Infokommunikáció (ICT) - Hatékonyság - Reform Kerekes József (MSc, MBA)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A statisztika rejtelmei
Advertisements

Dr. Matejka Zsuzsanna „Gyógyszerterápiás gondozás”
GAZDÁLKODÁSI FELADATOK ELLÁTÁSA 2013.
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
Humán rendszerek, közszféra
Az ápolás minősége és az ápolási dokumentáció
Hogyan működik egy magán-egészségügyi intézmény ?
„Egy hálóban webezünk!” - a reformok informatikai kihívásai
Intranet portál bemutató
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
Önkormányzati informatika ASP alapokon
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Az Exchange/Outlook rendszer n Ebben a részben az olvasó megismerkedik – Az Exchange serverrel – Az Outlook 97 csoportmunka szoftverrel.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
A kritikus infrastruktúra védelem nemzetközi háttere és a magyar nemzeti program kialakítása, az ebből fakadó szakmai feladatok Balatonföldvár, március.
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
Az öngondoskodás és a magánforrások szerepe az egészségügyi reformban
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Logisztika 6.előadás.
9. szekció: Társadalmi válaszok, civil szektor Kalincsák István, Városfejlesztési és Fenntartási osztályvezető.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Projektindítási, dokumentálási és portfoliószintű költségkövetési feladatok támogatása az EPM.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Nagyvállalati projektmenedzsment megoldás a Fővárosi Vízművek Rt.-nél Előadó: Fritsch Róbert CIO, Fővárosi.
Az informatika az egészségügyben ma és holnap
Egészségügy átalakítás előtt Nógrádi Tóth Erzsébet egészségügyi szerkesztő Világgazdaság Konszenzus az egészségügyért II. konferencia szeptember.
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Az eFin szabvány dr. Belicza Éva Egészségügyi Menedzserképző Központ
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Javaslat az ágazati információ-politika átalakítására Dr. Kincses Gyula mb. főigazgató MEDINFO.
(A biztosítási jogviszony nyilvántartás múltja, jelene, jövője. )
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Infó-kommunikációs technológia, mint kritikus infrastruktúra védelmi faktor Napjaink egyik világméretekben egységesen felismert és értelmezett jelensége.
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás szervezése, működtetése az önkormányzatok szempontjából Hosszútávon csak a közszolgáltatásokat nyújtó önkormányzatok.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
Vállalkozói készségek fejlesztése
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Az ügyfél és a könyvvizsgáló informatikai együttműködésének gyakorlati kérdései Viczkó Péter.
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar Kórházszövetség XXVII.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
Dr. Kiss Zoltán Tamás - vezérigazgató Az egészségügyi ellátás egy új szervezeti formája: A holding – Területi alapú egészségügyi integráció november.
Az Erős Magyarország egészségügyi programja Megújulás és megőrzés az egészségügyi szektorban.
Kórházi konszolidációra fordítható pályázati források lehetséges keretrendszere Budapest, november.
Beszerzések hatékonyság növelése
Hagyományok és kihívások V
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Menedzsergyakorlatok a gazdasági vezetők szemszögéből
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
Integrált könyvtár rendszer (IKR)
Hungarian Testing Board
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

Infokommunikáció (ICT) - Hatékonyság - Reform Kerekes József (MSc, MBA)

Tartalom  Milyen változások várhatók az egyes egészségügyi szereplők infokommunikációs gyakorlatában?  Milyen folyamatok fogják vezérelni ezeket a változások?  Hogyan tudnak felkészülni a szereplők ezekre a változásokra?  Mi az infokommunikáció szektor szerepe a változások sikeres végrehajtásában?

Az egészségügyi terület szereplői

Egymásra épülő rendszerek  Rendszerek élettartalma  Interakció a rendszerek között  Összefüggések vizsgálata  Gyenge láncszem  Az output összetettsége  Beruházás-üzemeltetés

Kötelező egészségpénztárak feladatai Ellátásszervezés és egyéni számlavezetés  Alapkezelővel (szolgáltatókkal) való havi elszámolások rendezése  Fejkvóták pénzforgalmi kezelése (fejkvótákkal való gazdálkodás havi eredménye)  Szolgáltatói szerződések kezelése, ellátói tevékenység finanszírozása  Struktúra átalakítás kezdeményezése  Biztosítási protokollok ellenőrzése (párhuzamos ellátások kiszűrése, betegutak követése)  Marketing feladatok ellátása, Kiegészítő biztosítási jutalékok kezelése (promóciós felületek biztosítása)  Díjtétel és fejkvóta döntésekhez információ szolgáltatása  Szállítási, logisztikai feladatok megszervezése finanszírozása

