Minőség és könyvtár n Készítette: Rónyai Tünde
IMIP n Célja az iskolai munka minőségének fejlesztése. n Kb. 5 évente kerül sor egy-egy pedagógus teljesítményétnek értékelésére. n Előnyei: a figyelem előterébe kerülünk, beszélhetünk sikereinkről, nehézségeinkről.
Az eljárás lefolytatása n Ütemezés szerint, az IMIP-ben rögzített szempontrendszer alapján történik. n Két lehetőség: n - a pedagógus munkakörre általában kidolgozott szempontsort használnak n - a „speciális” területekre, mint pl. az iskolai könyvtár külön szempontsort dolgoznak ki.
Az eljárás szereplői n Általában három fős bizottság (közülük egy a vezető megbízottja) és az érintett pedagógus. n Véleményalkotásuk megalapozottságát megerősítheti szaktanácsadó bevonása. n Az információk bizalmasak.
A könyvtárostanár legfontosabb feladatai
- iskolai rendezvényekben való részvétel - jutalomkönyv vásárlása - tájékoztatás a tankönyvpiacról - tankönyvárusítás - évkönyv írása - iskolatörténeti kutatás, anyaggyűjtés Még néhány, az értékelésnél figyelembe vehető munka
Kitekintés: feladatok a következő ciklusra n helyzetfeltárás - az értékelés tanulságai n jövőkép n célok meghatározása KONSZENZUS alapján