Az észak-vajdasági egészségügyi dolgozók munkaerő-piaci esélyei Takács Zoltán Gödöllő, 2008. december 11-12.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Advertisements

Munkanélküli fiatalok: egy hátrahagyott generáció
Science Center of DEBRECEN
NYF-”VEKTOR” Versenyképes Kutatás, Technológia, Oktatás a Régiónkban c. projekt nyitókonferenciája június 27. Badak Béla okl. könyvvizsgáló
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
A STRATOSZ, ÉVI SZAKKÉPZÉSI FELADATAINAK ÁTTEKINTÉSE, SZERVEZÉSI-, ÉS FELADAT-STRUKTÚRA Dr. G. Tóth Károly STRATOSZ központi szakképzési koordinátor.
DPR kommunikáció alapelvei
Minőség az egészségügyben Szubjektív fogalom (nézőpont kérdése) Különböző emberek (betegek), különböző fogalmak (kifizetem!) Szituáció függő:  Mi az igény?
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
A REGIONÁLIS INNOVÁCIÓ IRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK HÁLÓZATI MEGKÖZELÍTÉSE korreferátum ME RFK ülés Kecskeméti Főiskola, Gépipari és Automatizálási Műszaki.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
„A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása” módszertani megalapozása” kiemelt projekt kiemelt projekt.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Határ menti munkavállalás Ausztriában Hardi Tamás tudományos munkatárs Győr, október 5. A határmentiségtől az integrált határrégióig.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Készítette: Soós Roland igazgató ÉRÁK 2007 Összdolgozói értekezlet december 8.
A büntetés-végrehajtási szervezet részvétele
A szakképzéssel szembeni igények a foglalkoztatók részéről A Szabolcs Volán Zrt. példáján keresztül Előadó: Miklóssyné.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
A STRATOSZ regionális SZERVEZETI struktúráját megteremtő szervezési projekt előkészítése (2. RÉSZ) ADOTTSÁGAINK FELADATAINK KÖTELEZETTSÉGEINK Készült a.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Egészségügyi szaktárca fejlesztései (szakképzést érintő tervek)
Közmunkaprogram kórházaknak Budapest, április. 27 SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM KÖZMUNKA TANÁCS KÖZMUNKA TANÁCS.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
A szakképzés helyzete Magyarországon
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
„Kiút a hátrányos helyzetből” c. projekt innovatív elemei.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
P e r f e k t 2010/ október szakképzés - felnőttképzés stratégia szervezet problémák megoldások szervezés.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Egészségügyi szervezetek az egészségügyről
SZAKEMBERKÉRDÉS AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETI SZAKKÉPZÉSBEN
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
Pályaválasztási Kiállítások 2008
Készítette: Farkasné Veres Edina
Kompetencia alapú szakoktatás
„Út a munkához”program
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Előadás másolata:

Az észak-vajdasági egészségügyi dolgozók munkaerő-piaci esélyei Takács Zoltán Gödöllő, december

Rövid áttekintés:  Szerbia egészségügyi rendszere, megkezdett reformok, elvárások…munkáltatói oldal – empirikus kutatások eredményei a régióban.  Humánerőforrás sajátosságai az egészségügyben  Képzési formák szerinti igények szemben a képzési lehetőségekkel…  Kompetenciák  Összekapcsolás, összegzések

Az egészségügyről…  2005 – változások, reformok: új Egészségvédelemről és Egészségbiztosításról szóló törvény  Cél: racionális, költség-hatékony, kommerciális jellegű rendszer létrehozása  Munkáltatók (köztük állami egészségügyi intézmények és magánpraxisok egészségügy és szociális védelem területén – empirikus kutatások, véleményük, elégedettségük a humánerőforrás minőségét, mennyiségét illetően

Munkafeleslegek HUMÁNERŐFORRÁS normatívák Minisztériumi szabályzat: Pravilnik o bližim uslovima za obavljanje zdravstvene delatnosti u zdravstvenim ustanovama i drugim oblicima zdravstvene službe = Službeni glasnik br. 43./06  laboráns-technikus, fogtechnikus, egészségügyi technikus (nővér), segédszemélyzet (takarítónők), adminisztratív munkások, technikai munkások.  Középiskolai végzettségűek között érezhető leginkább a túljelentkezés.