Változtatási irány Egyéni számlavezetés vs. Ellátásszervezés (eredményes gazdálkodás)  Rugalmas és biztonságos infrastruktúra kialakítása (szenzitív adatok kezelése)  Ügyfélnyilvántartó rendszerek (egyéni számlavezetés, biztosítási kártya)  Üzemgazdasági szemléletű gazdálkodási és kontrolling rendszer (működési költségek követése)  Adattárházak, elemzői rendszerek az egyéni fedezetszámítások, statisztikák, what if? forgatókönyvek kezelésére  Szakértői rendszer a biztosítói protokollok nyilvántartására  Szakértői rendszere a betegutak követésére, ellenőrzésére

Szolgáltatók (ellátók) gazdálkodása Beruházás és működés finanszírozása  Szolgáltatás portfolió átrendeződése (prevenció, JB)  Jogosultságok ellenőrzése (előzetes autorizáció)  Teljesítményfinanszírozás gazdálkodási tevékenység rögzítése  Eszközpótlások tervezése, áttekinthető kezelése  Fejlesztési hatások követése  Kulcsmutatók követése (minőségi és gazdálkodási)  Kapacitás menedzsment (várólisták csökkentése)  Előjegyzési rendszerek finomítása (kapcsolatkezelés)  Komfort biztosítása a páciensek és a dolgozók felé

Változási irányok 1. Rugalmas infrastruktúrára való áttérés  Integrált hálózati infrastruktúrák: adat+hang+kép=Internet- telefon (helyiség-gazdálkodás, költségmegtakarítás)  Központilag menedzselt-, megfelelő jogosultság-hozzáférési rendszerek (átláthatóság)  Csoportmunka-, levelezési rendszerek, Internet (hatékonyság)  Redundanciák, mentési rendszerek alkalmazása (biztonság)  Szabályozott és dokumentált beszerzési-, és üzemeltetési tevékenység (következetesség)  Mobilitás a fekvő intézményen belül (hatékonyság)  Kártya elfogadó, olvasó rendszerek

Változási irányok 2. Összehangolt, egymásra épülő alkalmazások felépítése  Új egészségbiztosítói modell kiszolgálása a HIS-ben (jogosultság, finanszírozás)  Üzemgazdasági szemléletű gazdálkodási és kontrolling rendszerek (értékcsökkenés)  VIR rendszerek (gazdálkodási és minőségi mutatók követésére)  Interaktív portál rendszerek (előjegyzési naptárak, várólisták, dokumentumok, eljárási rendek publikálása, igényfelmérések végzése)

Változási irányok 3. Komfortot növelő szolgáltatások  Nővérhívó-, betegfelügyeleti rendszerek  Integrált páciens terminálok  Beteghívó rendszerek  Multimédiás rendszerek kialakítása a várótermekben (TV, kioszk)  Hotel szolgáltatásokat támogató rendszerek alkalmazása (szobafoglalás, fogyasztások számlázása)  Kapcsolatkezelő rendszerek (SMS üzenetek időpontokról, esedékes szűrővizsgálatokról)

Területi szolgáltatók és az ellátórendszer kapcsolata Versengés vs. Együttműködés  Kapacitások kihasználása  Preferált finanszírozási kondíciók megszerzése  Költségek csökkentése  Kiszolgáltatottság csökkentése a finanszírozók irányába

Együttműködési irányok

Változások iránya  Egységes, integrált, Internet alapú infokommunikációs infrastruktúra kialakítása  Beutalási rendek, előjegyzések elektronikus úton való továbbítása  Elektronikus kórtörténetek megosztása  Közös rendszerek kialakítása, fenntartása (PACS- teleradiológia, Otthoni ápolás, Portál)  Egységes kommunikációs központok létrehozása (telefon, adat, videokapcsolat)

Összefoglaló  A minőségi átalakulás egyik alapvető eleme az infokommunikációs rendszerek fejlesztése  A fejlesztés előfeltétele a kialakult folyamat (együttműködés), még akkor is ha az átvizsgálásra, módosítás kerül  Az integrált hálózati és szerver oldali infrastruktúrák biztosítják a rendszerek rugalmasságát és biztonságát  A jó gazdálkodás nélkülözhetetlen feltétele az üzemgazdálkodási szemléletben kialakított kontrolling és VIR rendszer  Az együttműködés feltétele az Internet alapú biztonságos hálózatok kialakítása, valamint egyes rendszerek megosztott működtetése (PACS, Otthoni ápolás, IP Telefonközpont, Portál)