Válságkezelés. Mi a célja? A válság negatív hatásainak csökkentése vagy kiküszöbölése A szervezet (imázsa) és az érintettek védelme.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Intranet portál bemutató
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN
Civilek a pályán Dr. Fazekas Ildikó Önszabályozó Reklám Testület főtitkár CivilKomP’ Január 13. Péntek.
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés
DPR kommunikáció alapelvei
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
LEHETŐSÉGEK ÉS VESZÉLYEK A CÉGEK KÖZÖTTI SZEMÉLYES ÖSSZEFONÓDÁSOKBAN FEKETE BÁRÁNYOK A MAGYAR GAZDASÁGBAN LEHETŐSÉGEK ÉS VESZÉLYEK A CÉGEK KÖZÖTTI SZEMÉLYES.
2. A marketing kommunikáció társtudományai és azok marketing kommunikációban hasznosítható eredményei Pszichológia Szociológia Esztétika.
Programfejlesztési Központ
Projektértékelő kutatások alprojekt, reintegrációs adatbázis „TEtt - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 15. Siófok.
Hogyan válhatnak a cégértékek a teljesítmény katalizátorává? A Cegos üzleti reggelije március 3.
Közönségkapcsolatok (PR)
A válság definíciója, jellemzői lezajlása
Turizmusban az örökségre alapozó közkapcsolati munka célközönségei (Publicurile turismului)
Piac és Profit Pénzünknél maradva! Követeléskezelés eredményesen! Megbízható partnerállomány és követeléskezelés az Opten segítségével!
Csökkentse a nemfizetés kockázatát az Opten segítségével!
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az Opten segítségével!
Új ügyfél nélkül mit érek én? Január 30.. Tartalom 1.Bemutatkozás 2.Értékesítés. Hatékonyan. 3.Jelzőlámpa az üzleti élet forgatagában 4.Több, mint.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Készítette: Bertalan Adrienn Csurgó Krisztina Vincze Bernadett Erika
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
A válság megelőzése és kezelése Készítette: Balázs Anna Dénes Gábor Kopasz Márta Romvári Frigyes.
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
eEgészség – Digitális Aláírás (TTP) státusz a projekt 11. hetében „A digitális aláírás egészségügyben való alkalmazhatóságát lehetővé tévő módosítandó.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
Kérdések a második zh-hoz
Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
A HATÓSÁG SZEREPE AZ ÉLELMISZERLÁNC-BIZTONSÁG MEGTEREMTÉSÉBEN Biztonságos élelmiszerlánc - GeoExpo Dr. Búza László Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal.
Munkavédelem és controlling
Kerekasztalok tervezésének munkafolyamata Mikor lehet rá szükség? Mikor lehet rá szükség? 1. Ha egy adott település vagy klienscsoport szolgáltatásai forráshiányosak.
Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi program.
Kiscsoportos stratégiai és döntési gyakorlat. Milyen ember a PROJEKT MENEDZSER?
KINCS Krízis intervenciós csomag Virág László - Szeles Erika – Vajger Éva.
Válságkommunikáció Dr. Piskóti István.
KÖZIGAZGATÁSI ELJÁRÁS
A beiskolázás előkészítése
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
Válságkommunikációs stratégiák. Céljuk ► A szervezet imázsának a védelme, visszaállítása ► Az ügyfelek bizalmának a visszanyerése.
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
1. FELKÉSZÜLÉS Ami elromolhat, el is romlik Reméld a legjobbat, készülj a legrosszabbra!
Vállalkozásmenedzsment I.
INNOVÁCIÓ A GYAKORLATBAN Alapellátás új minőségben
2003. május 21. ÜZLETMENETFOLYTONOSSÁG ÉS KATASZTRÓFA ELHÁRÍTÁS TERVEZÉSE Jakab Péter igazgató Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. Bankbiztonság.
Red Alert Összehangolt külső-belső kommunikáció krízishelyzetben Kreatív Pr Nap,
PROJEKTMENEDZSMENT Szabó Mária
FÜGGETLENSÉG Készítette: Szabó Gabriella. Nemzetközi szabályozás A Könyvvizsgálók Nemzetközi Szövetsége (IFAC) által kiadott Könyvvizsgálói Etikai Kódex.
Termék PR és PR ügynökség helye a vállalati struktúrában PR Konferencia,
Az ISO/IEC szabvány követelményeihez kapcsolódó feladatok az önkormányzati, államigazgatási szerveknél Lábodi Csaba PhD jelölt Témavezető: Dr. Dimény.
Önértékelési projektterv
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Vállalati terv bemutató
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Adatvezérelt employer branding
Üzleti terv bemutatása
beruházás-tervezési ABCD
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Cégnév Üzleti terv.
Előadás másolata:

