Bemeneti perifériák, vagyis beviteli eszközök

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számítógép bemeneti egységei
Advertisements

Interaktív táblák Bevezetés.
Billentyűzet és egér.
Hegyközi Dorina Damján Evelin Zsák Regina
Adatbeviteli eszközök
A számítógép felépítése
Hardver, szoftver A hardver
Bevezetés Előadó: Tóth István számítástechnika tanár
A számítógép felépítése
Jellemző eszközök: billentyűzet (keyboard)
Fontos fogalmak az informatikában.
Készítette: Birkás Gábor.  Bevezetés  A periféria, mint fogalom Mit tekintünk perifériának  Perifériák csoportosítása Bemeneti eszközök Kimeneti eszközök.
Billentyűzet Az egyik legtöbbet használt bemeneti eszköz
Mai Számítógép perifériák
Windows felhasználói felület Az felhasználó és a operációs rendszer közötti kapcsolatot az úgynevezett héj (shell) valósítja meg.
Mai Számítógép Perifériák
A számítógép alapegységei
Belső memóriák tipusai
104 gombos amerikai angol QWERTY kiosztású PC-billetyűzet
Informatikai eszközök
1. Ismerkedés a számítógépes környezettel
A számítógép Szűkebb értelemben a számítógép olyan elektronikus információ feldolgozó gép, amely információk (adatok és programok) tárolására alkalmas.
Készítette: Zsiga Mónika 9.a
Perifériák.
Billentyűzet szolgáltatások
A billentyűzet és a szkenner
Mit kell beletenni egy multimédiás számítógépbe? A számítógép felépítése nagy vonalakban.
Mai számítógép perifériák
Mai számítógép perifériák
Számítógépes alapismeretek Beadandó 2010
Mai számítógép perifériák
Mai számítógépes perifériák
Készítette: Bokor Csaba
Készítette: Hován Adrienn
Hardver eszközök III. rész
A számítógép felépítése
A számítógép alapegységei. A számítógép a belsőleg tárolt program segítségével automatikusan hajtja végre a programokat. A memória utasítások és adatok.
A számítógép logikai és fizikai felépítése
Erőforrások: Hardver Manver Szoftver.
Billentyűzet (keyboard) az alapértelmezett beviteli eszköz
Összefoglalás.
Balaton Marcell Balázs
Processzor, alaplap, memória
Perifériák Bemeneti: Kimeneti: Billentyűzet Egér Lapolvasó
Hardware: (=kemény áru)
Bementei és kimeneti eszközök ismertetése
Mai számítógép perifériák
 Rajtuk keresztül kerülnek az információk a központi egységbe.  Néhány példa: Billentyûzet, egér scanner, trackball, fényceruza, digitalizáló tábla,
Mai számítógép perifériák
Készítette: Rajta Armand
Ismerkedjünk tovább a számítógéppel
Bevezetés az informatikába
AZ EGÉR.
Az IBM kompatibilis PC hardverismeretei – perifériák
A számítógép felépítése
IT ALAPFOGALMAK HARDVER.
Kimeneti perifériák Longera Tina, Longera Renáta, Orosz Szilvia.
A számítógép felépítése
A számítógép perifériái
A számítógép részei Hardver és szoftver elemek
Bemeneti perifériák Készítette: Szabóné Lukács Éva.
A számítógép fontosabb perifériái Készítette: Weigel Szilvia II. évfolyam Számítástechnika szak.
4. óra Perifériák. Ismétlés  Perifériák felsorolása, kategóriái  Hardver, szoftver fogalma.
Ilyen számítógépet szeretnék
Bemeneti perifériák.
A számítógép felépítése
A billentyűzet és részei
A számítógép felépítése
A szkenner (Lapolvasó)
I/O perifériák.
Előadás másolata:

Bemeneti perifériák, vagyis beviteli eszközök

A input egységek (beviteli eszközök) segítségével visszük be a számítógépbe mindazokat az információkat, a­melyekre a feldolgozáshoz szükség van, tehát a feldolgozandó adatokat és programokat. Ezeknek az esz­kö­zök­nek nem csak az adatmozgatás a feladata, de az adatokat az ember által értelmezhetõ formáról átalakítják a gép által értelmezhetõ formára

Bemeneti eszközök fajtái: Billentyűzet Egér Scanner Video kamera és mikrofon

A billentyűzet billentyűzetet adatbevitelre használjuk. A billentyűzet a számítógépek szabványos bemeneti perifériája. Az adatáramlás egyirányú: a billentyűzettől az alapgép felé. A billentyűzet alapvetően három részre tagolódik, a középső rész az írógépekre hasonlít. Itt találhatjuk meg az összes írásjelet, melyeket egyszerűen használhatunk.

