Szatmárnémeti magyar nyelvű felsőoktatásának kialakulása és perspektívái Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program keretében.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Advertisements

Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Diplomát adó alapszakjaink:
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Tájékoztató a licenszdolgozattal kapcsolatban
Egészségpszichológiai konzultációs szolgálat orvostanhallgatók számára
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
1 Magyar Nyelven Európában I. Felsőoktatás és Tudomány Budapest március 31 – április 1.
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
Intézményfejlesztési Terv
Felsőoktatás a közjó szolgálatában Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
MRNB Kommunikáció az egyetemen Pécs, április 14.
A gyógypedagógus-képzés a bolognai folyamat tükrében
ÁTALAKULÓ FELSŐOKTATÁS Bevezetés a szociológiába WJLF ÁSZM I. évf. nappali tagozat.
A Selye János Egyetem Gazdaságtudományi Karán folyó kutatások Szabó Ingrid Szabó Ingrid dékánhelyettes dékánhelyettes.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Magyarországi diákok az erdélyi felsőoktatásban Készítette:Szilágy Enikő.
KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK
BORDÁS ANDREA: A KOMÁROMI VÁROSI EGYETEM CHERD–H KONFERENCIA Debrecen, május 14. A teljesített küldetés.
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
1 Előadó: Tóth Anikó (Szabad bölcsészet szak, II. évfolyam) Kommunikáció az egyetemen Kommunikáció az egyetemen A Kommunikáció az egyetemen c. kurzus Kommunikáció.
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
A JAPÁN FELSŐOKTATÁSI RENDSZER Paál Balázs
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
A mesterképzések lehetőségei a Bologna- rendszerben.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Közoktatás – pedagógusképzés - neveléstudomány
A határmentiség kutatása a számok tükrében Tiner Tibor Selye János Egyetem, Révkomárom MRTT évi Vándorgyűlés, Szabadka, nov
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
A kisebbségi (magyar) felsőoktatás kialakulása és perspektívái Szatmárnémetiben Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Kultúra „harmadfokon” A harmadfokú képzésben részt vevő hallgatók viszonya a kultúrához Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem VI.
Csillagok, határok, magyarok Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar Politológiai Tanszék Témavezető: Dr. Löffler Tibor tudományos munkatárs.
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Műszaki és Közgazdaságtudományi Kar mkk. ejf
A ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM - A MAGYAR FELSŐOKTATÁS INTEGRÁNS RÉSZE 1 MPV előadás.
1 A roma kisebbség iskolai helyzete Készítette: Keresztes Eszter Kommunikáció az egyetemen c. kurzus.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
II. TÉRKÉPÉSZET A ROMÁNIAI (MAGYAR) FELSŐOKTATÁSBAN
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
Törökszentmiklós
Kutatási kiválóság egytemi-akadémiai együttműködésben: egyetemi perspektíva Szabó Gábor elnök, MRK Egyetemi Tagozat rektor, Szegedi Tudományegyetem
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja. Az Európai Bizottság által támogatott „Sastipen – Egészség” program tapasztalatai,
Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar. Az Állam- és Jogtudományi Kar.
Szent István Egyetem. Az egyetem létrejötte Az évi LII. Törvény alapján, január 1-i hatállyal, a jogelőd intézményeiket is figyelembe véve,
KORLÁTOK ÉS LEHETŐSÉGEK: EGYETEMI KÉPZÉSI HELYEK TÉRSÉGFEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A SZÉKELYFÖLDÖN Magyar Régiótudományi Társaság Vándorgyűlése Debrecen, 2010.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
Az Open Access hazai és helyi vonatkozásai International Open Access Week October 21-27, 2013.
CSMKIK Ipari Tagozat évi stratégiája Január.
Közösségszervezés BA.
Szent István Egyetem Készítsen diamintát a bemutatóhoz! A mintának legyen háttere, formázza meg a címsort és a tartalom sorokat! A láblécben szerepeljen.
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
folytatott bibliográfia elemzéséről
Lejtmenetből lendület
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Készítette: Szabó Tamás
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
NEVELÉSTUDOMÁNYOK INTÉZETE
Előadás másolata:

Szatmárnémeti magyar nyelvű felsőoktatásának kialakulása és perspektívái Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program keretében Készítette: Hollósi Hajnalka PhD hallgató

Szatmárnémeti térsége Szatmárnémeti lakossága  Összlakosság  Magyarok  Magyarok száma aránya 40,92%

A „láncos” templom

A város főtere

A főiskola alapítása  A „forradalmat” (1989) követő években merült fel a gondolata.  A helyi magyar értelmiség a „változások hordozói” kezdeményezték.  Ún. „felzárkózási stratégiákat” alkalmaztak.  Egy volt kaszárnya épületében kezdte meg működését 1998-ban.

Babeş- Bolyai Tudományegyetem (Kolozsvár) Szatmárnémeti Kihelyezett Tagozat Babeş- Bolyai Tudományegyetem (Kolozsvár) Szatmárnémeti Kihelyezett Tagozat

(Csak) román nyelvű tábla hirdeti a „magyar főiskolát”

„Termek, irodák”

A háromnyelvű képzés „demonstrálása”

Az intézmény felépítése  A Babeş –Bolyai Tudományegyetem Politológia Kara kihelyezett tagozata a Helyi Közigazgatási Főiskola.  A Babeş - Bolyai Tudományegyetem Pszichológia és Neveléstudományok Kara kihelyezett tagozata a Tanítóképző Kar.

Az intézmény jelentősége  Nemzeti identitás megőrzése.  Szimbolikus jelentés.  A magyarság érdekérvényesítési terepe.

A 2005-ös „Bologna Folyamat” eredményei  2005/06-os tanévtől bevezetik a háromlépcsős modellt (BA, MA, PhD)  Főiskola Szatmárnémeti Kihelyezett Tagozat (3 éves bachelor képzés)  Főiskolai diploma Egyetemi diploma

Változások a „Bologna Rendszer” bevezetése után  Stabilizálódik az intézmény helyzete.  Az intézmény kikerül a helyi értelmiség és a városi vezetés kezéből.  Megfosztja az intézményt a legfőbb hajtóerejétől: a helyi önkormányzat kezdeményezéseitől és támogatásától.

Köszönöm a figyelmüket! Budapest, november 13.