Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számadás a talentumról
Advertisements

Neveléselmélet, nevelésfilozófia
KÉSZÍTETTE: CSORDÁS SÁNDORNÉ
Kis csoport szeptember
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A tehetség és felelősség
Felkészítés az örömeteli együttműködésre otthon és az iskolában
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Copyright © 1998 Child Evangelism Fellowship. All rights reserved. G y ermekek E vangéliumi T anítása - 2.
© Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
Gyermekjóga Horvátth Katalin, Gyógy- és fejlesztőpedagógus,
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
A játék A játékosság.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az iskolaérettség kérdése
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Hatodik előadás.
Értelmi fogyatékosságok kórtana
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Az emberi tanulás.
Molnár László mk. alezredes
A krónikus kórházi kezelést igénylő gyermek ápolása
Az intelligencia körülhatárolása és mérése
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
Nevelés és nevelői attitűdök
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Varázslatos játékok iskolába készülőknek
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
Prevenció Tudatos előkészület a sikeres iskolakezdéshez.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Az iskoláskor küszöbén
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
A szociális képességek fejlesztése módszertana
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Beiskolázási gyakorlat a Grosicsban
DIFER.
Integráció és inklúzió
Az Országos képesítési keretrendszer 0. szintje Katona Nóra ELTE, PPK, Pszichológai Intézet május 12.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Varázsos évek, avagy a gyermekkor rejtelmei Dragán Zsuzsanna 2014.
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
A játék A játékosság.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
Miért vannak az iskolának szabályai?
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Készítette: Lőrincz Ágota óvodapedagógus
A FEJLŐDÉSLÉLEKTAN TÁRGYA, JELENTŐSÉGE, MÓDSZEREI
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Új környezet Új emberek
Kulcs a kezünkben egyéni utak a zavartalan iskolakezdéshez Szabó Erika-tanító Páduai Szent Antal Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény

7évesen iskolakötelesek Vannak olyan 6-7 évesek, akiknek az „iskolaérettsége” kérdéses. Nem érettségről, hanem alkalmasságról beszélünk!!!!

A pszichológusnak azt kell megfigyelnie a vizsgálat során, hogy a gyermek képes lesz-e megfelelni bizonyos alkalmazkodási követelményeknek? Képes e négy órán át meghatározott szabályok szerint viselkedni? Az iskolák többségében a tanító magyaráz, kérdez a gyermek válaszol. Ehhez erős önfegyelemre van szüksége a gyermeknek, aki azonnal közölni szeretné ami eszébe jut.

Van olyan gyakorlat, amely az iskolára való alkalmasságot az intelligenciához köti. Amit egy elsősnek tudnia kell: Helyzetmegértés Feladattudat Nagyobb kitartás A teljesítmény igénye

Értelmi képességek: Kiterjedt emlékezeti befogadás A kérdéshez tartozó felidézés készsége Minták követése A gyermekek értelmi fejlettségükben hamarabb válnak iskolaéretté, mint viselkedésükben.

A gyermekek nagy része néhány hónap alatt, viszonylag kevés zökkenővel beszokik az iskolába. Ez a 7évesekben bekövetkező fejlődési fordulat segíti elő a viselkedés stabilizálódását. Testi fejlődés / „első alakváltozás” Csökken a gondolkodás érzelmi telítetsége Valóságfunkció Radír korszak /Gesell/ Társkapcsolatok átalakulása

Az iskolaérettség vizsgálata A vizsgálat figyeli: feladattudatot szabály-, és mintakövetés készségét jelek megtanulását és alkalmazását a viselkedés szabályozását a látás és mozgás összerendeződését a folyamatos figyelem- és tevékenységkészséget helyzetismeretet a mindennapi életben való tájékozottságot

Néhány példa különböző sorozatokból: Széldísz Babaöltöztetés Postajáték Tájékozottság

Forrás: Mérei Ferenc- V. Binét Ágnes Gyermeklélektan (168-176 ol.) Készítette: -Somogyi Nóra -Tolnai Veronika -Schopp Fruzsina -Vanka Ingrid -Varga Ivett