Készítette: Szücs Márk honvédtisztjelölt. 1. Témaválasztás megindoklása, a dolgozat céljának kifejtése, f ő bb kérdések felvetése 2. A kérd ő ív rövid,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ciprusi kaland.
Advertisements

Jó Karma Ez egy jó kis olvasmány, de rövid! Élvezd! A Dalai Láma üzenete a világ számára 2012-ra. Mindössze néhány percig tart elolvasni és végiggondolni!
A Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Nagy Melinda 8. c
Hieroglifák.
Önkéntes program a Budapest Kőbányai Önkormányzat
A HORVÁTH MIHÁLY GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÉPZ Ő ISKOLA Vízilabda sportágra szakosodott osztálya.
1 Bevásárlás, az árak összehasonlítása. 2 Mária, 20 éves egyetemista, félállásban dolgozik Mi a közös ezekben az emberekben? Teréz, 30 éves, dolgozó édesanya.
Témavezető tanár: Kerekes Noémi Készítette: Somogyi Ildikó
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
A honvédtisztjelöltek lelkiállapotának vizsgálata
Az Index.hu USA-képe. A kutatás célja Az Index.hu Külföld rovatában közzétett hírek és az amerikaiakról a köztudatban él ő sztereotípiák összefüggéseinek.
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
Beköszöntött az éles WebeC „korszak” Szűcs Attila Készpénzlogisztika Január 30.
H-M Szakért ő i Akadémia Tematikus fejlesztésére Pécs – 9. szeminárium.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula.
A kutatási program rövid bemutatása
Tanárszakos hallgatók nézetei a fiatalkori bűnelkövetésről Előadás a Don Bosco Pedagógiai Szakkollégiumban.
Hadházi Dóra Brauhaus zum Löven. Elindulás, utazás Németországba én éjfélt ütött az óra, mikor elindult buszunk, hogy összeszedje kis csapatunk.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Amikor még züllöttem Képek a rosszéletű éveimről amit nem lehet elég korán kezdeni.
A számítógép veszélyei és káros hatásai
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
DÖNTÉSELMÉLET A DÖNTÉS = VÁLASZTÁS A döntéshozatal feltételei:
Szigor vagy engedékenység a gyermeknevelésben
Közösségi portálok használata
GONDOLATOK AZ OSZTÁLYF Ő NÖK ÉS A GYERMEKVÉDELMI FELEL Ő S EGYÜTTM Ű KÖDÉSÉR Ő L Csillag Ferenc – pedagógiai szakért ő.
Változatos viszonyok Retro majális és a szocializmus emlékezete Várpalota – Inotán Készítette: Urbán Csilla.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Közigazgatási kommunikáció
A kommunikáció Az emlékezet
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Szűcs Norbert A SIP oktatási tapasztalatai Magyarországon.
Különbözőek vagyunk!.
A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek működésének tapasztalatai Dr. Eitmann Norbert, elnök Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület június.
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Oxford Czinege Julianna Trinity Term Mi volt nehéz? Minden héten volt tutorialom, ami azt jelentette, hogy minden hétre kellett írnom egy dolgozatot.
Az elemzés és tervezés módszertana
Terhes örökségeink A társaddal együtt megkapod a rokonságát és a múltját is: gyermekkora élményeit, hiányait és lelki sebeit Lehet, hogy csak később tudod.
A HAJÓTÖRÖTT
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Az egyenlő bánásmód érvényesítése és a társadalmi.
1 A Kreditmonitoring oktatókra vonatkozó eredményei, tanulságai Dóka Ottó NYME, az OKT tagja.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Szakfelügyeleti kihívások az alapellátás területén
Természettudományi KKK-k elemzésének tapasztalatai Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
KIÉGETTSÉG VIZSGÁLAT 2011/12.
Énekel: Zdenka Lorencová
A SZÁMVITELI TÖRVÉNY évi C. törvény
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Szakértői bizonyítás a büntető eljárásban
A vállalkozás létrehozásának lépései
Fekvőbeteg ellátás november. Hányadik alkalommal veszi igénybe az ellátást? %
Minősítések az intézményvezetői vélemények tükrében
ÖSSZESÍTŐ A versenyen résztvevő felnőttek kérdőíve KI MIT TUD területi döntő Eger, május 8. 9: az adott állításra vonatkozó információ hiánya 1:
Jegyzetkészítés 5/17.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Ahány nyelv, annyi ember. Mikor kezdjük el a nyelvtanulást? Az óvodában a többség elfogadja páran ellenzik 1. osztályban Igazából még magyarul sem tudnak.
A többségi-kisebbségi viszonyok hatása a roma tanulók iskolai teljesítményére Kende Ágnes MTA TK Gyerekszegénység Elleni Program
A SELMECBÁNYAI HAGYOMÁNYŐRZÉS, MINT SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS Kovács Nikolett Andragógia III. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
MagneB6 – a stressz vizsgálata egy multinacionális vállalatnál
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
A kutatás etikai vonatkozásai
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Előadás másolata:

Készítette: Szücs Márk honvédtisztjelölt

1. Témaválasztás megindoklása, a dolgozat céljának kifejtése, f ő bb kérdések felvetése 2. A kérd ő ív rövid, átfogó kiértékelése kérdéscsoportonként 3. Vélemények, javaslatok 4. Áttekintés Szücs Márk htj

