OKJ vizsgák 2010 Informatika Szabó András Petrik TISZK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szakmai vizsga lebonyolításának egyes kérdései a 20/2007. (V
Advertisements

FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
Gyakorlati vizsga és szervezésének kérdései mindkét szinten
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
SZAKMAI TOVÁBBKÉPZÉS november 13. MGYOSZ Székház Budapest.
Szabó Bálint Budapest, december 9. A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben.
Mikszáth Kálmán Gimnázium Postaforgalmi SzKI és Kollégium
3 V tervezőrendszer segítségével
A fogyatékosok szakképzése, a szakképzés fogyatékossága.
Készült a leendő vizsgázóknak
Új típusú OKJ vizsgák tapasztalatai az iskolarendszerben
Új típusú OKJ vizsgák tapasztalata felnőttképzésben
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Jelky András Szakképző Iskola és Kollégium Érettségi május-június.
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
E-learning alapú távoktatásos képzés
ÖT ÉVES AZ ÚJ OKJ ÖT ÉVES AZ ÚJ OKJ A tapasztalatok összegzése: Módosítások szükségesek!
A szakképzés jövője - a jövő szakképzése
A szakképzési rendszer változásai Szabó András. Új kihívások, régi problémák Tanulói létszám folyamatos csökkenése Szakképzés presztízsének hanyatlása.
Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,
Informatikai Szakképzési Portál
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK IGAZGATÓINAK XIV. ORSZÁGOS FÓRUMA OKJ-vizsgák az iskolai rendszerű szakképzésben Halász János április 21.
Földrajz Közép és emeltszintű vizsgák értékelése vizsgatárgyanként
Gazdasági ismeretek.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
Tóth Gergely Gróf Széchenyi István Műszaki Szakközépiskola Informatikai jellegű szakképzés iránti igények és elhelyezkedési.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
Tanulói lemorzsolódás 2009/2010. tanév. A 2008/2009. tanévben tanulóink közül 42 fő bukott meg (tavaly 45). Közülük 2 tanuló bukott 3 vagy több tárgyból,
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
Általában a kétszintű informatika érettségiről. Források, ahol utána nézhetünk részletesebben:
Márton Mártonné MESZK Oktatási, továbbképzési referens Május 05.
Felnőttoktatási tájékoztatója
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / VÁLTOZTATÁSI TERVEK A MATEMATIKAÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEKBEN.
A prezentációban – ahol rendelkezésre álltak - kis betűvel vagy külön utalással a évi, a évi, a évi és a évi május-júniusi vizsgaidőszak.
Az első szakmai vizsga ellenőrzésének tapasztalatai
Komplex vizsga Szolnok szeptember 3.. Modulrendszerű vizsgadelegálások száma 2014 Vizsgaelnöki delegálások száma kamarai szakképesítésekben: 4157.
TÁMOP /1-2F Felkészítés szakmai vizsgára, informatika területre modulhoz II/14. évfolyam modulvizsga menete, a vizsga.
TÁMOP /1-2F Felkészítés szakmai vizsgára informatika területre modulhoz II/14. évfolyam modulvizsga menete, a vizsga.
Szakmai vizsgáztatás Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes március 27.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Vizsgaszabályzat ismertetése A vizsga ideje  május (csütörtök-péntek)  Azokon a napokon a tanulóknak nincs órarend szerinti tanítás.
Vállalatok, érdekképviseletek a szakképzés fejlődéséért A kamara és az érdekképviseletek együttműködése a szakmai vizsgáztatási rendszerben Székesfehérvár,
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
Az NSZI minőségirányítási rendszerét a BVQI tanúsította A tanév aktuális rendje és feladatai Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes augusztus.
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
Érettségi eredmények 2016.
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
Új elemek az érettségi vizsgaszabályzatban
Felkészítés szakmai vizsgára, informatika területre modulhoz II/14. évfolyam Szóbeli feladatsor témaköreinek áttekintése, tipikus feladatok megoldásának.
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Kompetencia alapú szakoktatás
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Előadás másolata:

OKJ vizsgák 2010 Informatika Szabó András Petrik TISZK

OKJ vizsga Modulrendszerű, tehát a modulokból kell vizsgázni Modulrendszernek vannak előnyei a képzésben, de a vizsgáztatásnál? Sokat hangoztatott érv, hogy a már levizsgázott modulokból nem kell újra vizsgázni…ez vajon valódi előnyt jelent? Képzés és vizsgáztatás: feltétlenül egy struktúrába kell elképzelni?

Modulrendszerű OKJ vizsga problémái A vizsga NEM az adott szakma jellemző tevékenységre koncentrál (hanem részfeladatokra) Nehéz tényleges szakmai mérést végezni: nem biztos, hogy a legjobb vizsgaeredményt elérő tanuló a legjobb szakember Bonyolult és hosszú vizsgát eredményez Nem áll összhangban az IT ipar „sztenderdjeivel” Mindent mérni akar… Szakmai színvonal emelése a bonyolultság növelésével jár együtt???

Tapasztalatok Sokkal sikeresebb vizsgaeredmények: A Petrik TISZK-ben a tanulók 77%-a 4-es vagy 5-ös vizsgajegyet kapott 43% jelkes, 34% jó, 5,8% bukás 137 vizsgázó, 8 bukás Nagyon nehéz tényleges szakmai mérést végezni (erről majd még később) Bonyolult és hosszú vizsgát eredményez Jellemzően nem a „szakmai” tárgyból van bukás

Tapasztalatok II Vizsgák lebonyolítása hosszadalmas, gyakorlatilag egy hónapig csak vizsgáztattunk Nagyon igénybe veszi a tanárokat (diákokat?,vizsgabizottságot?) Bonyolult a rendszer-> sok hibázási lehetőség A vizsgaelnökök nincsenek teljesen tisztában az új rendszerrel, ez konfliktushoz vezet(het) A kamarai küldöttek szerepe…  Elképesztő adminisztrációs teher ( nálunk két ember + rendszergazda csak adminisztrációval foglalkozott)

Tapasztalatok III Elképesztő adminisztrációs teher ( nálunk két ember + rendszergazda csak adminisztrációval foglalkozott) Több hektár erdő kivágása… Bizonyítvány nyomtató nélkül még nehezebb lett volna NSZFI segédprogram: elsőre jónak tűnik, de szakember kell hozzá és vannak benne felesleges korlátozások (pl. cellák másolása)

Felkészítés a vizsgára Érthetetlen ellenállás a régi feladatok nyilvánosságra hozatalával szemben A gyakorlati feladatokat a képző állítja össze… Az interaktív vizsga nem nehéz, de van hogy egyszerűen nem elég rá az idő Az interaktív teszt nagyon jó ötlet, könnyű kezelni és javítani. De a végén oda kell figyelni…. A képzés és a vizsga tartalmi elemei még mindig túlságosan elkülönülnek Szóbeli vizsgák: Van –használható- tételsor, fel lehet rá rendesen készülni

Összefoglalás, javaslatok A vizsgarendszert – nem csak az informatika szakmacsoportban – meg kell változtatni: Adminisztrációs terheket radikálisan csökkenteni Vizsgarészek számát csökkenteni Alapvető cél legyen, hogy a szakmára legjellemzőbb tevékenység köré szerveződjön a vizsga Korszerű IKT eszközök bevonása a vizsgáztatás folyamatába