Vízi közlekedési balesetek sajátosságai a Szegedi Őrs működési területén.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
Advertisements

Vízi-közlekedési balesetek sajátosságai
Víz világnapja 2014.
2013. évben lezárt és vizsgált események, statisztikák
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
KBSz Szakmai Napok Siófok, 2006 okt. 24. Sárközi Szilárd megb. met. szakértő A HAZAI HAJÓZÁST VESZÉLYEZTETŐ IDŐJÁRÁSI JELENSÉGEK az ún. légkörzési félévben.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Sárközi Szilárd
Munkavédelmi világnap-2014.április 28.
Közúti közlekedési előéleti PONTRENDSZER (2000. évi 128
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal
A síelés alapszabálya Sí KRESZ a síelés alapszabálya.
Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság
Katasztrófavédelmi Oktatási Központ
Jolle - uszonyos, kabin nélküli sportvitorlás
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
RENDKÍVÜLI HAJÓZÁSI ESEMÉNY A MOZART ÉS A CSÁRDÁS MS. ÜTKÖZÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok április 9. Wimmer Gábor balesetvizsgáló.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
0 Budapest, április 24. A dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Előadó: Zsákay László György turisztikai irodavezető Barta.
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
Miért fogyasztunk alkoholt?
„KIS” VÍZIJÁRMŰVEK BALESETEINEK SZAKMAI VIZSGÁLATA
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS SIÓFOK október 24. Orosz Dalma főosztályvezető KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY megalakulása és tevékenysége (Azért dolgozunk,
MINDSZENT - BAKS KOMPBALESET SÚLYOS VÍZIKÖZLEKEDÉSI BALESET
KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY 2006 év eseményei beszámoló és értékelés /Azért dolgozunk, hogy ne legyen több munkánk/ KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Agárd, 2007.
2007. ÉV ÖSSZEFOGLALÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Gincsai János főosztályvezető.
CSÓNAKBORULÁS - FULLADÁS TISZAFÜREDEN április 25.
Tiszai Vízirendészeti Rendőrkapitányság
EPILEPSZIÁS BETEG VÍZBEFULLADÁSA A TISZÁN június 03. KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Martfű, október 27. Kiss László balesetvizsgáló.
KBSZ Szakmai Nap Tiszai kikötők Martfű, október 27. Tiszai kikötők vizsgálata hajózásbiztonsági szempontból az NKH KÜI Hajózási Hatósági Főosztály.
A BALATONI HAJÓZÁS BIZTONSÁGI KÉRDÉSEI
HAJÓZÁSI ADATRÖGZÍTŐ - Voyage Data Recorder KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Kiss László balesetvizsgáló.
A Dél-alföldi Regionális Igazgatóság illetékességi területén
2012. ÉVBEN VIZSGÁLT HAJÓZÁSI ESEMÉNYEK
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, április 24. Wimmer Gábor
KBSZ Vízi közlekedési Szakmai Nap Budapest
BRFK. Dunai Vizirendészeti Rendőrkapitányság
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
Hajóút kitűzés a KDV-KÖVIZIG területén
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
Budapest turisztikai marketingje
Jogsértések következményei
megújuló hatósági felügyelete
Az emberi tényező a közlekedésbiztonságban előadó: dr. Sárdi Erika, elnök.
Vízi fuvarozási okmányok
A fáradtság szerepe a közúti közlekedési balesetekben – az M70 példája
Óberling József r. ezredes
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
Péter ma…. Péter ma nem lép ki a hajóból, megfontolt lett, gy ő zött az értelem:
A veszélyes hulladékok kezelésének általános szabályai
Amíg el nem indulunk, míg a láb a vízre lép, még a legkisebb út is
A közlekedési szabályok megtartása rendőri szemmel
MOTOROS-SÁRKÁNY BALESET
Siska Tamás munka-szakpszichológus Együtt Bt.
IDŐJÁRÁSI MŰSZEREK ELHELYEZÉSÉNEK LEHETŐSÉGE (?) hajókon, illetve hajózási létesítményeken KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Sárközi.
Balesetbiztosítás. Milliós segítség Választható csomagok, fix díjtételek Nem kell tarifálni! Nincs egészségügyi kockázatelbírálás!
F I G Y E L E M É L E T V E S Z É L Y ! A mobiltelefon ölhet !
2009 Tudatos vezető - Közlekedésbiztonság Pausz Ferenc GRSP Magyarország Szemben az árral? Budapest, március 19.
Veszélyes áruk vízi szállítása
Gyorsulás, lassulás. Fékút, féktávolság, reakció idő alatt megtett út
EMBER A VÍZBEN! A vízbe esés esetei - okok és következmények
NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG
HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY évi tevékenysége KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS
ADR gyakorlati tudnivalók, tapasztalatok Kontler Károly Műszaki szakoktató, veszélyes áru szállítási biztonsági tanácsadó Zalaegerszeg,
KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZERVEZET Hajózási Főosztály
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
ÜDVÖZLÜNK A VÁLLALKOZÓI FÓRUMON!
F I G Y E L E M É L E T V E S Z É L Y !.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Közlekedési ismeretek
Előadás másolata:

