A program- és rendezvényszervezés általános lépései, folyamatvezérlés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Általános célok Csapatépítés, kooperáció, EQ- fejlesztése Sport, egészséges életmód Önállóságra nevelés Tájékozódás, térlátás Kommunikáció Konfliktuskezelés.
A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
VIRTUS KULTURÁLIS EGYESÜLET Általános tájékoztató.
Az erdei iskolai projektek és azok szervezésének módszertana
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Az iskolai szociálismunka
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Mire jó a DÖK?.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Táborozzunk! 3 napos gyermektábor tervezete
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A primer prevenció jelentősége az ifjúsági munkában
NEA szakmai támogatások (2014) Budapest, november
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Bodor Tamás főosztályvezető-helyettes Gyermek és Ifjúsági Osztály
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Pályázó: Nők-háza Egyesület Nagykanizsa Pályázati azonosító: IFJ-GY-ND-09-A/B0043 Pályázat címe: Kistérségi Ifjúsági Fórum – 2009.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Speciális gyermekvédelem
Iskolai közösségi szolgálat
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Pedagógus értékelési rendszer
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM. 2 A Fiatalok Lendületben Program számokban Az Európai Bizottság programja Időtartam: Költségvetés:
EGY PÁLYÁZAT HÁZIGAZDÁJA KÖSZÖNTŐ ÉS ÉRTÉKELŐ. Szakmai területek: Képzések,pályázatokÉrtékmegőrzés Közösségsegítő Ifjúsági közművelődés Civil szervezetek.
A projekt megvalósítását támogatja a Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa „A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM –
Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Tervezési folyamat.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Kulcsár Norbert, Innovatív Dél-Zala Vidékfejlesztési Egyesület
LEADER pályázati lehetőségek az Innovatív Dél-Zala Helyi Akciócsoport területén önkormányzati szféra számára Kulcsár Norbert, Innovatív Dél-Zala Vidékfejlesztési.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Nyári tábor szervezése*
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

A program- és rendezvényszervezés általános lépései, folyamatvezérlés

1. A koncepció kidolgozása, az erőforrások felmérése Célcsoport (kor, érdeklődés, szociális helyzet stb.) Cél, például: A találékonyság fejlesztése (életmód, életvitel) A kíváncsiság fejlesztése tapasztalati úton Kommunikációfejlesztés információs technikák használatával A test megismerése (fizikai és sporttevékenység révén, az egészségre nevelés különféle formái által) Művészi és kulturális tevékenységi formák iránti érzékenység és kíváncsiság fejlesztése Iskolai eredmények javítása Közösségi és állampolgári létre nevelés Meghatározásukba vonjuk be a tantestületet; a gyerekeket; a szülőket!

2. Az erőforrások felmérése Belső (pedagógus, szabadidő-szervező, DÖK-segítő, szülő stb.) Külső (múzeumpedagógus, szakszolgálatok, civil szervezetek, profi rendezvényszervezők stb.) 3. Költségvetés készítése Kiadások Források (önköltség, szponzorálás, pályázat) 4. Időterv készítése Szempontjai: A tervezés és a program lebonyolításának időpontja között fennálló időintervallum hetekre bontása A terv felosztása feladatokra Átfutási idő Felelősök – ellenőrzés, nyomon követhetőség, számonkérés

5. Lebonyolítás A program időtartama Helyszín Forgatókönyv Feladat Idő Eszközigény Felelős 6. Ellenőrzés, értékelés Mit lehetett volna még jobban csinálni? Mi nem volt tökéletes? Mi sikerült nagyon jól? Mire kell legközelebb jobban figyelni? Hogyan lehetett volna takarékoskodni? Hol végeztünk felesleges munkát? Mi legyen a következő program?

A táborszervezés, táborvezetés (Bodor Tamás, Logo-füzetek 3.)

A tábor fogalma Az ifjúságsegítés eszköze Szocializációs, közösségfejlesztő és nevelési színtér Élményszerzéssel; képzésekkel; tartalmas és értékteremtő szabadidős programokkal járul hozzá a fiatalok személyiségének fejlődéséhez. Természetbeni juttatás, egyedüli üdülési lehetőség a nehéz körülmények között élő fiatalok számára.

