A zene mint médium Csáth Géza novelláiban Mentor: Doc. dr. Hózsa Éva Készítette: Huszka Márta.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kelet-nyugati Átjáró A világzene és az interkulturális kommunikáció kapcsolata a pécsi Balkán Világzenei Fesztivál vizsgálata alapján Készítette: Halász.
Advertisements

Nyári gyakorlat Szentendre 2013 Hajózás. Megérkeztünk Szentendrére, a komppal átmentünk a szálláshelyünkre.
GYERMEKDALOK KICSIKNEK
A művészet autonómiája a tömegkultúra és szépség határán
Az adaptációhoz közeledve – a műfaj problematikájához
Egy összetett érzelem empirikus vizsgálata avagy a féltékenység, mint a mindenkit megigéző „zöldszemű szörny” Magyar Edit, Lévai Edit Pécsi Tudományegyetem.
Kereszténység és Internet szeptember 18. Kovách Balázs Sisak Áron.
Mit tanítsunk? Változó szakmai kompetenciák, változó szakmai elvárások…. Magyarországi Szociális Szakemberek Képzéséért Egyesület ISKOLASZÖVETSÉG 2012.
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
Az alvásról az időmérleg tükrében Néhány társadalmi faktor hatása
Miről szól a Katégoriák? Cat.3: „Amikor valamit másvalamiről, mint alanyról állítunk, mindaz, amit az állítmányról mondunk, az alanyról is mondható. Pl.
Az Informatikai Szaknyelvi Vizsga
Nyomtassa ki a mintatranszpa rens diáit, vagy írja be saját üzenetét. Kattintson a betűkre, és írja be saját szövegét. Diánként csak egy karaktert használjon.
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
A FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉS KÉRDŐJELEI A TÁRSADALOM, A GAZDASÁG ÉS AZ ÖKOLÓGIA ÖSSZEFÜGGÉSE A GLOBÁLIS WILÁGBAN.
Szövegszerkesztési szabályok
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
1. Multimédiafejlesztés feladat (1)
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
A 19. századi líra átalakulása
Hallgató: Sinkovics Norbert Mentor: Dr. Györe Zoltán.
Identitás – csomópontok Domonkos István: YU-HU-RAP c. szövegében, különös tekintettel a Kormányeltörésben identitására Szerző: Roginer Oszkár Mentor: Dr.
Bevezetés a pszichológiába
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Halmazelmélet és matematikai logika
Aranymetszés Zene és irodalom Készítette: Zsadony Dorina és Nagy Petra.
A trópusok működése. „fogom a kezed mint kagyló a gyöngyöt zene a lelket börtön a gyilkost mint egyenlítő fogja a föld fűrész foga a fa derekát” (Nyilas.
Gazdaságpolitikai mozgástér Bod Péter Ákos Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdaságpolitika Tanszék, Corvinus School of Management
A szintagmák 18. tétel.
Üzleti Etika A munkanélküliség
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
Lineáris függvények ábrázolása
Az elektronikus levelezés a számítógép-hálózatok klasszikus szolgáltatása, az Internet alkalmazásának egyik legnépszerűbb formája. Szövegen kívül lehetőség.
Készítette: Rapos Nóra 1 Nevelés és társadalom A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Neveléselmélet VII.
LEXINFO Az Informatikai Szaknyelvi Vizsga sajátosságai Babos Krisztina Dunaújváros, május 09.
Szent Koronát Szolgálók Szövetsége Szent Korona alapú jogrendszer AlkotmányAlkotmány – Rövid szövegRövid szöveg.
Pszichológiai Ismeretek
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Személyközi kommunikáció Készítette: palacsint szeptember 30.2 A kommunikáció és jellemzői.
ÁLLÁSHIRDETÉSEK Készítették: Ádámku Renáta Karancsi Diána Nagy Magdolna Percze Dóra Szőllősi László.
Az irodalmi művek elemzésének és értelmezésének lehetséges szempontjai
Közgazdaságtan 0 Hogyan írjunk tudományos munkát? Tóth Gergely.
A nevelő munka hatékonyságának mérése
Fórum használata A fórum főoldala alapállapotban.
Jogi alapfogalmak. Társadalmi normák A társadalmi normáknak nevezzük az emberek életét, tevékenységét meghatározó magatartási szabályok összességét, amelyeknek.
Évszakok a vers tükrében Készítette: Saját Név.
Kortárs Irodalmi Verseny l. forduló
Generációk és család.
A morfin C17H19NO3 Készítette: Ráduly Tímea.
Hasonlóságok és különbségek a reneszánsz és az alföldi realizmus művészetében.
Készítette: Adu Róbert. Születése Gyermekkora Csoma kőrős A hajdani szülőháza Csoma kőrös.
Információelmélet 8. 1 Eszterházy Károly Főiskola, Eger Médiainformatika intézet Információs Társadalom Oktató-
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Tehetséggondozó jó gyakorlatok a hazai köznevelési rendszerben Dr. Péter-Szarka Szilvia - Fuszek Csilla.
Káros szenvedélyek.
A KÖZÉPKORI EGYHÁZ A SZERZETESRENDEK.
A dajka a nevelés folyamatában
Az elektronikus levelezés a számítógép-hálózatok klasszikus szolgáltatása, az Internet alkalmazásának egyik legnépszerűbb formája. Szövegen kívül lehetőség.
Gánti körtúra Készítette: Szabó Lilla
A szegény kisgyermek panaszai
Gadamer ( ) filozófiai hermeneutikája
Komenczi Bertalan Információelmélet
KVÍZ a Szitakötő folyóirat ősz számához
A magyar "kézműves" rajzfilm készítésről
1./ A magyar közoktatás rendszere
Testnevelés elmélet Anatómia élettan + Testnevelés Soós István Fest Sarolta részjegy részjegy gyakorlati jegy.
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT! 18 Hajtás
Előadás másolata:

A zene mint médium Csáth Géza novelláiban Mentor: Doc. dr. Hózsa Éva Készítette: Huszka Márta

 Médium, medialitás, medializált társadalom, avagy a közvetítettség megkerülhetetlensége  Mediális fordulatok, az emberi fejlődés alapvető meghatározói  Az irodalom és a medialitás viszonya, a szöveg „olvasatlan” üzenete

∞ Lacan pszichoanalitikus nyelvelmélete, a jelölő és jelölt „megérthetetlen” viszonya ∞ A lacani elmélet és a medialitás összeférhetőségének vizsgálata ∞ A zeneiség és a zene mediális szerepe közötti különbség ∞ Csáth Géza zenéhez való viszonya

♫ A zene mediális szerepének vizsgálata a következő szövegekben: ♫ Tavaszok ♫ Tavaszi ouverture ♫ Eroica ♫ Fekete csönd

„Világboldogító teóriákat keresünk, izgalomnélküli élvezetek kikötőjében akarjuk megpihentetni megrongálódott lelkünk árva hajóját. Valami összhang, valami kiegészítés kell. S ez önként kínálkozik a zenében”. -Csáth Géza-