Kaliforniai paprika árváltozásának okai 2011-2012 Készítette: Dér András.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Manapság a számítógép legfontosabb kiviteli egysége (perifériája) a televíziókhoz hasonló számítógép- képernyő vagy monitor. A monitort egy kábel köti.
Advertisements

Témahét a 3. b osztályban október
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A karalábé piaci áralakítását befolyásoló tényezők
PIVOT kimutatás az időjárás előrejelzések pontosságáról Készítette: Takács Barbara GTK. II. KÖZG. 11. CS.
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Készítette: Magyar Dániel
A befektetési környezet
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A piaci alapfogalmak - Piac, kereslet, kínálat, ár - A kereslet
Hegyes paprika Piaci árviszonyainak vizsgálata Készítette:
Statisztika I. VI. Dr. Szalka Éva, Ph.D..
Készítette: Unyatyinszki Csaba
Magyar Fuvarozói Fórum november 22. És minket mi hajt? Vicze Anikó MOL Magyarország Kártyamenedzsment vezető.
DREAM-HOME Agency & Consulting Értékbecslés eladástechnika.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
Kezdhetek mindent elölről…
Az ötlettől a projekttervig
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
Főkomponensanalízis Többváltozós elemzések esetében gyakran jelent problémát a vizsgált változók korreláltsága. A főkomponenselemzés segítségével a változók.
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
Helyzetfelmérés Helyzetfelmérés elemzése, értékelése
Készítette: Magyar Orsolya
5. A mellékelt kép(ek)en egy üzlet elárusítóterét látja. Ön szerint milyen megfigyeléseket végezhetnénk itt el? Milyen módszerekkel egészítené ki az információszerzésnek.
Családi vállalkozások - prezentáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Segítenél nekik, ha ez neked is hasznodra válna?.
Hasonlóságelemzés COCO használatával a MY-X elemzőben
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzés-alapú vizsgálat a COCO módszer használatával Készítette: Péter Gábor
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
Melyik a legmegfelelőbb lótáp vemhes kancák számára?
Csoportosan elkészített önálló feladat
GTK-GVAM 11-es csoport. Bevezetés 1. Mi a vizsgált probléma? 2. Ki a célcsoport? 3. Mi a várható hasznosság?
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
MAKROGAZDASÁGI KILÁTÁSOK INFLÁCIÓS JELENTÉS december Virág Barnabás December 22.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.
Amiről szégyenlősen nem beszélünk korrupció és árverseny Korrupció, kiváltó okok, következmények és azok hatása a kereskedő és az importőr piacára. A felhozott.
A SZAKDOLGOZAT.
Az elemzés és tervezés módszertana
Költségvetési kockázatok Domokos László az Állami Számvevőszék elnöke Adóegyetem, nov. 29.
Demográfiai válság: Hová tartasz Nógrád megye?
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A SZAKDOLGOZAT CÍME (ARIAL 32 pt)
16. Modern díj- és tartalékszámítás
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Ökoiskolai beszámoló 2010/2011
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Tömeggyarapodás hasonlóságelemzése Melyik tápanyag összeállítás lenne a legmegfelelőbb sertések számára, minél nagyobb tömeggyarapodás elérése céljából.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Készítette: Barabás Dóra Sleisz Gabriella Ballai Bálint Juhos Balázs
Szent István Egyetem Gazdaság-és Társadalomtudományi Kar Az EU- tagság és a gazdaság fellendülése közötti téves kapcsolat vizsgálata.
SZÁNTÓFÖLDI NÖVÉNYEK TERMÉSSTABILITÁSÁNAK KLIMATIKUS TÉNYEZŐI A növénytermesztési kutatócsoport kutatási eredményei Konzorciumi záróértekezlet. Gödöllő,
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
CMMI 1.3 – Verifikáció Készítette: Kis Gergely. Bevezetés A specifikációt, követelményt vetjük össze a kész/készülő termékkel Itt nem vizsgáljuk, hogy.
Túl alacsony-e Magyarországon kórházi ágyak száma?
Horvátországi szállások összehasonlítása Készítette: Herczeg Boglárka.
Dr. Kocsis M. Tamás: Magyarország és a közösségi védjegyrendszer – egy elszalasztott lehetőség MIE Konferencia május Felsőtárkány.
A családi költségvetés
A cél-meghatározási, projektdefiniálási fázis Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
E – Ügyintéző Bt. Küldetésünk: - Környezetvédelmi termékdíj és jövedéki szaktanácsadás, szakértés és ügyintézés.
A magyarországi önkormányzatok átláthatósága és korrupciós kockázatai
Az ötlettől a projekttervig
Online vásárlás.
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
Előadás másolata:

