéről, és erről az üzemben tartót a döntést követően haladéktalanul tájékoztatja. A döntés során ugyanazokat a szempontokat kell mérlegelni, mint a szakmai vizsgálat megindításáról szóló döntés során, csak más jellegű, súlyú balesetek, események kapcsán kerül elrendelésre. Az üzemben tartói vizsgálatot a közlekedésbiztonsági szerv felhívása alapján haladéktalanul meg kell kezdeni és a lehető legrövidebb időn belül le kell folytatni. Több érintett esetén a közlekedésbiztonsági szerv valamennyi, az üzemben tartói vizsgálat lefolytatására jogosult biztonsági szervezetet felhívja a vizsgálat lefolytatására. A vizsgálat lefolytatására jogosult biztonsági szervezetek megállapodhatnak a vizsgálat lefolytatásának módjáról. ÜZEMBENTARTÓI VIZSGÁLAT MEGINDÍTÁSA

7 a)felsőfokú végzettség, b)vasúti közlekedési szakterületen szerzett legalább hároméves gyakorlat, és c)balesetvizsgáló tanfolyam elvégzése a közlekedésbiztonsági szervnél, képzőszervezetnél vagy oktatási intézményben legalább 160 óra időtartamban, a közlekedésbiztonsági szervvel egyeztetett tanterv szerint. (2013. július 1-ig kell megszerezni) Felsőfokú végzettség hiányában elfogadható középfokú végzettség, az (1) bekezdés c) pontja szerinti képesítés és a vasúti közlekedési szakterületen szerzett legalább ötéves gyakorlat. A c) pont szerinti képesítés megszerzését követően kétévente legalább 30 óra ismeretfelújító oktatáson kell részt venni. A biztonsági szervezet kérelmére a közlekedésbiztonsági szerv a c) pont szerinti képesítés helyett elfogadhatja a március 1-jét követően szerzett, a c) pontnak megfelelő képesítést BALESETVIZSGÁLÓK VÉGZETTSÉGE, KÉPESÍTÉSE

8 A lefolytatott helyszíni szemléről jegyzőkönyvet kell felvenni, minimális tartalma a rendeletben. Amennyiben az üzemben tartói vizsgálat során olyan tény vagy körülmény merül fel, amely az üzemben tartói vizsgálatot folytató jogosultságait vagy szakmai lehetőségeit meghaladja, vagy az egyéb okból szükséges, akkor a biztonsági szervezet kezdeményezi a közlekedésbiztonsági szervnél a vizsgálat saját hatáskörbe vonását. A közlekedésbiztonsági szerv az üzemben tartói vizsgálat során előzetes tájékoztatást kérhet a vasúti baleset vagy váratlan vasúti esemény feltételezett okáról, a kivizsgálás során megtett és tervezett vizsgálati intézkedésekről, és azok ütemezéséről. Az üzemben tartói vizsgálat bármely szakaszában a közlekedésbiztonsági szerv a vizsgálatot saját hatáskörébe vonhatja. ÜZEMBENTARTÓI VIZSGÁLAT 1.

9 A vizsgálatot - ha annak elháríthatatlan akadálya nincs - legkésőbb az üzemben tartói hatáskörbe utalást követő hatvanadik napon jelentéssel kell lezárni. Amennyiben ez nem lehetséges, a biztonsági szervezet a határidő lejárta előtt köteles ennek okát a közlekedésbiztonsági szervvel közölni, és a 19. § (3) bekezdése szerinti tájékoztatást adni. A jelentés elkészítése során az esemény jellege és súlya által indokolt mértékben figyelembe kell venni a mellékletben foglalt tartalmi és formai követelményeket. A jelentés személyes adatokat nem tartalmazhat, anonim! A jelentést az üzemben tartói vizsgálatban résztvevő vizsgáló(k) írják alá. Egyet nem értés esetén bármelyik vizsgáló az üzemben tartói jelentéshez különvéleményt csatolhat. ÜZEMBENTARTÓI VIZSGÁLAT 2.

10 A biztonsági szervezet vezetője gondoskodik a jelentés közlekedésbiztonsági szervnek való megküldéséről. Több biztonsági szervezet által közösen készített jelentést az érintettek közösen küldhetik meg. A közlekedésbiztonsági szerv az üzemben tartói jelentést – határidő tűzésével - kiegészítésre visszaküldi, amennyiben az nem felel meg e rendelet előírásainak vagy további szakmai kérdések tisztázása szükséges. A közlekedésbiztonsági szerv az üzemben tartói vizsgálati jelentést a rendelkezésére álló adatok, vizsgálati eredmények alapján biztonsági ajánlással egészítheti ki. A közlekedésbiztonsági szerv az üzemben tartói jelentést vagy annak kivonatát abban az esetben teszi közzé a honlapján, ha a vizsgálat tapasztalatai hozzájárulhatnak a vasúti közlekedés biztonságának javításához. ÜZEMBENTARTÓI VIZSGÁLAT 3.

11 Köszönöm a figyelmet!