A profi (vakon gépelő) felhasználók számára az F és a J (illetve a numerikus részen az 5-ös) billentyűn külön kis kidudorodás is található az azonosítás megkönnyítésére. A beírt parancsainkkal akkor kezd el foglalkozni a számítógép, amikor a billentyűt megnyomjuk. Találunk rajta néhány speciális billentyűt is pl: Del, Delete - gépünk azt a karaktert törli a képernyőről, amelyik előtt a kurzor áll Tab - (tabulátor): segítségével a képernyőn egy soron belül nagyobb távolságokat ugorhatunk.

Caps Lock - csak kisbetűs/nagybetűs üzemmód kiválasztására szolgál stb.

Egér Az egeret a személyi számítógépek megjelenésével fejlesztették ki. A játékgépek mellett a professzionális személyi számítógépek kedvelt perifériája. Manapság szinte nem is készül olyan program, amelyet egérrel ne lehetne kezelni. A hagyományos eszköz lelke egy golyó melynek egy vízszintes felületen (például a számítógép-asztalon) történõ mozgását (a sebességét, vagyis a mozgás irányát és nagyságát is) érzékeli a gép. Az egér mozgásával különféle funkciókat vezérelhetünk. Például a menüpontokra rámutatva kiválaszthatjuk a végrehajtandó rutint, irányíthatjuk a programok futását, rajzolhatunk. Az egéren egy vagy több gomb is található, melyek funkciója szintén a futó program által meghatározható. 

Az egér a digitalizáló táblával ellentétben relatív pozícionáló eszköz: a helyzete nem kitüntetett állapot, a mozgását érzékeli a számítógép.

Az egereknél „fõ problémát” az egeret a számítógépbe kötõ vezeték, és az egér „nagy mozgásfelülete” jelenti. Az elsõ probléma megoldására az infra- illetve rádióegerek jelentenek megoldást. A második problémára pedig az úgynevezett hanyattegerek is. Ennél a megoldásnál az eszköz nem mozog, fix helyen van. A felhasználó a hüvelykujját fölhasználva mozgatja az eszköz tetejére helyezett golyót. Mechanikus: az egér alsó részén egy gumírozott golyó érintkezve az asztal lapjával, vagy az egéralátéttel (mouse pad), két tengelyt hoz mozgásba, melyek azt elektromos impulzusokká alakítják át. Optikai: az egér alján lámpa (LED) és érzékelő helyezkedik el. A régebbi típusok csak speciális alátéten működtek, az új típusokhoz minta nélküli alátét javasolt.

Scanner A scanner (ma­ga a hardver) csak a kontúr- és színinformációkat továbbítja. Képek digitalizálásánál itt véget is ér a fo­lya­mat. „Olvasásnál” készülékbe helyezett lapon lévő szöveget az értelmezõ program karakterenként felismeri, a karakterkódokat a központi egységbe továbbítja. Az átküldött információ a későbbiekben úgy dolgozható fel, mintha billentyűzettel juttatták volna be a számítógépbe. A szép, tiszta betűképű szövegek esetében alig té­ved a jó minőségű lapolvasó.

Videokamera és mikrofon: Multimédiás kommunikáció (pl. videó konferencia) lebonyolításának elengedhetetlen hardver eszközei. A videokamera általában külön illesztőkártyára csatlakozik, míg  a mikrofon a hangkártya bemenetére csatlakoztatható. Amennyiben a számítógépünket videó-telefonként szeretnénk használni, az elfogadható kép és hangminőség átviteléhez ISDN  telefonos kapcsolat javasolt.