Válságkezelés

Mi a célja? A válság negatív hatásainak csökkentése vagy kiküszöbölése A szervezet (imázsa) és az érintettek védelme

A válságkezelés eszközei Válságkezelési terv – PMC Válsákommunikációs terv – PCC Válságkommunikáció – a szervezet kommunikációja az ügyfeleivel a válság előtt közben és után

A válságkezelés lépései 1.A kockázatok értékelése 2.A válságkommunikáció megtervezése 3.A válasz – a válságkommunikációs terv alkalmazása 4.A szervezet működésének visszaállítása

A sikeres válságkezelés alapelvei Mindig a lehető legrosszabb eshetőséggel kalkuláljunk Legyen válságtervünk Ne vesztegessük az időt Minden esetben az ember legyen az első Reagáljunk villámgyorsan

A kockázatok értékelése Válságkezelő csapat alkotása külső és belső szakértőkből – ők értékelik a helyzetet (hogyan érinti a szervezetet és már érintetteket, milyen lefolyás jósolható stb.) A válságstábban benne kell lennie: a vezérigazgatónak, a tulajdonosnak, a cégen belüli kummunikációs szakemberre (PR-szekció vezetője), jogászra, humánerőforrás-menedzserre, főmérnökre stb.

Válságkommunikációs terv Általában egy előírássorozat 1 iratcsomó (doszár) –14 komponens: Borító – a terv címe, dátuma, confidetntial Bevezető: cégfilozófia (milyen elvek szerint jár el a szervezet), rövid leírás arról, hogy mit várunk el a válságkezelő csapattól A válságkezelő csapat összetétele – nevek, címek, telefonszámok, kinek mi a szakterülete, missziója (adott esetben külön a válságstáb és külön a válságbizottság összetétele)

Nyilatkozat a válságkezelő csapat tagjainak részéről, hogy végrehajtják a tervben foglaltakat Az érintettek listája (név, funkció telefonszám, cím) Tömegkommunikácis és információs eszközök előkészítése – annak a kigondolása, hogy milyen esetben mire lesz szükség – honlap, call center stb. Szóvivő választása (adott esetben több is kell, de legalább egy legyen tartalékban)

A válságkezelő központ kijelölése – 1-2 helyiség Lista a bevetésre kerülő emberekről, személyzetről, szervezetekről (nevek, funkciók, telefonszámok) – szakértők, tűzoltók, mentők, kontaktszemély a kormányban és a helyi adminisztrációban Sajtóanyagok – modellek előkészítése Adatbázisok – a cégről, szervezetről, a cég tevékenységéről, vezetőiről stb.

Üzenetek -az egyes célközönségeknek külön üzenet -egy általános, közös az összes lehetséges célközönségnek – ennek tartalmaznia kell: 1. a válság természetének megnevezése, 2. adatok, elérhető adatbázis a válságról, 3. a szervezet által tett lépések a válság megfékezésére, kontrollálására, 4. az (anyagi) veszteség, 5. az áldozatok (számának) megnevezése, 6. a környezetre, az üzleti partnerekre gyakorolt hatás

Mire jó a válságkommunikációs terv? Hogy a megfelelő üzeneteket kommunikáljuk a megfelelő embereknek a megfelelő időben Azt is rögzíti, hogy a cégen belül hogyan kommunikáljuk az esetet

Válaszlépések A válságkezelő terv alkalmazása – összeül a válságstáb, a válságbizottság (akcióterv, döntések), a kommunikációs csapat munkába lendül, a kommunikációért felelős személy tartja a kapcsolatot a válságbizottsággal, a szóvivőkkel és közvetít közöttük, a sajtósok információkat gyűjtenek, és nyilatkozatokat fogalmaznak…stb. Fontos a gyorsaság! A lehető leghamarabb tájékoztatni kell az érintetteket a válsághelyzetről (fontos a lehető legtöbb információ készenléti állapota, amikkel ellátják az újságírókat) Az első üzenet: adjon lehetőleg pontos, ellentmondásmentes információkat; nevezze meg a válság konkrét következményeit az érintettekre nézve,, nevezze meg a szervezet által tett eddigi intézkedéseket, és hogy éppen mit tesznek a helyzet kontrollálásáért; ki kell fejezni a szervezet felelősségét és ki kell fejezni a szenvedőkkel, vagy az áldozatok családjaival való együttérzést

A szervezet működésének visszaállítása Értékelés mindenekelőtt A cég, termék imázsát visszaállító marketingerőfeszítések – reklámok, kommunikátumok, sajtójelenlét, közvetlen kapcsolat a kliensekkel, érintettekkel