 Genetikai hatások › temperamentum  hangulattal kapcsolatos egyéni jellegzetességek  temperementum és otthoni környezet közti kölcsönhatás › ikervizsgálatok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marcali; Szalay Miklós pszichológus
Advertisements

NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
Mikor tekinthetjük egészségesnek a családot?
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A nevelés stílusa.
A nevelés tartalma. a tanulás iránti igény is társadalmilag meghatározott, ezért az iskolai munka minőségi mutatója nem lehet pusztán a tanulók igényeinek.
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
A személyiség Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény. (Ady)
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Igazságügyi pszichológia
Személyiséglélektan I.
Gyermekkori depresszió
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
A szülő-gyermek szeparáció hatásai
Rokszin Mónika Pszichológus
Család Családi kapcsolatok jelentősége a gyermek életében
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Rokszin Mónika pszichológus
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
A gondozás,nevelés egysége
MOTIVÁCIÓ.
TÁMOP /A/ számú pályázat Projektzáró előadás
KONFLIKTUSPSZICHOLÓGIA
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Az érzelmek fejlődése.
Személyiség - lélektan
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Kontinuitás és változás
Beilleszkedési zavarok
A TÁRSADALMOSODULÁS LEGFONTOSABB FELTÉTELE A SZILÁRD IDENTITÁS TUDAT, VALAMINT AZ ALKALMAZKODÁSI-, A BEILLESZKEDÉSI-, ÉS A VISELKEDÉSI NORMÁK ELSAJÁTÍTÁSA.
OR A gyermekbántalmazás és elhanyagolás megelőzése: Népegészségügyi megközelítés Prof. Kevin D. Browne A Birminghami Egyetemen.
A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Nevelés és nevelői attitűdök
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Pedagógia – pszichológia
Fehérvári Katalin gyógypedagógus Ferencvárosi Nevelési Tanácsadó
Szociális helyzet a Pogányvölgyben 2011 június 17.
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Előadás és tréning.  Túl kevés a jóból ( szükségletek toxikus be nem töltése és nem a szülői tökéletlenség )  Túl sok a rosszból ( kritikusság, elutasítás,
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Speciális gyermekvédelem
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Speciális gyermekvédelem
Foglalkoztatottság, szegénység. Direkt kapcsolat a jövedelmi helyzet és a munkaerő-piaci státusz között Indirekt összefüggések – gyermeknevelés támogatása,
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
A család ahonnan jövök.
Az öröklés és a környezet szerepe a személyiségfejlődésben
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Jelen-vagy? Drogprevenció-kidolgozott tanterv
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Mindent lehet még jobban tenni
Szociális segítő a kollégiumokban
Előadás másolata:

 Genetikai hatások › temperamentum  hangulattal kapcsolatos egyéni jellegzetességek  temperementum és otthoni környezet közti kölcsönhatás › ikervizsgálatok  képességek és intelligencia  szociabilitás és érzelmi stabilitás

 Környezeti hatások › vitatott kérdés: bölcsőde vagy otthon nevelés › kötődés › kötődés mérése  „idegen helyzet”  biztosan kötődő  bizonytalanul kötődő: elkerülő  bizonytalanul kötődő: ambivalens

› szülői válaszkészség  szenzitív  távolságtartó  következetlen › apához való kötődés  játék és feszültség

 gyermeknevelési stílusok › elváró › megkövetelő (autoriter) › megengedő › elhanyagoló

 a személyiség és környezet közti kölcsönhatások › reaktív interakció: különböző egyének ugyanazt a helyzetet másképp élik meg › evokatív interakció: minden egyén személyisége sajátos válaszokat vált ki másokból › proaktív interakció: saját környezet megalkotása

 Az identitás kialakítása › identitáskrízis › az identitás szintjei  identitás elérése  korai zárás  moratórium  identitásdiffúzió

 A személyiség kontinuitása › intelligencia és intellektuális érdeklődés › férfiak (serdülő- és felnőttkor)  felelősségteljes  szükségleteit és impulzusait nem kontrollálja  késleltetésre képtelen  önsorsrontó  érzékeny az esztétikai élményekre

› nők (serdülő- és felnőttkor)  alapvetően alárendelődő  társaságkedvelő  lázadó, nonkonform  filozófiai problémákba (pl.: vallás) merülő

 A kontinuitás forrásai › reaktív, evokatív és proaktív interakció  pl.: a felnőttkori munkahelyi problémák nem az alacsony iskolázottsággal, hanem a gyermekkori ingerlékenységgel van kapcsolatban (főként férfiaknál)

 A diszkontinuitás forrásai › környezeti nyomás változtatásra késztet bennünket  önismeret  személyiségfejlesztés › más megítélés  pl.: felnőttektől való erős függőséget mutató fiúk felnőttként nyugodtak, bőkezűek, megfontoltak és gondoskodóak