Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Gyere velem! Sétáljuk végig együtt az iskolámat!
Az olvasástanítás módszere:
Viselkedésformák a csoportban
Óvoda.
Kis csoport szeptember
A Bálint Márton Általános és Középiskola
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
M ASZKOK MÖGÖTT A gyermekpszichodráma módszerének bemutatása Készítette: Kovács Ágota.
MAG Készítette: Bojtor Attiláné NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola.
Erzsébet királyné a 21. században Blogok, interaktív oldalak, filmek. Gödöll ő i tapasztalatok egy olvasóvetélked ő tükrében.
Deviancia Minden tünet kialakulásánál szerepet játszik:
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Kommunikációs stratégiák
Készítette: Molnár Fruzsina Eszter szociális munka III. évfolyam
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Társas viszonyok.
Szocializáció Dr. Szabó-Tóth Kinga.
Az óvodai és iskolai konfliktusok és kezelési lehetőségeik
GONDOLATOK AZ OSZTÁLYF Ő NÖK ÉS A GYERMEKVÉDELMI FELEL Ő S EGYÜTTM Ű KÖDÉSÉR Ő L Csillag Ferenc – pedagógiai szakért ő.
Magyar Bioetikai Társaság 19. Nemzetközi Konferenciája szeptember Információ- kommunikáció- erkölcs ________________________________________________________________________.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
Módszertani megújulás a nevelő munkában
Szerző: a szövegek és képek az internetről
Egyedül olvasd el... különösen az utolsó részt
H OGYAN KÁROS AZ INTERNET ? E LEMZÉS VII. OSZTÁLYOS TANULÓK KÖRÉBEN Ozsváth Berényi Hajnal KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központja.
Társas kapcsolatok iskoláskorban
A szakdolgozat egésze Envisioning the Thesis as a Whole Mavrák Katalin
KONZULTÁCIÓS TECHNIKÁK
1 Szitó Imre ©. A B C 2 Szitó Imre © 3  A lányok jobbak a nyelvi ©©képességekben ezen belül külön az olvasási tesztekben  A lányok jobbak az aritmetikában.
Készítette: Lengyelné Bencsik Judit
A C3P (cognitive three process ) csoportelemzési modell (Whitworth, Gallupe, McQueen 2000), id.: Terenyi Zoltán, Mátrix Egyedi szintű folyamat.
„A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése.
Szárföld. A gyerekek kívánsága alapján, fiúk és lányok külön csoportban dolgoztak. A lányok terveket készítenek a munkához.
Mit tartunk ma normális családnak?
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
Magyar Nyomda és Papíripari Szakmai Szövetség Ne csak beszéljünk, kommunikáljunk! „Kérdezze meg nyomdászát, dtp-sét!” december 9. Budapest.
4. osztályos példa Bubernik Eszter
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Iskolánk gyógypedagógiai intézmény
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Varázslatos játékok iskolába készülőknek
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
A fejlődésközpontú didaktika alapjai
Horoszkóp teszt!.
Erőszakmentes iskola. Az erőszakosságot úgy írhatnánk körül, mint az egyén testi, szóbeli és érzelmi bántalmazása egy vagy több személy részéről Az erőszakosságot.
A szociális képességek fejlesztése módszertana
Drámajáték a magyarórán
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Kommunikáció szerepe a kapcsolattartásban
Mountain of China Tudjuk…. - miért nem teszünk róla ?
Óvópedagógus és tanító közötti kommunikáció Készítette: Abrudán Judit-Hajnal Bartha Helga Beáta Szilágyi Noémi.
Generációk és család.
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Bemutatkozik az iskolapszichológus …
Ránk ömlik a rózsaszín m ű anyag? A hagyományos és az elektromos játékipar hasonlóságairól és különbségeiről.
/Malamud/ Mi hisszük, hogy „egyetlen ember is jobbá teheti a világot”! 3.A Zöld osztály.
DARUS a gyermekekért.
Erre használom az internetet
Generációk és család.
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
ENABLE foglalkozások az iskolánkban
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Előadás másolata:

Játék...

KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya

Kisiskoláskor ( év) Társas jellemz ő k  a normatív befolyás szempontjából még mindig a feln ő ttek játszák a meghatározó szerepet;  idejük nagyobbik részét már a kortársak körében töltik;  a kisdiákok szeretnek beszélni, sokkal nagyobb bennük a késztetés a mondandó szóbeli semmint írásbeli kifejezésére;  mereven ragaszkodnak a szabályokhoz, ezért hajlamosak egymásra árulkodni;  ebben a korban a gyerekek jobban megválasztják barátaikat;  a barátságok jellemz ő en azonos nem ű ek között alakulnak ki;

Iskola neve: Szilágyballai Általános Iskola Tanítón ő neve: Szeredai Melinda Osztály: II. Gyerekek száma: 15 Szilágyballai Általános Iskola

Megfigyelési szempontok 1.,,Amikor megérkezem”- Érkezés 2.,,Kit, kiket válasszak?”- Csopotosulás 3.,,Beszélgessünk”- Verbális kommunikáció 4.,,Szavak nélkül”- Nonverbális kommunikáció 5.,,Hol a probléma?”- Konfliktus

1.,,Amikor megérkezem”  fiú- fiú: kézfogás  lány- lány: ölelés  fiú- lány: csak köszönés

2.,,Kit, kiket válasszak?”  Fogékonyak a társ szükségletei iránt, igénylik a hosszantartó kapcsolatokat és aktívan közrem ű ködnek a barátság fenntartásában;  Az együttm ű ködés még nem érdekvezérelt;  A gyerekek a szervezett, kiscsoportos játékokat kedvelik, de túl sokat foglalkoznak a szabályokkal, illteve elsodorhatja ő ket a csoport;

2.,, Kit, kiket válasszak?”

3.,,Beszélgessünk”  Órán:  Csoportmunkán kivül kevés a kommunikáció  Olvasás  Matematika  Környezetismeret  Testnevelés

Környezetismeret

Testnevelés

3.,,Beszélgessünk”  Szünetben:  iskolával kapcsotatos dolgokról beszélnek: házi feladatról, a közeled ő vakációról, játékokról...;  együtt játszanak az udvaron;

Fiú – fiú játszótársat választ

4.,,Szavak nélkül”  Egész nap megnyílvánulnak:  Szerepjáték  Sírás  Kikacagás- árulkodás  Együttérzés: odafigyelés következtében a gyerekek egyre inkább tisztába jönnek mások viselkedésének okaival

Együttérzés

5.,,Hol a probléma?”  Még mindig gyakoriak a viták: ezek inkább szóban, semmint testi agresszióban nyilvánulnak meg (a fiúk id ő nként lökdös ő désbe, birkózásba keveredhetnek)  A kisdiákok egyre jobban odafigyelnek arra, mit mondanak róluk a többiek

Játék TELJES ELUTASÍTÁS  Célok:  az ellenérvelés készségének a gyakorlása;  a játékosok gyors és spontán reakciójának a serkentése;

Könyvészet  Michael Cole & Sheila R. Cole: Fejl ő déslélektan, Osiris Kiadó, Budapest, 2006  N. Kollár Katalin & Szabó Éva: Pszichológia Pedagógusoknak, Osiris Kiadó, Budapest, 2004  Török Enik ő : 404 Drámajáték, Hoppá Kiadó, 2005  Horváth Gizella & Nagy Emese- Mária: Kommunikációs játékok, Gál Kelemen Oktatási Központja Gondozásában,...

Köszönjük a figyelmet és az együttm ű ködést !