 Kérd ő ív segítségével egy átfogó képet adni a honvédtisztjelöltek bels ő és küls ő hajtóer ő ir ő l, motivációiról  A kiképzés alatt kialakult véleményükr ő l, negatív és pozitív tapasztalataikról, érzelmeikr ő l, a kiképzés min ő ségér ő l  A kapott eredményeket elemezni, következtetéseket levonni, esetleges javaslatokat tenni Szücs Márk htj

 Megfelel ő ismeretekkel rendelkeznek-e a fiatalok a katonai pályával kapcsolatban?  Milyen hatással van a hallgatók pályaképére a kiképzés id ő szaka?  Milyen hatással van a kiképzés min ő sége, struktúrája, a kiképz ő k bánásmódja a hallgatók pályamotivációjára? Szücs Márk htj

 A kutatás során kiderült, hogy a fiatalok csak kis százaléka rendelkezik megfelel ő ismeretekkel a katonai léttel kapcsolatban (kevés a tájékoztatás) Szücs Márk htj

 A kevés ismeret ellenére nagyon népszer ű a tisztképzés világa az erre fogékony fiatalok körében  A kiképzés els ő id ő szakában a hangulat jó volt, az új, olykor zord környezet nem befolyásolta lényegesen a tisztjelöltek közérzetét  Pozitívumszint-negatívumszint befolyásoló tényez ő k Szücs Márk htj

 A bázissal többnyire elégedettek az újoncok  Azonban sok dolog fejlesztésre szorulna (eszközök, néhány oktatott ismeret, elavult technikák) Szücs Márk htj

 Az elméleti oktatással a többség teljesen elégedett volt (az elavult ismeretek azonban sokszor visszatetszést keltenek)  A kihelyezések sem okoztak csalódást (azonban itt is akadtak hiányosságok- pénzügyi problémák)  A kiképz ő k munkája a legfontosabb tényez ő Szücs Márk htj

 A kiképz ő k szakmai munkáját minden tisztjelölt elismeri  Viselkedési modellként szolgálnak  Emberi teljesítményükkel kapcsolatban sem merültek fel problémák (agresszív referenciaszemélyek problematikája)  Minden téren jó példával jártak el ő ttünk Szücs Márk htj

A jó és a rossz kiképz ő problematikája:  A jó kiképz ő határozott rendelkezik az alapvet ő katonás tulajdonságokkal és emellett jó vezet ő és pedagógus  A rossz kiképz ő nyilvánvalóan a jó ellentéte; negatív viselkedési modell, inkompetens  Szentendrén egyértelm ű en a jó kiképz ő k voltak többségben Szücs Márk htj

F ő kérdés: mivel tudtak minket motiválni, ösztönözni a kiképz ő k, társaink?  Személyenként különböz ő igényrendszer, változó ösztönz ő er ő k  „Motiváló feladatok”- kollektív büntetés  ennek elkerülése  Dicséret, jutalom, illetve ezek hiánya  bizonyítás  Bajtársak, kiképz ő k bíztatása, barátságok kialakulása  er ő s ösztönz ő er ő  Volt, akit nem kellett motiválni  Három elkülöníthet ő id ő szak az értékelés terén Szücs Márk htj

A pozitív és negatív élmények mérlege a pozitív felé billen  Negatív élmények: cipekedés, étkezések utáni megterhelések, szabadid ő megvonása Ezek a katonai lét velejárói  Pozitív élmények: izgalmas, életszer ű harcászati foglalkozások, lövészetek, saját korlátok leküzdése, kialakult barátságok, összekovácsolódás  A népszer ű foglalkozások során nem csak jól éreztük magunkat, de fontos és hasznos ismereteket is tanultunk Szücs Márk htj

Hasznos és haszontalan ismeretek  Általánosan igaz, hogy az újoncoknak átadott ismeretanyag egy része elavult  demotiváló, lehangoló  A leghasznosabb foglalkozások ellensúlyozták a felesleges ismereteket  Emellett láttuk, milyen a jó parancsnoki munkavégzés, emberekkel való megfelel ő bánásmód  viselkedési modellek a kiképz ő k Szücs Márk htj

Hangulat az egész kiképzés idejére vetítve  Az általános hangulat jó volt  pozitívumszint meghaladta a negatívumszintet  Meglepetések érték a tisztjelölteket a kiképzés sok szegmensével kapcsolatosan (keményebbre számítottak, nem tudták, hogy m ű ködik a rendszer)  A többség újra végigcsinálná a kiképzést Szücs Márk htj

Elegend ő ez a kiképzés?  Többen azon a véleményen vannak, hogy elegend ő, csak ésszer ű bbé, hatékonyabbá kéne tenni  Mások kötelez ő vé tennék  jó hatással van a fiatalságra  Az egészet tekintve szinte mindenki pozitív véleménnyel van a kiképzésr ő l  a negatív élmények nem játszottak annyira meghatározó szerepet, hogy túl mély sérelmek vagy rossz élmények maradjanak meg az emlékekben Szücs Márk htj

Néhány szavas vélemények „fárasztó” „hasznos” „felejthetetlen” „örök emlék” „kevés” „jó elgondolás-gyenge kivitelezés” „jó volt, de egyszer elég volt” „visszamennék” „fegyelem” „Szovjetunió, ’70-es évek” „jó buli” „humor” „más életmód” „érdekes” Szücs Márk htj

 A pályamunka végén a kapott adatok kielemzésénél láthatjuk a háttérben zajló folyamatokat, illetve a hipotézisek részbeni vagy teljes beigazolódását  A felmerül ő kérdésekre túlnyomórészt választ kaptunk  A javaslatok ötleteket adhatnak egy valamelyest korszer ű bb kiképzési rendszer kivitelezéséhez Szücs Márk htj