Óriási szakadék a közép és főiskolai végzettségű egészségügyi munkások regionális megoszlását illetően.

Humánerőforrás-hiány  Szakorvos-hiány: szemész, belgyógyász, nőgyógyász, pszichiáter, röntgenológus, orr-fülgégész, gyermekfogász, mentő-szakorvos, gyermekgyógyász.  Gyógyszerészhiány  a főiskolai végzettségű káderek területén (pl.: főiskolai röntgen technikus).  szakosított, szűk-szakképzett káderekre lesz egyre inkább szükség: aneszteziológus, transzfúziós asszisztens, szülésznő, műtős asszisztens, házi- ápolásra szakosodott nővér, stb.  További hiányszakmák: gépkocsivezető (B, C, D kategóriákkal).

Az empirikus kutatás alátámasztása – Észak-Bácska: -Szakorvoshiány -Gyógyszerészhiány -Főiskolai végzettségű munkaerő, -Szakosodott technikumi végzettség, stb.

Munkavállalói kompetenciák - elvárások  szerb és magyar nyelvtudás,  a számítógép-használat,  Minden munkással szembeni követelés a lojalitás, szakmai alázat, szakmai érdekeltség, flexibilitás, kreativitás, kommunikációs készség, szervezői készség, stb.  Hajlandóság a továbbképzésre, a szakmai tudás fejlesztése,  „Legyen a munkavállaló tapasztalt, nyitott, széles látókörű, rugalmas, ügyes, mindent tudjon, amit a szakma megkövetel. Korhatár, nemi megkülönböztetés nincs. Szakmai érdekeltség, alázat és türelem, valamint a kommunikáció” A friss érettségizők/ diplomások felkészültsége a térségünkben nem kielégítő. „Az elméleti tudás szintje jóval magasabb, mint az alkalmazható, gyakorlati tudás.” Közvetlen tudásátörökítés fontosságát hangsúlyozzák a munkáltatók.

Humánerőforrás  Egészségvédelemről szóló törvény 165. szakasza: egészségügyi munkás egészségügyi munkatárs Tevékenységet folytathat a megfelelő kvalifikáció, szakosodás és szűkebb szakosodás, folyamatos képzések birtokában. Kötelező az egészségügyi munkások továbbképzése. …Egészségügyi tevékenység végzését szabályzó normatívák értelmében…

Továbbképzések/képzések  A törvény 187. szakasza: 1.Szakmai és tudományos jellegű összejövetelek, gyülekezetek 2.Szemináriumok, kurzusok és más folyamatos továbbképzésekkel kapcsolatos programok Az intézmények, programok akkreditációját az Egészségügyi Tanács végzi. Az egészségügyi munkások és munkatársak állandó szakmai felkészültségét (licenc 7 év) az egészségügyi munkások Kamarája követi

Forrásszabályozás, költségfinanszírozás  Tételenkénti „költségvetési transzferek” (pl. munkatérítmény, vérkészítmények, stb.) – Központi Egészségbiztosítási Intézettel kötött szerződéses forma értelmében  Továbbképzések finanszírozása a munkáltató kötelezettsége – saját pénzeszközökből.  2005-ben 229 millió dinár, 2006-ban 27%-kal több 292, az összjövedelem kevesebb, mint 1%-át (0,89%) fordították továbbképzésekre.

A régió felnőttképzési igényei - összegzés  Permanens továbbképzések rendszerének kialakítása, szaktekintélyeket felvonultató, szolgálatkész, mobil képzési háló működtetése, hasznos tréningeket, kompetencia-kiegészítő előadásokat szervezése,  Szükség van szakosodott - magasabb végzettségű asszisztenciára  Regionális igényeket kiszolgáló főiskola/egyetem, amelyben az egészségügyi ágazat is helyet kap. Cél: a régió ágazati humánerőforrásának mindenkori felkészültségét biztosítani.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!