1. A tábor céljának, típusának meghatározása Üdülő Rekreáció: pihenés, szórakozás, sport Az együttes tevékenység élménye Társas kapcsolatok, közösségi élmény Munkavégző (építő) Bevezetés a munka világába Pénzkeresés Közösségi élmény Szocializáció …

1. A tábor céljának, típusának meghatározása Szakmai (tematikus) programú: Speciális tartalmú gyakorlati, elméleti ismeretek nyújtása, elsajátítása, alkalmazása Önismereti, kommunikációs (Cél: személyiség-, önismeret-fejlesztés, tág értelemben vett tanulás, társas készségfejlesztés, énerősítés, hátrányos helyzetű gyermekek rehabilitációja stb.) Kortárssegítő (Cél: érzékenyítés, felkészítés ismerős kortárs csoport, veszélyeztetett osztálytársak segítésére, a gyermek és ifjúsági közösségek önszerveződésének elindításához és fejlesztéséhez szükséges ismeretek és készségek elsajátítása) …

1. A tábor céljának, típusának meghatározása Diákvezető-képző, pl. „Tanuljunk demokráciát!” (Cél: közéletiségre nevelés, felkészítés helyi és térségi érdekképviseletre, diákjogi ismeretek nyújtása, a demokrácia mindennapi gyakorlatához szükséges képességek és készségek fejlesztése, a diákvezetők megismertetése a saját munkájukat szabályozó törvényekkel, rendelkezésekkel) Nemzetközi csere (Cél: interkulturális tanulás, tapasztalatcsere, nyelvtanulás) Természetvédelmi, környezetvédelmi (Cél: a környezet megismerése és a megismert értékek védelme, aktív részvételi lehetőség biztosítása és megszervezése) …

1. A tábor céljának, típusának meghatározása Turisztikai (Cél: az egészséges életmód megalapozása, hasznos szabadidő eltöltési lehetőség, honismeret, a természet aktív felfedezése, szórakozás, csoportos együttlét) Tanulmányi tevékenységgel összefüggő; pl. számítástechnikai, nyelvi, matematikai, illetve erdei iskola (Cél: valamely ismeret megtanulása, elsajátítása, gondolkodási struktúrák fejlesztése, érzelmek, attitűdök, érdeklődések felkeltése speciális körülmények között) Művészeti; hangszeres zenei, kórus, versmondó stb. (Cél: meglévő ismeret továbbfejlesztése, gyakorlás) …

1. A tábor céljának, típusának meghatározása A célcsoport meghatározása Korosztály A nevelési cél szempontjából (pl. hátrányos helyzetű gyermekek, fiatalok önismereti tábora) Szervező Iskola Diákönkormányzat Társadalmi szervezet Művelődési intézmény Önkormányzat Egyesület

2. A táborhely kialakítása, megismerése Egész évben vagy időszakosan működő üdülők, táborok (közegészségügyi feltételek, biztonságos elhelyezés, megfelelő szakmai garancia) – Internetes keresés, címlista Kollégium Sátorozás erdő mellett, vízparton; megfelelő feltételek A tábor bejelentése az illetékes hatóságoknál (helyi önkormányzat, ÁNTSZ, erdészet) A közegészségügyi (elhelyezés, étkezés, tisztálkodás, egészségügyi ellátás) előírások betartása = szakszerű, biztonságos üzemeltetés A tábor szervezője (és vezetője) teljes felelősséggel tartozik a rábízott táborozókért és a program egészéért! (0–14 évesek: cselekvőképtelenek; 14–18 évesek: korlátozottan cselekvőképesek!)

A lehetséges táborhelyek bejárása Megközelíthetőség (közúton, vasúton, pontos cím, veszélyek, problémák az utaztatás során) Táborhely Épület és környezete (alaprajz a szobákról, az ágyak számáról; a felállítandó sátrak helye; étkező, zuhanyozót és illemhely, elemi higiénés szempontok; étlap, az étkezési időpontok, a speciális igények teljesíthetősége: életkori sajátosság, vegetáriánus-diétás étkezés, lisztérzékenység, tejallergia stb.) Közösségi helyiségek (foglalkozások, esti programok) Sportolással összefüggő területek (sportpályák, úszási-fürdési, kirándulási lehetőségek) Igénybe vehető eszközök

A helyi feltételek számbavétele Személyes kapcsolat a felelős partnerrel (az üdülő, intézmény vezetője, gondnoka, a táborhely tulajdonosa, kezelője, képviselője; név, telefonszám, elérhetőség) Az egészségügyi ellátás módja (A tábor létszáma meghatározza, hogy saját vagy helyi orvos: a nap bármely időszakában igénybe vehető orvosi ellátás; elsősegélynyújtó felszerelés, alapvető gyógyszerek, legközelebbi gyógyszertár; kiképzett és felkészült elsősegélynyújtó) Telefonálási lehetőség (térerő) Bevásárlási lehetőségek

3. Költségtervezés … Bevételi oldal A résztvevők által befizetett összeg Esetleges pályázati támogatás Adomány Szponzorálás A saját civil szervezet (egyesület, társadalmi szervezet, alapítvány), az intézmény (iskola, szociális intézmény, művelődési ház), a társas vállalkozás vagy az önkormányzat támogatása Az emberi erőforrás ellenértéke (önkéntes munka) …

3. Költségtervezés Kiadások A táborhelyen kifizetendő összeg (étkezés, szállás, mosatási költség, bérleti díj stb.) A táborvezetőség (személyi állomány) illetménye, tiszteletdíja Az útiköltség-térítések A szakmai és szabadidős programokkal összefüggő személyi és dologi költségek A költségvetést a táborszervező hagyja jóvá. A költségvetést és a tényleges teljesítést a táborszervező és az általa megbízott gazdasági apparátus, globálisan a jogszabályokban erre felhatalmazott hatóságok (APEH, TB, ÁSZ) ellenőrzik.