Vízi közlekedési balesetek sajátosságai a Szegedi Őrs működési területén.

Nyilvántartásra nem kötelezett »» NEM KELL KÉPESÍTÉS SEM »» Nincs tudásismeret a szabályokkal kapcsolatban. Hajókázás »» szórakozás »» felelősség hiánya.

Csónakok, vízi sporteszközök és egyéb nyilvántartásra nem kötelezett vízijármű összeütközéseinek tapasztalatairól: Nyilvántartásra nem kötelezett csónakok és vízi sporteszközök esetében a hajózási szabályok ismereteinek hiánya okozza a legtöbb bajt a vízen. ( találkozás, keresztezés előzés szabályai, éjszakai jelzések…)

Vitorlázás nem tilos de veszélyes lehet. A vitorlás csónak és kishajó közlekedési szabályainak ismerete nem annyira elégséges, mint a motorcsónak vagy kisgéphajó szabályainak ismerete. Folyókon nincs elég széles hely a vitorlás manőverekhez, és arra is számolni kell, hogy másik vízijármű nem tudja a vitorlással való találkozás szabályait.

A szél ismerete, valamint a vitorlás vízijármű gyakorlott vezetése itt nagyon fontos. Ha felborul a hajó itt visz a víz tovább nem úgy, mit a tavainkon. Ezért nagyon fontos az előrelátás, a haladási irány jó megválasztása. El kell kerülni azokat a helyeket amik a sodrás miatt veszélyessé válhatnak. ( kikötő közelsége, úszómunkagép közelsége, úszómű közelsége…)

Hullámkeltés Víziközlekedés veszélyeztetése Az utóbbi években a legtöbbet elkövetett szabályszegés a vizeinken. Többségében gondatlanul de előfordul a szándékos elkövethetés is. Minimális sebesség = amíg a vízijármű kormányképessége (kormányozhatósága) megmarad. HSZ szabályozza. Tábla, lobogó szabályozza mégsem figyelnek rá.

Hajóhíd közlekedési szabályai ismeretének hiánya. Hajóhíd balesetek: -Összeütközés a híddal -Hullámkeltés és egyéb jelzések ismeretének hiánya miatt bekövetkezett balesetek.

Komppal kapcsolatos események A kompkötél kifeszített állapotát vagy annak meglétét nem észlelik és ütközés történik. A kompkötél kifeszített állapotát vagy annak meglétét nem észlelik és ütközés történik. Kompkötél átkelés közben szakadt el. A komp utasokkal és járművekkel elszabadult. Kompkötél átkelés közben szakadt el. A komp utasokkal és járművekkel elszabadult.

Vízimunkák „veszélyei”

Tisza 162 fkm.

Kisgéphajó és motoros vízi sporteszköz által vontatott úszóeszközök hajózási balesetei: -Motorteljesítmények növekedtek, -Felelősség érzet hiánya, -HSZ közlekedési szabályokat betartva történik meg a baleset, -Egyéb körülményt nem veszünk figyelembe ( erős szél, uszadék szállítás, más hajók hullámkeltése…) - Tapasztalat hiánya az újfajta eszközöknél. -Repülő vízibob baleset.

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMŰKET ! Készítette: Megyeri Árpád r.tzls / Készítette: Megyeri Árpád r.tzls /