Tanítsunk színesebben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
E-learning alapú távoktatásos képzés
Komplex Instrukciós Program
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Adatbázis alapú rendszerek 1. Gyakorlat Követelmények / SQL.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
A kooperatív tanulás és néhány lehetősége
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Nyílt napok látogatottsága
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Összefoglaló feladatok
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Matematika kompetenciaterület
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
E-learning és a multimédia
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
Rendszerezés ismétlés.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A tanulók társas helyzete az iskolában
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
E-learning alapú távoktatásos képzés
Tanítsunk színesebben Dr. Kovácsné dr. Csányi Csilla.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Projektmunka.
Készítette: Kiss László
Az adaptivit á s szeml é lete é s m ó dszerei Lénárd Sándor ELTE PPK 2007.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov Egy képzés a tanulásért Conference
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
ELEMÉR
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
Az információrendszerek kialakulása
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
Matematika Kompetenciaterület
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Egyed alatti szerveződési szintek
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
EGYSEJTŰ EUKARIÓTÁK APRÓ ÓRIÁSOK.
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Az online tárlatvezetés módszere
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
A digitális kompetencia fejlesztése
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Tanítsunk színesebben Dr. Kovácsné dr. Csányi Csilla Tanítsunk színesebben

Kooperatív tanulás Együttműködés (kölcsönös segítség, udvariasság, tudunk dicsérni, a tanárral közös az érdekünk) Egyéni felelősség Közös produktum - csoportfelelősség Fejlődés számít

Nehéz fogalmak, folyamatok gyakorlása Példák az öröklődés egyes típusaira Problémák megoldása: R megszúrjuk az ujjunkat, milyen folyamatok mennek végbe a szervezetünkben a válaszig? R kiflit, vajat, párizsit reggeliztünk, milyen folyamatok mennek végbe szervezetünkben? A tanár elmagyarázza a megfelelő elméleti tananyagot, begyakorlás heterogén csoportban

Diákkvartett A négy fős csoport tagjainak megjelölése Feladatmegadás: Mely állatok csoportjaiban valósul meg a gázcsere diffúzióval? Kapcsolatban van-e a gázcsere a keringéssel a rovarokban? Miért? Melyik állatcsoport légzése a leghatékonyabb? Miért? Miért pusztulnak el a békák, ha bőrüket olajjal kenik be?

Ellenőrzés X. csoport „A” embere a táblára írja X. csoport „A” embere megmondja Kivetítjük a megoldást Kiosztjuk a megoldást Megbeszéljük a megoldást stb.

Ellenőrzés párban „A” tanuló „B” tanuló Milyen problémát okozhat a gyomornedv túltermelődése és hogyan lehet ezt orvosolni? Gyomorsavtúltengést okozhat. Gyengén lúgos szerekkel lehet a problémát orvosolni, amelyek a gyomorsavat közömbösítik. Mi az epe szerepe az emésztésben? A zsírokat apró cseppecskékre bontja és így a zsírok a vízoldékony enzimek számára emészthetővé válnak.

Villámkártya Az egyik oldalon a fogalom, a másik oldalon a meghatározás, rajz r Mitokondrium R Kettős hártyájú, gömbölyű vagy pálcikaszerű sejtalkotó, melynek belső membránja laza, nagy felületű. Oxidációs enzimeket tartalmaz. A sejt energetikai központja. Az üregeket plazma tölti ki.

Könyvtárhasználat Vitus B. Dröscher: Gyengéd akár a krokodil HARC NÉLKÜL NINCS BÉKE, CSIBEOLIMPIA – csoportos feldolgozás Ismertetik a cikket Kérdéseket kapnak hozzá A „kamaszok” lázadása; Kisebbségi érzések

Internethasználat sdt A zöldszemes ostoros testfelépítése A kalapos gombák testfelépítése Házi feladat: tesztfeladatsorok

Tanároknak kompetencia alapú feladatok www.tanszertar.hu Látványos, jól használható biológia és kémia tananyagok (is) találhatók a http://realika.educatio.hu oldalon Leckék elérése nem regisztrált felhasználóként

Beszámoló forgóban A tanár annyi témát ír fel egy-egy géppapírra, ahány csoport van. Minden csoport egy percet kap a téma írásos kifejtésére, majd forgószerűen minden csoport elolvassa az előző csoport kérdését és válaszát. Más színnel javít, kiegészít, kérdez

Feladat Gyűjtsünk egy adott anyagrészhez 9 csoportnak, egy-egy témát, amit egy-három perc alatt meg tudnak válaszolni!