HERBART ÉS DIESTERWEG.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Herbart pedagógiája.
Advertisements

Első előadás.
Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem február 16. Körmendy Zsolt.
Pedagógiai eszközök és módszerek a században
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
A KORAI FELVILÁGOSODÁS EURÓPÁBAN
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Pécsi tudományegyetem neveléstudományi Intézet
RENESZÁNSZ (XIV-XVI. század)
Johann Friedrich Herbart
A KÖZÉPKORI NEVELÉS.
A pedagógia alapjai 2. előadás Neveléstörténeti adalékok, Az intézményes nevelésügy Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia és Neveléstudományok Kar.
„A gyermek évszázada” Szabolcs Éva.
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Énfunkciók A személyiségnek, mint önszabályozó
A személyiség Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény. (Ady)
Johann Friedrich Herbart pedagógiája
Mi a filozófia? bevezetés. Mi a filozófia? bevezetés.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Fejlesztési koncepció
A játék A játékosság.
Az egyéni fejlesztési terv
A pszichoszociális fejlődés elméletei
A történelemtanítás, történelemdidaktika általános kérdései
A szakmai nevelés lényege, célja és feladatai
A MODERN NEVELÉSTUDOMÁNY GYÖKEREI
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
REFORMPEDAGÓGIA.
Erkölcsi nevelés, mint az óvodai nevelési feladatok egyike
A TUDOMÁNY KOGNITÍV MODELLJEI: elnöki zárszó MTA november 7 Pléh Csaba BME Kognitív Tudományi Tanszék MTA-BME Neuropszichológiai és Pszicholingvisztikai.
Előzetes ajánlások a pedagógus témában május
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
NEVELÉSELMÉLET.
AZ ISKOLA.
A felvilágosodás nevelésügye Európában
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Mérnökökológia Musa Ildikó BME VKKT.
Voltaire és Rousseau 23/B.
Kant, Schleiermacher és Herbart pedagógiája
Kapcsolat a vér szerinti családdal © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 3. Nevelőszülői módszertan.
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Szeretettel köszöntöm
A CSALÁDOK HITVALLÁSA.
Inklúzív nevelés Magyarországon
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
(Erőszak és elhanyagolás a családban)
Reflektív gondolkodás
Generációk és család.
Vállalkozásmenedzsment I.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
A pedagógia mint tudomány Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
Domszky András: Önmenedzselés és etikai kérdések a szakértői munkában A szakértői munka jelentősége, elismertsége az ellátórendszerben. Függetlenség, szervezeti.
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
A játék A játékosság.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
A FELVILÁGOSODÁS PEDAGÓGIÁJA
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
A jellem. A jellem fejlesztése
PESTALOZZI Svájci pedagógus - munkásságában
Közoktatási vezető II. félév
Hegel ( ) rendszerfilozófiája
Herbart pedagógiája.
Felvilágosodás kora A VILÁG MEGISMERÉSE.
Előadás másolata:

HERBART ÉS DIESTERWEG

HERBART 1776-1841 A „tudományos pedagógia” megalapítója Pedagógiai rendszere A nevelés célja: az erkölcsi jellem megszilárdítása A nevelés szakaszai 1. Kormányzás 2. Oktatás 3. Vezetés

Az oktatás Középpontban: az érdeklődés Az oktatás fokozatai: elmélyedés- eszmélkedés 1. nyugvó (statikus) elmélyedés - a világosság foka 2. haladó (dinamikus) elmélyedés - az asszociáció foka 3. nyugvó (statikus) eszmélkedés - a rendszer foka 4. haladó (dinamikus) eszmélkedés - a módszer foka

DIESTERWEG 1790-1866 A nevelés célja: az öntevékeny ember kialakítása. Embereszménye: az ész által önmagát kormányzó, azaz erkölcsileg szabad személyiség. A nevelés alapelve: a természetszerűség. Ami “a gyermek természetével ellenkezik, ami természetellenesnek mondható, az feltétlenül elvetendő”. Az oktatásnak a növekedő ember természetes fejlődési fokaihoz kell alkalmazkodnia.

Pedagógiai nézeteik összehasonlítása DIESTERWEG pedagógia fogalmában a tudomány és a nevelési tevékenység egyaránt helyet kap. a nevelés célja az ész által önmagát kormányzó, erkölcsileg szabad, autonóm személyiség. el kell vetni, ami a gyermek természete ellen való, így az oktatásnak is a gyermek természetéhez kell igazodnia. HERBART éles különbséget tesz a pedagógia mint tudomány és a nevelés mint mesterség között. A nevelés célja az erkölcsiség elérése, a jellemszilárdság kialakítása a gyermeket a “vad rakoncátlanság” és a “rendetlenség” állapota jellemzi, amely nemcsak a felnőtteket zavarhatja, hanem magára a gyermekre is ártalmas lehet. Ezt a rakoncátlanságot erőszakkal kell letörni,