Kaliforniai paprika árváltozásának okai Készítette: Dér András

Bevezetés A bevezetésben a dolgozat főbb kérdéseit szedtük össze, melyekre megpróbáltunk választ találni. A kérdések összegyűjtésében főleg az órán elhangzottak segítettek. A bevezetésből kiderül, hogy jelen dolgozat nem a várható, hanem az eddigi árakat befolyásoló tényezőire keresi a választ, s az eladó, vevők szemszögéből fogja a piaci okokat elemezni.

Szakirodalmi feldolgozás A szakirodalmi feldolgozásban az eddigi piacelemzési módszereket gyűjtöttük össze. Ezen írások segítségével képet kaphatunk az elmúlt évek megfigyeléseiről, más országok álláspontjáról is. Láthatjuk, hogy az elmúlt évekhez képest történt e változás a vizsgált piacon.

Anyag és módszer Ebben a fejezetben azt vizsgáltuk, hogy hogyan a legcélszerűbb a gyűjtött adatokat kiértékelni. Az adatgyűjtésben a PÁIR volt segítségünkre, az adatok összevetésében pedig a COCO elemzést használtuk leginkább. Az adatok grafikus megjelenítésében, valamint a további elemzési feladatokban az Excel programot hívtuk segítségül.

Eredmények és következtetések Ebben a két fejezetben a kapott adatokat értékeltük ki és vontunk le belőle következtetéseket. A legfontosabb megállapításaink az import-belföldi viszonyra, továbbá az egyes piacok áraira vonatkoztak.

Legfontosabb megfigyeléseink A kaliforniai paprika hazai termékkínálata alapvetően két részre bontható. Tavasztól majdnem az év végéig a piacokon kapható a belföldi termesztésű paprika. A fennmaradó, jellemzően téli hónapokban, az import termékek jelennek meg a magyar piacok polcain.

Külön érdemes megemlíteni, hogy amikor a belföldi paprika megjelenik a 16. héten, a piacokon, az a piacok nagy részén ugrásszerű áremelkedést indukál, melyet folyamatos árnövekedés követ. Ennek legvalószínűbb oka, hogy a szállítási költségeket figyelembe véve, a kereskedőknek már nem éri meg az import paprikát behozni az országba, helyette inkább a belföldi paprikát kínálják eladásra.

A piacokat kétféle szempontból lehet elemezni. Az egyik szempontból az eladók érdekeit kell figyelembe venni, azaz, hogy hol tudják legmagasabb áron eladni a terméket, a másik szempontból a vásárlókét, hogy hol tudják a legolcsóbban megvenni a terméket.

Fontos megvizsgálni a Delta/Tény grafikont is. Ez grafikon jól tükrözi, hogy a vásárlók hogyan ítélik meg az árat. Azon árak, melyek a standard vonal alatt vannak, alulértékeltek, amik fölötte vannak túlértékeltek voltak a vásárlók megítélését figyelembe véve. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy ahol alacsony az árérzet ott valóban alacsonyak voltak az árak. Csupán arra utal, hogy a többi piac áraihoz képest hogyan ítélik meg az árakat.

Az Y0 elemzés elkészítésénél egy „jóságpontot” meghatározva, az összes részpiacot független változónak tekintve értékeltük az árrangsort. Itt is, mint az előző grafikonon azt látjuk, hogy a termék ára általában túlértékelt, alulértékelt, vagy kiegyensúlyozott volt.

Ebben a fejezetben összegeztük az eredményeinket, megpróbáltuk röviden leírni a lépéseinket, módszereinket. Úgy hisszük, a munkánk elérte célját, ugyanis megfelelő eszközökkel, kellő pontossággal létrehoztuk a kaliforniai paprika-piac elemzését. A dolgozat a továbbiakban segíthet a piacon megjelenő (eladó,vevő) személyeknek és cégeknek azzal, hogy tisztában legyenek az elmúlt évek, hetek áralakulásaival, s így döntésük helyességével. Összefoglalás

Köszönjük a figyelmet!