Bemeneti perifériák, vagyis beviteli eszközök
A input egységek (beviteli eszközök) segítségével visszük be a számítógépbe mindazokat az információkat, amelyekre a feldolgozáshoz szükség van, tehát a feldolgozandó adatokat és programokat. Ezeknek az eszközöknek nem csak az adatmozgatás a feladata, de az adatokat az ember által értelmezhetõ formáról átalakítják a gép által értelmezhetõ formára
Bemeneti eszközök fajtái: Billentyűzet Egér Scanner Video kamera és mikrofon
A billentyűzet billentyűzetet adatbevitelre használjuk. A billentyűzet a számítógépek szabványos bemeneti perifériája. Az adatáramlás egyirányú: a billentyűzettől az alapgép felé. A billentyűzet alapvetően három részre tagolódik, a középső rész az írógépekre hasonlít. Itt találhatjuk meg az összes írásjelet, melyeket egyszerűen használhatunk.
A profi (vakon gépelő) felhasználók számára az F és a J (illetve a numerikus részen az 5-ös) billentyűn külön kis kidudorodás is található az azonosítás megkönnyítésére. A beírt parancsainkkal akkor kezd el foglalkozni a számítógép, amikor a billentyűt megnyomjuk. Találunk rajta néhány speciális billentyűt is pl: Del, Delete - gépünk azt a karaktert törli a képernyőről, amelyik előtt a kurzor áll Tab - (tabulátor): segítségével a képernyőn egy soron belül nagyobb távolságokat ugorhatunk.
Caps Lock - csak kisbetűs/nagybetűs üzemmód kiválasztására szolgál stb.
Egér Az egeret a személyi számítógépek megjelenésével fejlesztették ki. A játékgépek mellett a professzionális személyi számítógépek kedvelt perifériája. Manapság szinte nem is készül olyan program, amelyet egérrel ne lehetne kezelni. A hagyományos eszköz lelke egy golyó melynek egy vízszintes felületen (például a számítógép-asztalon) történõ mozgását (a sebességét, vagyis a mozgás irányát és nagyságát is) érzékeli a gép. Az egér mozgásával különféle funkciókat vezérelhetünk. Például a menüpontokra rámutatva kiválaszthatjuk a végrehajtandó rutint, irányíthatjuk a programok futását, rajzolhatunk. Az egéren egy vagy több gomb is található, melyek funkciója szintén a futó program által meghatározható.
Az egér a digitalizáló táblával ellentétben relatív pozícionáló eszköz: a helyzete nem kitüntetett állapot, a mozgását érzékeli a számítógép.
Az egereknél „fõ problémát” az egeret a számítógépbe kötõ vezeték, és az egér „nagy mozgásfelülete” jelenti. Az elsõ probléma megoldására az infra- illetve rádióegerek jelentenek megoldást. A második problémára pedig az úgynevezett hanyattegerek is. Ennél a megoldásnál az eszköz nem mozog, fix helyen van. A felhasználó a hüvelykujját fölhasználva mozgatja az eszköz tetejére helyezett golyót. Mechanikus: az egér alsó részén egy gumírozott golyó érintkezve az asztal lapjával, vagy az egéralátéttel (mouse pad), két tengelyt hoz mozgásba, melyek azt elektromos impulzusokká alakítják át. Optikai: az egér alján lámpa (LED) és érzékelő helyezkedik el. A régebbi típusok csak speciális alátéten működtek, az új típusokhoz minta nélküli alátét javasolt.
Scanner A scanner (maga a hardver) csak a kontúr- és színinformációkat továbbítja. Képek digitalizálásánál itt véget is ér a folyamat. „Olvasásnál” készülékbe helyezett lapon lévő szöveget az értelmezõ program karakterenként felismeri, a karakterkódokat a központi egységbe továbbítja. Az átküldött információ a későbbiekben úgy dolgozható fel, mintha billentyűzettel juttatták volna be a számítógépbe. A szép, tiszta betűképű szövegek esetében alig téved a jó minőségű lapolvasó.
Videokamera és mikrofon: Multimédiás kommunikáció (pl. videó konferencia) lebonyolításának elengedhetetlen hardver eszközei. A videokamera általában külön illesztőkártyára csatlakozik, míg a mikrofon a hangkártya bemenetére csatlakoztatható. Amennyiben a számítógépünket videó-telefonként szeretnénk használni, az elfogadható kép és hangminőség átviteléhez ISDN telefonos kapcsolat javasolt.