4. Igényfelmérés, jelentkezés a táborba Értesítés Tájékoztatás Tájékoztató füzet, felhívások, szóróanyagok Megjelenés elektronikus és írott sajtóban Kör-mail

Jelentkezési lap, regisztráció A tábor adatai A tábor szervezőjének (és a lebonyolítójának) adatai A táborozó adatai Szülő (törvényes képviselő) nyilatkozata Tanulói jogviszony igazolása A táborba hozandó: orvosi igazolás (4 napnál régebbi nem lehet!)

5. A táborvezetőség kialakítása, felkészítése 20 táborozóként 1 felnőtt – sose induljunk el egyedül! 1. A táborrend kérdése Általános napirend Konkrét napi programok Tábori ügyelet, az ügyeletes feladata Veszélyhelyzetek a táborban …

5. A táborvezetőség kialakítása, felkészítése 2. A szakmai projekt végrehajtása Célja, megvalósításának fázisai, eredményessége Külön képzést, felkészítést igényel-e Feltételek, garanciák, szakmai kompetenciák Szükséges eszközök 3. Kapcsolat a táborlakókkal Hangnem, stílus Differenciálás, egyéni bánásmód Következetesség …

5. A táborvezetőség kialakítása, felkészítése 4. Munkamegosztás Feladatkörök Felelősségi és döntési kompetenciák 5. Természetbeni és pénzbeli juttatások Útiköltség-térítés Tiszteletdíj, munkadíj A részvételi díj befizetésének elengedése

6. Szerződés – megrendelés Költségek Szolgáltatások Résztvevői létszám (táborlakók, táborvezetőség), lány-fiú arány A szálláséjszakák száma A tábor időpontja Az esetleges változások jelzésének módja, lemondási határidő

8. A táborlakók (szülők) előzetes informálása 7. A programtervezés Napi lebontás Konkrét, pontos felkészülés! Napi 6 óránál több kötött programot ne tervezzünk! 8. A táborlakók (szülők) előzetes informálása A tábor célja, tervezett programja A tábor helye, időpontja Az elhelyezés körülményei, az ellátás rendje A részvételi költség befizetésének határideje és módja Az utaztatás Feltétlenül elhozandó és a javasolt tárgyak, eszközök, ruházat Különféle papírok és igazolások

9. Utaztatás Írásos utazási terv Menetrend Találkozás helye, időpontja Kísérő

10. A tábor lebonyolítása Általános napirend – csoportszabály! Veszélyhelyzetek Táborelhagyás Vendégfogadás Programterv, szabadidős programok Ütemterv (idő, hely, felelősök) Kitűzött nevelési, képzési célok megvalósítása Játék, kirándulás, sport, szórakozás Tábortűz Kapcsolat a táborlakókkal Közvetlen, egyéni Következetes Életkori sajátosságok

11. Munkamegosztás a táborvezetőségen belül (Feladatkörök, felelősségi és döntési kompetenciák) Táborvezető (egyszemélyi felelős), táborvezető-helyettes Táborügyeletes Csoportvezetők (munkaköri leírás) Betegség, rosszullét, baleset Táborozó eltűnése, megbeszélt időre és helyre való vissza nem érkezés A táborrend megsértése Alkohol- és drogfogyasztás Korábbi eltávozás a táborból (szülői kérésre, fegyelmi ügyben) Károkozás, lopás Különböző dokumentumok hiánya (orvosi igazolás, tábori befizetésről szóló csekk) Programfelelősök Tevékenységi területek Technikai eszközök Külső, meghívott előadók

12. A tábor értékelése, lezárása A táborban A vezetőségi ülésen (szóban, a táborvezető írásban összegzi) A táborlakókkal (kérdőív alapján írásban, csoportosan) A táborzáráskor (szóban – jutalmazással egybekötve) A tábor után Interaktív módon a vezetőséggel (szóban) Szempontsor alapján a teljes táborvezetőséggel (írásban) Dokumentáció: összefoglaló jelentés készítése a „törzskarral” (írásban); tanulságok, eredmények, költségvetési beszámoló, mellékletek

[Szakkörök, diákkörök] [Vetélkedők, versenyek]