Politikai marketing – kampánystratégiák

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Lean stratégia gyakorlati megvalósítása
Advertisements

A marketing fejlődése és szerepe
Marketing mix Holt (1995).
Ákos FÜZI Energetika 2011.
Teszt Eladási hely.
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Mi is az a Multi-Level Marketing?
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
MARKETING.
Az üzleti terv.
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Versenyelemzés 8.fejezet.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Fogalma, összefüggések
Értékesítési csatornák
A POLITIKAI MARKETING HATÁSA A DEMOKRÁCIA MINŐSÉGÉRE
Marketingkommunikáció
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Az értékesítési rendszer
Személyes eladás Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. Jelentősége.
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Sponsorare necesse est
Vizsga feladatok (Minta)
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
A MARKETING FOLYAMATA.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Társ a tanulásban. Marketingterv létrehozása 1. szakasz: Piaci verseny.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Szegmentáció & pozicionálás.
Társ a tanulásban. Marketingterv készítése 2. szakasz Marketingterv készítése.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Desztináció-marketing
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
2/18/2018 Marketingterv Név.
Kérdések a második zh-hoz
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
1. Stratégiai tervezés és marketing
Előadás másolata:

Politikai marketing – kampánystratégiák

Politikai marketing – kampánystratégiák A szolgáltatási marketing és politikai marketing: azonosságok és különbségek. marketing – cserefolyamat, amelynek két szereplője van: eladó (üzleti vállalkozás): – aki termékét / szolgáltatását pénzért kínálja a vevő (üzletfél): – aki ezt pénzért megveszi, „elcseréli”.

A marketingstratégia négy összetevője: a termék (vagy szolgáltatás) az eladást ösztönző kampány (promotional campaign) az árazás terítés, elosztás (az áru eljuttatásának módja a termelőtől a fogyasztóig) !A marketing a termék-innováció szükségletfelmérésre alapozott megközelítése, amelynek alapja a piaci információ és célja a kutatás és fejlesztés segítése!

Politikai marketing A politikai marketing két elterjedt megközelítése: – a jelölt, mint mosópor, azaz ugyan úgy „viszik piacra” mindkettőt. – Bruce Newman szerint: a jelölt a szolgáltatásnyújtó, s ennek megfelelően kell piacra vinni. Newman: a szolgáltatási marketing nem ugyanaz, mint a termékmarketing. Mivel: a szolgáltatások nem kézzelfogható dolgok, variábilisak (szolgáltatótól függően változik a minőségük)

Politikai marketing Továbbá: romlandók (nem raktározhatók el, mint a termékek) nem elválaszthatók (nem különíthető el a szolgáltató és a szolgáltatás) A politikában a cserefolyamat szereplői: a jelölt, aki politikai vezetőerőt (leadership) ajánl cserébe a polgárok szavazatáért. – a választási program (campaign platform) is és a marketing is közvéleménykutatásokat igényel, ezek eredményeire épít. – ugyan így: a jelölt megfelelő imázsának az alakítása is folyamatos közvéleménykutatásokra épül.

Politikai marketing 3 különbség a piaci marketing és a politikai marketing között: eltér az alapfilozófiájuk: üzleti cél: profitmaximalizálás politikai cél: a demokrácia sikeres működtetése a „győzelem” mértéke is eltérő: üzleti: hatalmas különbségek vannak politikai: a győzelem nagyon kis (rész)százalékokon is múlhat

Politikai marketing 3. a „marketing-eljárás” alapja is különböző: üzletben: a tettek alapja a piackutatás politikában: gyakran a jelölt életfilozófiája, nézetei határozzák meg, milyen mértékben épüljön / épülhet a kampány a közvéleménykutatások eredményeire. Ugyanakkor jelentős hasonlóságok is vannak: – mindkét esetben bevált marketingmódszereket alkalmaznak: pl. marketingkutatás, piacszegmentálás, a célpiacok kijelölése (targeting), a pozicionálás, a stratégia kidolgozása és a megvalósítása

Politikai marketing – a szavazók „fogyasztóként” kezelhetők – jellemző a verseny, és a győzelem hasonló megközelítést igényel (bár eltérő dolgot jelent a két területen). A politikai marketing modellje egységbe ötvözi a marketing- és a politikai kampányt. !a „lelke” – a marketingkampány!

Politikai marketing A marketingkampány három fő része: a piac (szavazóbázis) szegmentálása a jelölt pozicionálása a stratégia kidolgozása és megvalósítása 1. szakasz: szavazók – csoportok – megfelelő üzenet. 2. szakasz: többlépcsős folyamat: kezdet: saját jelölt erőssége – ellenfél gyengéje következő: a célpiac kijelölése az egyes választói üzenetek célközönsége – több stratégiai kérdés

Politikai marketing – megszületik a jelölt imázsa (a média segítségével) – a folyamat végeredménye: a jelölt „pozicionálása”. 3. szakasz: az ún. „4P”: – a marketingstratégiák azon komponensei, amelyet a jelölt kiválasztott pozíciójának erősítésére használnak: – termék (product) – alsó szintű erőfeszítések, „toló marketing” (push marketing) – médiaszereplések, azaz „húzó marketing” (pull marketing) – közvéleménykutatások (polling)

Politikai marketing A politikában a választási program a termék. Ahhoz tehát, hogy a jelölt sikeres legyen, nemcsak önmagát kell „eladnia”, hanem a választási programot is. A választási program – a kampány során finomodik. A választási programot és önmagát, a jelölt két csatornán keresztül próbálja elfogadtatni: a „toló marketinggel”, mely megfelel a termékelosztásnak, azaz disztribúciónak. a médiaszereplésekkel: tv, rádió, újság, stb.

Politikai marketing A marketingkampány a politikai kampánnyal egyidejűleg / párhuzamosan halad, célja, hogy a jelöltet sikerre vigye. A marketingnek a politikában való térnyerésével a jelölt fókusza fokozatosan változott a „pártnézőponttól” a „terméknézőpont”, majd az „eladásszempont” és végül a „marketingnézőpont” irányába.

Köszönöm a figyelmet!